Athelas Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan klarte du å få 1080p? Har prøvd alt! Bruker også DVI til HDMI kabel. Jeg kjører Nvidia Quadro FX2500M skjermkort på laptopen, og den har dette Nview-kontrollpanelet som lar deg fikse på mye rart. Dersom du i kontrollpanelet setter maskinen til kun å kjøre ekstern skjerm og laptopen støtter minst 1920x1080, min støtter vel vel ca 1920x1200, da mener jeg det burde bra. Dessuten, setter du den til kun å kjøre tv'en din som ekstern skjerm, går den automatisk ned til høyeste oppløsning for tv'en, som da er fullt HD-format. Dersom du trykker på info på fjernkontrollen vil du se nederst i popup-vinduet at det står 1920x1080 60 Hz, dersom du har valgt 60 Hz... Merk deg også at det står ingen "p" etter 1080, i motsetning til at det står "i" når du ser på HD-ready format fra dekoderen din... Edit: Hmm, ser at noen sliter med full hd på single mode fra grafikkortet. Det skjønner jeg ikke. Det er liksom da det burde funke. Kan det være småforskjeller på kortene, for eksempel Quadro og vanlig? Vel, for min del virker det som om det er TV'en som er begrensningen i og med at det kommer opp melding om at "Mode not supported" på 1080. Men det virker litt merkelig. Har også en skjerm som er over HD-oppløsning (1900x1200), så det overrasker meg at jeg sliter med det fortsatt. Men hvor satte du hertz-innstillingene da? Du er sikker på at de har stått på 60hz, eller? Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vel, for min del virker det som om det er TV'en som er begrensningen i og med at det kommer opp melding om at "Mode not supported" på 1080. Men det virker litt merkelig. Har også en skjerm som er over HD-oppløsning (1900x1200), så det overrasker meg at jeg sliter med det fortsatt. Men hvor satte du hertz-innstillingene da? Du er sikker på at de har stått på 60hz, eller? Jeg vet det står på 60 Hz. Men du kan justere ned til lavere i display properties på maskinen settings-->advanced-->monitor... Rart du skal få mode not supported når vi har samme tv... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det er store forskjeller på 40M8x utifra hvor man har kjøpt de. Feks så er tver kjøpt på Elkjøp, Expert, Euronics og til en viss grad Siba handlet via samsung nordic, og samtlige der skal ha nyeste firmware med dermed nyeste bugfikser osv. Tver kjøpt på nett er handlet utenom, og man vet dermed ikke alltid hvilken firmware disse kommer med, derfor kan dere oppleve forskjeller. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Det er store forskjeller på 40M8x utifra hvor man har kjøpt de. Feks så er tver kjøpt på Elkjøp, Expert, Euronics og til en viss grad Siba handlet via samsung nordic, og samtlige der skal ha nyeste firmware med dermed nyeste bugfikser osv. Tver kjøpt på nett er handlet utenom, og man vet dermed ikke alltid hvilken firmware disse kommer med, derfor kan dere oppleve forskjeller. Hvordan kan man finne ut av det, evt få den oppgradert? For the record er min kjøpt på www.avhifi.no Endret 6. januar 2008 av Athelas Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er store forskjeller på 40M8x utifra hvor man har kjøpt de. Feks så er tver kjøpt på Elkjøp, Expert, Euronics og til en viss grad Siba handlet via samsung nordic, og samtlige der skal ha nyeste firmware med dermed nyeste bugfikser osv. Tver kjøpt på nett er handlet utenom, og man vet dermed ikke alltid hvilken firmware disse kommer med, derfor kan dere oppleve forskjeller. Hvordan kan man finne ut av det, evt få den oppgradert? For the record er min kjøpt på www.avhifi.no Hvilket modellnummer har du? XEE eller XEC eller noe? Jeg har XEE og da funker ihvertfall min bra nå... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har nå XP på min maskin, og det fungerte som en drøm med en gang. Trykket Fn + F3 og der var det bilde på tven med èn gang gitt. Trengte ikke å gjøe noen ting. Det som er kjipt er at skriften ble veeeldig liten og når jeg kjørte ned oppløsningen litt så ble det ikke i nærheten av så klart som på 1920x1080. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Hvilket modellnummer har du? XEE eller XEC eller noe? Jeg har XEE og da funker ihvertfall min bra nå... Hmm. Jeg har XEC. Hva har resten her inne? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hvilket modellnummer har du? XEE eller XEC eller noe? Jeg har XEE og da funker ihvertfall min bra nå... Hmm. Jeg har XEC. Hva har resten her inne? Har lest litt rundt på nettet, og det antydes at de med XEC apparater må henvende seg direkte til selger for ting som har med garantiansvar/service å gjøre. Stemmer dette? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg vet ikke om det er et godt svar, men om du ikke har nordisk modell (er dessverre usikker på hvilken av de som er det) så vil ikke Samsung ta den inn for service / oppdatering osv. De kan visst i utgangspunktet ikke nekte å ta den inn, men de gjør det visst forde. Så svaret på spøsmålet ditt er vel igrunn ja. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har nå fått meg en ny pc og fått til visning på tv`en uten problemer. Men jeg sliter med å stille oppløsningen lavere på tven. Nå står den på 1900x1080 som er litt for lite i forhold til avstanden. Skulle gjerne hatt litt større bilde, men jeg får altså ikke forandret på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå