Gå til innhold

Jo Nesbø / Harry Hole bøkne.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest Rødstrupen, holder på me Flaggermusmannen nå. Så blir det snømannen. Har særemne om Jo nesbø og Harry hole

edit

Rødstupen er en veldig bra bok. holder oss på limpinnen helt til slutt

Endret av XanderX
Lenke til kommentar
Jeg har lest Rødstrupen, holder på me Flaggermusmannen nå. Så blir det snømannen. Har særemne om Jo nesbø og Harry hole

edit

Rødstupen er en veldig bra bok. holder oss på limpinnen helt til slutt

Greit å lese slik "lett" litteratur innimellom også, må nok innrømme at jeg har lest de fleste av Jo Nesbø....og den siste: Snømannen var nok den beste, etter mitt syn.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg har bare lest Rødstrupe, men synes den var genial!! Har nylig begynt på Snømannen, har ikke kommet skikkelig inn i den.

Skriver for tiden en oppgave om Rødstrupe, og jeg tenkte kanskje noen av dere ville hjelpe meg?! Har skrevet litt om hvilke temaer boken tar for seg, men trenger noen flere... Gjerne noen litt orginale!! :thumbup:

Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Jeg har bare lest Rødstrupe, men synes den var genial!! Har nylig begynt på Snømannen, har ikke kommet skikkelig inn i den.

Skriver for tiden en oppgave om Rødstrupe, og jeg tenkte kanskje noen av dere ville hjelpe meg?! Har skrevet litt om hvilke temaer boken tar for seg, men trenger noen flere... Gjerne noen litt orginale!! :thumbup:

Takk for hjelpen!!

Du kan jo kanskje fortelle oss hvilke tema det er du har skrevet om. Og så kan det kanskje være lurt å fortsette med første bok, ikke den syvende.

Endret av Synthem
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-127711

Colbert: Nesbø skriver utrolig bra og selv nå når jeg leste Snømannen og jeg viste at det kom en vri så satt jeg helt totalt uten anelse om hvem det var..

Jeg skjønte hvem "snømannen" var kjemte tildlig i denne boken, husker ikke helt hvorfor..

Men frelseren ligger på toppen av min liste etterfulgt av Flaggermusmannen også Snømannen:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Minus: Jeg skal skrive en bokrapport på skolen i disse dager, og lurer på å lese en Nesbø-bok.

Har rekkefølgen på bøkene noe å si, eller kan jeg f.eks lese "Frelseren" og fortsatt skjønne alt?

Du burde egentlig begynne helt fra starten. I frelseren, så blir så mye sagt igjen på en måte fra de tidligere bøkene. :blush:

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!!

Du kan jo kanskje fortelle oss hvilke tema det er du har skrevet om. Og så kan det kanskje være lurt å fortsette med første bok, ikke den syvende.

helt enig, du ødelegger litt av spenningen ved å lese snømannen. der blir morderen i en annen bok avslørt. Så mister du spenningen når du leser den boken.

Lenke til kommentar

Jeg har lest samtlige Harry Hole-bøker, og Frelseren og Rødstrupe er vel omtrent jevngode synes jeg. Ble nettopp ferdig med Snømannen, og må si at jeg ble litt skuffet. Boka var i overkant opplagt, og jeg skjønte vel hvem som var morderen etter under halve boka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har lest samtlige Harry Hole-bøker, og Frelseren og Rødstrupe er vel omtrent jevngode synes jeg. Ble nettopp ferdig med Snømannen, og må si at jeg ble litt skuffet. Boka var i overkant opplagt, og jeg skjønte vel hvem som var morderen etter under halve boka.

Jeg må si meg enig, etter å ha lest Frelseren var den en liten skuffelse. Selv om alle bokene er gode, jeg synes dette er noe av det beste innen norsk krim...

Er Snømannen den siste boken? Slutten gjorde meg litt forvirret, jeg skjønte den ikke. Dro han bort eller skjedde det noe annet?

Lenke til kommentar

her er det som skjer.

hentet ifra senkveld.

han må bort ifra Oslo, så han setter seg på flyet og drar bort. på flyet så begynner han å drikke igjen, så han blir kastet av i Hong Kong og når boka starter så ligger han på et hotell i Hong kong

Neste bok kommer om to år

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hørt så mye skryt av Jo Nesbø, at nå har jeg tenkt å lese noe av han. Venninna mi synes "Marekors" er best, så jeg har vurdert å begynne med den. Men er det ikke litt dumt av meg å begynne midt i, for det er en serie, ikke sant? Eller har det ikke noe å si? Og hvis det er den beste boka, kommer jo de andre bøkene jeg evt. leser etterpå til å bli dårligere? Tips, noen? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes bøkene er veldig todelt. Hver for seg har de sin krimhistorie, men samlet forteller de også historien om Harry. For å oppleve Harry-delen ordentlig mener jeg man må lese bøkene i riktig rekkelfølge. Da får man nesten et sterkt forhold til det personlige livet hans, og man føler jeg helt jævelig når det går jævelig for han, mye fordi man vet hva han har vært gjennom tidligere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...