Gå til innhold

ASUS P5k Delux/ Intel core2 Quad 6600

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc, og det er ikke så lett å velge for tiden.

Har lest en del på nettet, og kommet fram til at ASUS P5k Deluxe er et bra kort som man kan leke seg litt med, og at intel gir bra bang for the bucks.

Hadde opprinnelig tenkt en dual, men nå som quad er gått såpass ned i pris kunne det vært artig å teste den.

Har tenkt å overklokke litt men ikke allverden. Jeg har en Reserator 1 plus fra Zalman (vannkjøling), og den håper jeg å fortsette å bruke fordi den gir en nesten lydløs pc.

Noen som har erfaring med den på en av de nyere prosessorene fra Intel?

Jeg kunne trenge noen tips på RAM. har ikke tenkt å kjøpe det aller dyreste, og jeg er ikke sikker på hvor mye man får igjen i økt performance ved å kjøpe bedre ram.

Noen tips her?

Som strømforsyning tenkte jeg en Mist 500 Watt. Den skal være stille og bra har jeg hørt.

På grafikkkort siden er jeg håpløst utdatert. Har et Gainward 6800 LE som er klokket litt

og har åpnet litt disablede pipelines etc. Men kortet er litt gammelt, så det er sikkert lurt å kjøpe nytt.

Så at XFX Geforce 8600 GT hos komplett til 1149,- fikk gode kundeanbefalinger.

Skal vannkjøle dette og.

Kommentarer på dette valget?

Kabinett har jeg lite peiling på. Spiller det mye rolle hvis man ikke krever at det skal se dødskult ut? Viktigste for meg er at det er funksjonelt.

Jeg bruker pc'n til både spill utvikling, surfing, tv,...

Håper på litt tips fra noen som har litt peiling. Ikke så lett å orientere seg i hardwarejungelen i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg dette kabinettet fra www.shg.no Det er inkludert en kvalitets psu link: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=2094194

Til spm om skjermkortet vil jeg anbefale GTS som allerede er klokket 675/2000mhz

Link www.komplett.no :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334578

Koster 300 kroner mer, men vil tro det er verdt prisen dersom du ikke er fornøyd med ytelsen i utangspunktet. Den har i tillegg støtte for hdcp som kan komme godt med på kopibesyttet materiell (blu-ray, HD-DVD)

Det hovedkortet du har valgt er et såkalt entusiast hovedkort med det nyeste brikkesettet av alt, og er et bra valg hvis du vil ha alle muligheter åpne. Hvis du ikke klokker allverdens ville jeg anbefale deg å gå for et rimeligere hovedkort. Kan nevne dette ASUS koret. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410

Det har støtte for 1333fsb via oppdatering av bios, og vil kunne være like fleksibelt som det du har funnet, men koster halvdelen. Men du vil ha noe mer begrenset mulighet for å kjøre bra klokking, og har ikke støtte for DDR3 minne. Tester idag viser forøvrig lite å hente på å gå for DDR3 minne. (men det vil sikkert endre seg, en annen ting er at DDR3 minne ligger med latency på 10 kontra ddr2 som du får ned i CAS4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...