Speeed Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) ja.. er det da mulig og sette inn turbo på en bmw 5 serie 91? Og i tilfelle, hvordan da.. ? noen som har lyst og forklare, bilde? Edit: og i det hele tatt, lønner det seg? Endret 23. juli 2007 av Speeed Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hvilken type motor er det snakk om? Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Hvilken type motor er det snakk om? 9131467[/snapback] snakk om 2 litern 24v... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har sett både 520-er og 525-er med turbo, så regner med at det går. Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Har sett både 520-er og 525-er med turbo, så regner med at det går. 9136784[/snapback] Hmm.. ok.. ingen flere som vet litt mer.. en internett side som kan vise åssen for eksempel..? har også prøvd å finne et sted som selger turbo til e34.. men fant ingen. Bare noen som selger til e39 eller no.. Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 www.bimmers.no 9138130[/snapback] begynner å tro at det ikke er mulig og sette inn turbo på e34.. har ikke funnet noen enda... men ingen som vet om en side som selger altså? Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 At du ikke finner ferdige sett som er bare å skru på betyr ikke at det er umulig å turbokonvertere din motor. har også prøvd å finne et sted som selger turbo til e34.. men fant ingen. Bare noen som selger til e39 eller no.. 9136883[/snapback] Du finner nok aldri et turboaggregat som er laget til e34. Men det finnes sikkert haugevis som kan brukes på motoren du har. Men du trenger jo mye mer enn bare turboen Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 At du ikke finner ferdige sett som er bare å skru på betyr ikke at det er umulig å turbokonvertere din motor. har også prøvd å finne et sted som selger turbo til e34.. men fant ingen. Bare noen som selger til e39 eller no.. 9136883[/snapback] Du finner nok aldri et turboaggregat som er laget til e34. Men det finnes sikkert haugevis som kan brukes på motoren du har. Men du trenger jo mye mer enn bare turboen 9140308[/snapback] okey... er bare litt nybegynner på det området. så er takknemmelig for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg tror et turboprosjekt vil innebære ganske mye arbeid. Kompresjonen på motoren din er 10,5:1. Jeg har selv 10,5:1 i kompresjon på min motor, og har blitt anbefalt å enten bytte til turbomotor eller bytte stempler. Begge deler koster, men slik motoren din er nå kan du ikke kjøre med høyt ladetrykk uten å få tenningsbank. Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg tror et turboprosjekt vil innebære ganske mye arbeid. Kompresjonen på motoren din er 10,5:1. Jeg har selv 10,5:1 i kompresjon på min motor, og har blitt anbefalt å enten bytte til turbomotor eller bytte stempler. Begge deler koster, men slik motoren din er nå kan du ikke kjøre med høyt ladetrykk uten å få tenningsbank. 9141527[/snapback] oja.. Takk!! Beste svaret jeg sansynelig har fått til nå.! Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Kan også legge ut dette svaret som jeg fikk fra Nordic Auto Import, til dem som fortsatt sitter og lurer på og sette turbo på bmw sin. "Spørsmål er om du har turbo fra før eller ikke. Hvis det er en vanlig bensin bil, så må du bytte eksos manifoilen slik at den nye er tilpassa til turboen (for eks, T28 eller KKK flens) Et annet spørsmål er hvor mange hk økning du har tenkt deg. For eks, hvis du vil ha cirka 400hk, da må mye mer oppgraderes enn bare turbo manifoil, turbo, downpipe, wastegate og dump ventil. Da må, stempel og råder oppgraderes, sammen med clutchen, dyser, innsprøytningssystemet osv. Et annet spørsmål jeg har til deg er hvor mange sylinder har motoren din, er den rekke seks eller vanlig 4 sylinder? Vi skaffe de fleste delene innen turbo kitter. For eks (Vi skaffer ikke turbo manifoil til BMW 4sylinder motorer, må custom lages her i Norge eller Sverige): Garrett GT28R Turbo – 8985- inkl mva (Vi har tilbud nå, vanlig 9985- inkl mva) Intercooler – 2985- inkl mva. Rørene: 2985- inkl mva. Wastegate følger med turboen. Dump ventil: 1685- inkl mva. Koblinga og slanger til turboen sammen med sandwich adaptor Pakninger og alle tilbehør: 2485- inkl mva. Total: 19225- inkl mva." Endret 25. juli 2007 av Speeed Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Se der Blir kanskje turbo i min BMW (når jeg kjøper den;P) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Kompressor er også verd å tenke på. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Eller du kan bare bytte til 2.5 liter eller 3 liters motor istedet, det er billigere Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Eller du kan bare bytte til 2.5 liter eller 3 liters motor istedet, det er billigere 9203752[/snapback] Det er kanskje mye billigere, men det er mye kjekkere med turbo i mine øyne. Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Eller du kan bare bytte til 2.5 liter eller 3 liters motor istedet, det er billigere 9203752[/snapback] Sannsynligvis enda billigere å selge bilen og kjøpe en 525\530. Btw, en gt28r er vel en litt vel kraftig snurre for et budsjett kit? Du kan jo kjøre dobbel toppakning eller en tykkere for å senke kompen, f.eks fra 10,5 til 9,5:1. Turboer, manifolder osv er endel billigere i usa, selv med moms og frakt inkludert. Uansett, lønne seg vil det aldri Endret 5. august 2007 av trra Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Nei det er noe med det, koster mer enn det smaker Spesielt hvis du ikke er dyktig selv og kan gjøre mesteparten eller all jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå