Switchblade Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) 2 bilder jeg selv likte, men som helt ny i gamet hadde det vært morro å høre hva dere synes. Eneste som er gjort med bildene er konvertering fra RAW til JPG, og nedskallert oppløsningen. Tatt med Nikon D80, Nikon 18-200mm VR objektiv Endret 24. juli 2007 av Switchblade Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Ingen som har noen meningen for eller mot? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 For liten blender, for lite kontraster, og utsnittene er veldig langt unna. Dyrebilder kler best å være nærme med god bokeh synes jeg=) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Flotte farger på fuglen, men jeg er enig i at det ville være bedre med et tettere utsnitt. Den blir veldig alene og "liten" i bildet. Det samme med apen, egentlig. Ellers syns jeg det hadde vært fine bilder Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg syns det var litt plagsomt med den skarpe himmelen på apebildet. Og da spesielt den lille himmelflekken ved halen. Også er jeg litt enig med de over. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 var ganske fin komposisjon på det av fuglen.. likte grenene og skyggespillet.. litt bedre teknisk så tror jeg dette hadde blitt veldig bra Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Takk for tilbakemeldingene. Har ca uendelig mye å gå på teknisk enda, men det kommer vel med litt masse mere prøving/feiling. Jo mere jeg ser på ape bilde, jo mere skjønner jeg at det egentlig ikke sååååå bra at det gjør noe. Når det gjelder fuglen så klarer jeg faktisk ikke å få meg selv til å kutte bort noe. Likte hele ensom-lite-fargeklatt-i-en-stor-grå-verden effekten det hadde. Ville kanskje hatt bakgrunnen enda litt mere uklar, men gjevt over ganske fornøyd til å være tatt første dagen jeg virkelig har prøvd å ta skikkelige bilder. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jo mere jeg ser på ape bilde, jo mere skjønner jeg at det egentlig ikke sååååå bra at det gjør noe. 9187335[/snapback] Apebildet er ikke så ille det - selv om jeg er enig med de som sier at du burde hatt litt mindre dybdeskarphet slik at bakgrunnen kom ut av fokus og zoomet nærmere inn på apen. Men timingen på bildet synes jeg var veldig bra. Du har fanget den i et morsomt øyeblikk - den ser nesten ut som om den plutselig fikk et anfall av høydeskrekk der den sitter Jeg hadde prøvt meg med et mye tettere utsnitt i høydeformat på dette bildet - lite over apen, men mer under. Bakgrunnen kan også kastes ut av fokus i ps eller lignende programmer. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 På begge bildene står du for langt unna. Bildet av fuglen har potensiale til å bli betydelig bedre. Det er skarpt med fine farger og kontraster, men uheldigvis står du fopr langt unna. Du burde ha fanget inn fuglen mye tettere....du kan også forsøke å croppe tettere. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I motsetning til de fleste andre her, liker jeg utsnittet på fuglebildet. Jeg ser hva du sikter etter med kontrasten mellom betongveggen og fuglen, og joda, det faller i smak hos meg... På apebildet blir det desverre for mye som er feil, derimot... Det som plager meg mest, er det skarpe motlyset bildet er tatt i. Men selvfølgelig, i en dyrehage kan det være vanskelig å få tatt et bilde i den vinkelen man ønsker. Eneste muligheten hadde vel vært og vente til solen stod på et annet sted på himmelen... Øvrig forslag til forbedringer er allerede foreslått. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ikke dårlig, men går det bra om jeg kommer med noen forslag til utsnitt? Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 kan jo slenge på at bildene ble tatt i P modus på kamera som igjen valgte f5,6 1/125s @ 18mm iso 100 på apebilde og f5,3 1/125s @95mm iso100 på papegøyen Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Ikke dårlig, men går det bra om jeg kommer med noen forslag til utsnitt? 9196992[/snapback] selvsagt kan du det. sluker alt jeg kan få av hjelp og tilbakemeldinger Endret 5. august 2007 av Switchblade Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Det meste er allerede sagt, men det er synd at du for fokus på tauet apen sitter på og ikke hodet, utover det et morsomt motiv. Fuglebildet hadde vært perfekt med litt større blender vil jeg tro, men det er fort gjort å glemme slikt. Flotte farger og gode kontraster. /L Endret 5. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Her er mine forslag til lett curves-justering, pluss beskjæring. Apekatt: Syntes et panoramisk utsnitt funket best, for å få plassert apekatten på repet. Har også justert litt curves, for å få enda litt bedre detalj i apekatten, og gitt på bittelitt saturation. Fugl: Kuttet nede og til høyre, for å unngå midtstilt fugl. Justerte også curves, så det er mere tekstur i veggen bak. Likte godt kontrasten mellom fugl og vegg. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Her er mine forslag til lett curves-justering, pluss beskjæring. Apekatt: Syntes et panoramisk utsnitt funket best, for å få plassert apekatten på repet. Har også justert litt curves, for å få enda litt bedre detalj i apekatten, og gitt på bittelitt saturation. Fugl: Kuttet nede og til høyre, for å unngå midtstilt fugl. Justerte også curves, så det er mere tekstur i veggen bak. Likte godt kontrasten mellom fugl og vegg. 9216977[/snapback] Se der ja. likte veldig godt utsnittene du har laget. Apekatten var blitt mye bedre. eneste er solen som skinner igjennom som fremdeles er litt out-of-place, men i allefall en stor forbedring synes jeg selv. fint utsnitt på fuglen også. det eneste jeg ikke likte var at veggen bak var blitt så lyd. synes den tar litt for mye oppmerksomhet fra fuglen. det jeg likte så godt med orginalbilde var at veggen var så grå og død, mens fuglen var en stor fargeklatt oppi det hele. Mange takk for at du har tatt deg bryet og hjelpe meg å få et annet perspektiv på det, når det gjelder beskjering av bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå