Gå til innhold

Programvare Til Hjemmestudio!?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg holder på å bygge meg et lite hjemmestudio, men jeg vet ikke hvilken programvare jeg skal satse på. Jeg har sett på og vurdert Steinberg Sequel, men jeg vet ikke om det er det jeg trenger. Jeg har ikke prøvd programmet og det finnes jo heller ingen trial versjon. Og jeg har heller ikke lyst å legge ut 800 kroner på et program som faktisk ikke vet om er det jeg trenger..

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veeeeeel..... proffene bruker pro tools, men det koster skjorta, pluss at man må investere i Digidesign hardware, som etterhvert også kan bli ganske dyrt, men trenden blir etterhvert at sentral-prosessoren tar over for dyre DSP moduler.

Audacity er gratis, og har det meste man trenger....stort sett....

Men det er multi-track, det støtter det man trenger av filformater

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Joda det er klart at jeg kan bruke Audacity. Har også Sony Sound Forge og Adobe audition, men jeg vil ha flere muligheter en bare opptak. Jeg synes også at Sequel (ut i fra det jeg har lest) virker mere brukervennlig for nybegynnere også. Jeg er typen som helst vil gjøre minst mulig digitalt og mest mulig Analogt. Men jeg har skjønt at pc er begynt å nesten bli en nødvendighet. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe Sequel, men ville bare se om det var noen andre som hadde erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Joda det er klart at jeg kan bruke Audacity. Har også Sony Sound Forge og Adobe audition, men jeg vil ha flere muligheter en bare opptak. Jeg synes også at Sequel (ut i fra det jeg har lest) virker mere brukervennlig for nybegynnere også. Jeg er typen som helst vil gjøre minst mulig digitalt og mest mulig Analogt. Men jeg har skjønt at pc er begynt å nesten bli en nødvendighet. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe Sequel, men ville bare se om det var noen andre som hadde erfaringer. :)

Wiken..

9130128[/snapback]

Jeg har bare brukt cakewalk, den gangen det var kun et MIDI verktøy :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...