Marbash Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis du har klikket deg inn på denne tråden, så har du sannsynligvis lest en eller flere av bøkene til Jo Nesbø. Selv holder jeg på med "Sorgenfri" for øyeblikket, og har lest "Flaggermusmannen", "Kakerlakkene" og "Rødstrupe". Foreløpig syns jeg at "Rødstrupe" har vært den beste boka. Hvilken bok syns du er best? Hvis du har lest "Marekors", "Frelseren", eller "Snømannen" og syns noen av disse er best, så er det bare å skrive det. Bare ikke avslør noe! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ajajaj! Har lest Frelseren. Den var helt utrolig bra! Han skriver på en måte som fenger leseren, og du klarer ikke legge fra deg boka! Den er absolutt til å anbefale Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har lest alle bøkene unntatt den siste. Jeg synes at Rødstrupe var den beste. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Lest alle Harry Hole bøkene, Rødstrupe er den jeg har lest flest ganger. Fram til Snømannen kom ut var jeg sikker på at det var den jeg likte best. Nå er jeg ærlig talt litt i tvil. Mye av det som gjorde at jeg likte Rødstrupe så godt kunne jeg finne igjen i Snømannen. Fengende på en veldig god måte, måtte bare lese lese lese Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Da var jeg ferdig med "Sorgenfri" også. Enda en fantastisk leseropplevelse. Har akkurat begynt på "Marekort". Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Rødstrupe er definitivt favoritten, etterfulgt av Marekors. Jeg har enda ikke gått til innkjøp av Snømannen, så jeg har ikke fått lest den enda. Alle de andre har jeg derimot stående i bokhyllen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jo Nesbø skriver utrolig bra og selv nå når jeg leste Snømannen og jeg viste at det kom en vri så satt jeg helt totalt uten anelse om hvem det var.. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Marekorset er favoritten hittil. Nesbø er etter min mening Norges desidert beste krim forfatter. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Leste "Frelseren", min første Jo Nesbø bok, under mitt nylige opphold i Hellas. Svært fengende og god bok, men sannheten en får presentert til slutt blir litt for paradoksal og voldsom for min smak. Jeg ser at "Marekors" står å venter på meg i bokhyllen, så vi får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har lest alle bøkene unntatt den siste. Jeg synes at Rødstrupe var den beste. Samme her, men har vel ingen klar favoritt tror jeg. Likte den første, i Australia, Flaggermusmannen. Må vel kjøpe Snømannen snart. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Fant Rødstrupe i bokhyllen her, leste den, fant ut at jeg likte måten Nesbø skrev på, og ikke minst at Harry Hole var en fascinerende type. Jeg fortsatte så med Snømannen, som jeg leser nå. Jeg skal se om jeg finner noen av de eldre bøkene etter hvert... Litt rot i kronologien overlever jeg. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg skal snart høre Jo Nesbø i Hokksund lørdag den 11. August. Tror han skal lese ifra "Snømannen". Endret 2. august 2007 av Marbash Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hittil har jeg likt Marekors best, men snømannen er definitivt ikke langt unna. Er snart ferdig med Snømannen nå, og den har noen fine twists. Lenke til kommentar
KS Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Min rangering 1. plass: Rødstrupe (bok nr 3) 2. plass: Marekors (bok nr 5) 3. plass: Frelseren (bok nr 6) 4. plass: Sorgenfri (bok nr 4) 5. plass: Kakerlakkene (bok nr 2) 6. plass: Flaggermusmannen (bok nr 1) Snømannen er under lesning og ligger hittil ann til 4. plassen men vi får se. Jeg leste Rødstrupe først og syns fortsatt at denne henger høyest. Deretter leste jeg bok 1 og 2, som var mye svakere enn Rødstrupe, Jeg tror at dersom jeg hadde leste Flaggermusmannen og Kakerlakkene først ville jeg sikkert syntes at disse var bedre enn jeg gjør, fordi i forhold til Rødstrupe ble disse en nedtur når man allerede hadde lest en såpass suveren bok. Marekors var veldig bra, men for å få fult utbytte av denne er man nesten nødt til å ha lest Rødstrupe og Sorgenfri, for Marekors kan jo sees på som en del av trilogien med Waaler. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har kun lest frelseren, men følte aldri at jeg hadde begynt å lese midt i en bokserie. Boken var engasjerende og spennende, det skal den ha. Oversett bøkene til engelsk og gi dem ut i verden, så skal du se at folk kan tenke Norge, og så komme på den glimrende forfatteren herfra. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Oversett bøkene til engelsk og gi dem ut i verden, så skal du se at folk kan tenke Norge, og så komme på den glimrende forfatteren herfra. http://no.wikipedia.org/wiki/Jo_Nesb%C3%B8#Forfatterskap Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har lest alle bøkene, bortsett fra Flaggermusmannen - og den får jeg ikke tak i noe sted Hvis det er noen som kan henvise meg til en nettside eller butikk som selger den, er jeg evig takknemlig! Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har lest alle bøkene, bortsett fra Flaggermusmannen - og den får jeg ikke tak i noe sted Hvis det er noen som kan henvise meg til en nettside eller butikk som selger den, er jeg evig takknemlig! 9341246[/snapback] Prøv www. bokklubben.no eller www.haugenbok.no Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har lest alle bøkene, bortsett fra Flaggermusmannen - og den får jeg ikke tak i noe sted Hvis det er noen som kan henvise meg til en nettside eller butikk som selger den, er jeg evig takknemlig! 9341246[/snapback] Bokkilden og Bokklubben har den. Forøvrig min favoritt. Den er spennende og samtidig mer down to earth enn de andre bøkene. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har særemne om han nå faktisk. Ble provosert av at norsklæreren omtalte han som "kiosklitteratur", og dermed hadde jeg også problemstillingen min. Lest Rødstrupe og Marekors, driver på Flaggermusmannen nå. Marekors er best skrevet, mens jeg likte Rødstrupen best med tanke på handlingen og oppbyggingen. Sammen med Lars Saabye Christensen og Erlend Loe er han definitivt en av Norges beste tre forfattere etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå