Petterahl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei! Har noen gamle objektiver fra min far. Jeg lurer på om de vil fungere med mitt nikon d70? Se bilder. Vil forresten autofokus fungere? Også hvordan bildekvalitet kan man forvente? Den første er en Nikon Nikkor 300mm 1:4.5 503324 Den andre er en Soligor mc auto tele converter 2x to fit Nikon Resten er forøvrig en 1: Vivitar Series 170-210mm 1:3.5, macro focusing auto zoom, NO.22811897 ø67mm, VMC og 2: Nikkor 105 mm 1:2.5, 701805 Alt samlet Er noe av dette utstyret brukanas med mitt d70, og kan tele convertern brukers med min tamron 17-50 f2.8? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du kan bruke objektivene, men du må stille inn alt manuelt. Fokus, lukker blender osv. Konverteren vil jeg kun ha brukt sammen med disse objektivene; da jeg tviler på at den har noe sammen med en Tamron 17-50mm å gjøre. Tom Lenke til kommentar
joostein Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nikkor 105mm 2,5 er en klassiker fra Nikon, har og bruker den selv og jeg blir like overrasket hver gang. Veldig fin til portretter da de lager en veldig fin diffus bakgrunn. Blender du den ned er den skarp som få. 300mm 4.5 har jeg også prøvd sammen med D70. Skarpheten synes jeg var helt grei, men virket som om jeg fikk en noe ujevn eksponering med den, dvs at en sirkel i midten av bildeflaten var litt overeksponert. Kan hende det kun gjelder mitt eksemplar. Prøvde også med Nikon sin 2x teleconverter på 300mm og 600mm er gøy, men bildekvaliteten synes jeg ble betraktlig redusert. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Sjekk ut hva Bjørn Rørslett skriver om Nikkor 105/2,5. Karakter 5 på alle husene han har testet det på. "This is one of the truly great lenses of all times and a definite Nikon classic. It easily holds its own again any modern lens - what a pity that this prime lens lost its popularity during the onslaught of low-speed, medium-quality AF zooms. Oh well, the general public always get what they want - don't they." Du finner omtalen på denne siden. http://www.naturfotograf.com/lens_short.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå