Loeve Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Barnslige argumenter? Gud mann, les postene på nytt. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Har gjort det nå, og innser at jeg heller skulle skrevet "argumentere barnslig", for det kan du umulig nekte for at du gjør... Quote Loeve; "det at du har funnet din ro i en bokserie som passer det oppsvulmede egoet ditt,..." etc.. for eksempel. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det var vel snarere svar på tiltale enn et direkte argument. Hvis du tar av deg surgrisbrillene og ser på postenes innhold vil du se at jeg har gjort godt greie for hva jeg liker og ikke liker ved bøkene til Jo Nesbø. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ja, du har også gjort god greie for hva du liker og ikke liker ved Bamsemums... men, nå begynner dette å bli en unødvendig diskusjon og, så jeg bruker ikke mer tid her tror jeg. Lenke til kommentar
Kathl Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har lest alle Nesbø-bøkene, og er stor fan, særlig av de siste. Men for dere andre som har lest alt av ham, vil jeg anbefale boka Straff som kom ut rett før påske. Den er skrevet av Birger Baug, og en venn fortalte at den var blitt omtalt som den beste norske krimdebuten siden Nesbø (og det er jo en bra attest!), at den hadde fått en 5'er i VG og allerede var solgt til to land. Forventningene var skyhøye, men den innfridde! Prosaen ligger kanskje et lite hakk bak Nesbøs to-tre siste bøker, men den er ekstremt spennende og har også et budskap som er verdt å tenke over og en helt som er litt annerledes enn vår alles Hole. Jeg gleder meg i hvert fall til den neste Baug kommer med, som visstnok skal ha samme helten. Greit å ha noe å variere med... Lenke til kommentar
Moffeloff Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei. Først og fremst vil jeg si at Harry Hole-bøkene er fantastiske, og jeg har lest dem alle. Likevel er det noe som irriterer meg, og som jeg ikke helt skjønner. Det er nemlig en episode i "kakkerlakkene" hvor Hole er nær ved å drukne i bassenget etter et møte med Woo. Han blir låst fast på bunnen av bassenget, men klarer å få tak i en hul håv som ligger på kanten. Denne puster han igjennom, men det følger et helt avsnitt om at han allikevel kommer til å omkomme, fordi han puster den samme luften inn og ut gang på gang (karbondioksidforgiftning). Hvorfor i hule ****** puster han da ikke ut av nesen, og inn med munnen? Er det Nesbø som har bommet på denne, eller er det Hole som ikke er så skarp som vi alle trodde? Hilsen Hallvard Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei. Først og fremst vil jeg si at Harry Hole-bøkene er fantastiske, og jeg har lest dem alle. Likevel er det noe som irriterer meg, og som jeg ikke helt skjønner. Det er nemlig en episode i "kakkerlakkene" hvor Hole er nær ved å drukne i bassenget etter et møte med Woo. Han blir låst fast på bunnen av bassenget, men klarer å få tak i en hul håv som ligger på kanten. Denne puster han igjennom, men det følger et helt avsnitt om at han allikevel kommer til å omkomme, fordi han puster den samme luften inn og ut gang på gang (karbondioksidforgiftning). Hvorfor i hule ****** puster han da ikke ut av nesen, og inn med munnen? Er det Nesbø som har bommet på denne, eller er det Hole som ikke er så skarp som vi alle trodde? Hilsen Hallvard Hehe, har jeg ikke tenkt på, men sant når du sier det. Det er vel i så fall ikke den eneste faktafeilen i bøkene da... Lenke til kommentar
Takethebluepill Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Har ikek vært så mye innom vår kjære Nesbø, har bare lest naiv. super. som var god nok i seg selv, kan beskrives som en filosoferende bok, og han trekker mange parallerer mellom virkelighet og fiksjon. således en god bok, men den inspirerte ikke til å plukke opp en Nesbø bok nr.2 dessverre Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Naiv.Super er en bok av Erlend Loe. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei. Først og fremst vil jeg si at Harry Hole-bøkene er fantastiske, og jeg har lest dem alle. Likevel er det noe som irriterer meg, og som jeg ikke helt skjønner. Det er nemlig en episode i "kakkerlakkene" hvor Hole er nær ved å drukne i bassenget etter et møte med Woo. Han blir låst fast på bunnen av bassenget, men klarer å få tak i en hul håv som ligger på kanten. Denne puster han igjennom, men det følger et helt avsnitt om at han allikevel kommer til å omkomme, fordi han puster den samme luften inn og ut gang på gang (karbondioksidforgiftning). Hvorfor i hule ****** puster han da ikke ut av nesen, og inn med munnen? Er det Nesbø som har bommet på denne, eller er det Hole som ikke er så skarp som vi alle trodde? Hilsen Hallvard Hehe, har jeg ikke tenkt på, men sant når du sier det. Det er vel i så fall ikke den eneste faktafeilen i bøkene da... Å kalle det en faktafeil blir for dumt. Tror du virkelig at du huske å puste inn med nesen og ut med munnen når du er i en slik situasjon og tror du skal dø? Lenke til kommentar
Moffeloff Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hei. Først og fremst vil jeg si at Harry Hole-bøkene er fantastiske, og jeg har lest dem alle. Likevel er det noe som irriterer meg, og som jeg ikke helt skjønner. Det er nemlig en episode i "kakkerlakkene" hvor Hole er nær ved å drukne i bassenget etter et møte med Woo. Han blir låst fast på bunnen av bassenget, men klarer å få tak i en hul håv som ligger på kanten. Denne puster han igjennom, men det følger et helt avsnitt om at han allikevel kommer til å omkomme, fordi han puster den samme luften inn og ut gang på gang (karbondioksidforgiftning). Hvorfor i hule ****** puster han da ikke ut av nesen, og inn med munnen? Er det Nesbø som har bommet på denne, eller er det Hole som ikke er så skarp som vi alle trodde? Hilsen Hallvard Hehe, har jeg ikke tenkt på, men sant når du sier det. Det er vel i så fall ikke den eneste faktafeilen i bøkene da... Å kalle det en faktafeil blir for dumt. Tror du virkelig at du huske å puste inn med nesen og ut med munnen når du er i en slik situasjon og tror du skal dø? Haha ja! Nesbø bruker et langt avsnitt ene og alene for å beskrive Holes ressonement om hvordan han visste at hyperkapni sakte men sikkert vil ta livet av han. Derfor er han bevisst på at han er nødt til å puste rolig. Hvis man klarer å tenke over disse faktorene i en slik situasjon, tror jeg jammen han burde ha tenkt på det med å puste ut nesen! Dessuten; det var ikke INN med nesen og UT med munnen. Da ville det ikke ha hjulpet særlig Hvis han selvfølgelig ikke hadde presset munningen på håvet mot nesen da... Endret 11. april 2008 av Moffeloff Lenke til kommentar
ulvenett Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 med det samme vi er inne på det. Er det noen som har noen kommentar til slutten på Snømannen. Fikk ikke helt tak på han derre sopp mannen. Han var stadig vekk innom å forstyrret lesebildet litt. Har på følelsen av at de siste linjenen i denne boken er begynnelse på eventuelt neste Harry Hole. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 helt enig, du ødelegger litt av spenningen ved å lese snømannen. der blir morderen i en annen bok avslørt. Så mister du spenningen når du leser den boken. Smart å si Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hehe veldig smart indeed. Spoilerteksten under er faktisk spoilertekst: I snømannen er jo Mathias morderen. Og han er jo med i flere tidligere bøker. Så jeg har lest bøkene omtrent i rett rekkefølge, leste hvertfall Snømannen sist, så det gjorde ikke noe for meg. Men ville jo kanskje vært kjedelig å lese en av de tidligere bøkene hvor Mathias er med når man vet at han er en morder osv osv. Blir en torn i siden mens man leser. XanderX, hva mener du med at "morderen i en annen bok blir avslørt" i snømannen? Morderen fra en av de tidligere bøkene blir vel ikke avslørt i Snømannen? Om du ta ikke tenker på prinsen, som kanskje blir avslørt i den boken, det husker jeg ikke. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er akkurat ferdig med rødstrupe. Ser at det er mange som har den som favoritt, men synes den kommer langt bak snømannen. Det er de eneste HH bøkene jeg har lest so far. Hodejegerne var også veldig bra! Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 harry hole is the man! digger bøkene. har lest snømannen, frelseren, marekors og flaggermusmannen - alle gode opplevelser! har rødstrupe stående i hylla, men har ikke tatt meg tid til å lese den ennå. men siden det er så mange som anbefaler den så tror jeg at jeg begynner på den i dag Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Er det noen som kan fortelle meg om hva temaet i boka Rødstrupe er? Altså, hvilke temaer boka tar opp. Og hva Jo Nesbø ønsker å fortelle oss gjennom teksten. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Litt død tråd dette her, men siden jeg er oppslukt av Hole-serien poster jeg et lite innlegg om hva jeg synes om bøkene hans så langt Flaggermusmannen: Godt skrevet. Lett og humoristisk. Likte den godt. Spennende og god framdrift. Kakkerlakkene: Nok en god bok. Liker måten Nesbø skriver på Rødstrupe: Det var nå jeg ble superfan. Leste denne boken på to dager. Makan til spenning skal man lete lenge etter. Helt fantastisk bra oppbygning. Liker også at en svært spennende parallellhistorie blir medvirkende til å gjøre boka mye bedre, samt lokke til neste bok. Tom Waaler genial karakter. Sorgenfri: Liten nedtur etter en fantastisk bok. Men denne scorer også veldig høyt. Liker at Waaler og Hole fortsatt er et bra sideplott. Geniale twister. Nå begynner vi å bli glad i Harry Hole! Marekors: Utrolig spennende, og ikke minst fengende. Lo mye gjennom denne boka også. Artig å finne ut hvem som var morderen. Parallellhandlingen skal endelig ta slutt! Digger tilspisningene på slutten. Så begynte jeg i dag med Frelseren. Har lest 40 sider, og synes det har vært litt treigt, men jeg vet det kommer seg! Gleder meg til å ta fatt på de tre siste bøkene, samt Hodejegerne! Så kommer det vel flere bøker om Harry Hole etterhvert! Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Har nesten "glemt" denne tråden sjøl jeg, enda det var jeg som opprettet den(!). Nå har jeg lest bøkene en gang til faktisk, har tenkt meg frem til at jeg liker Snømannen best til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå