Athelas Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Vel, da er skjermen i hus, og jeg har problemer. Når jeg kopler tven til laptopen via HDMI - DVI så begynner skjermen på laptopen å skru seg av og på hele tia. Tven har bilde i ett sekund, også mister den signalet. Slik holder den på noen ganger, men tilslutt blir det bare "No signal". Skjermen på laptopen fortsetter å blinke. Må starte den på nytt for at den skal slutte. Opplevde du dette? Jeg har et GeForce Go 7400 skjermkort. Ja, har dessverre hatt en del problemer med det. Klarer fortsatt ikke å få 1080i/p. Går bare å få bilde i 720p, og ofte henger den en stund før bildet dukker opp. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har nå prøvd å bruke en overgang fra DVI til VGA og koplet meg inn på tven via VGA. Bruker nå den inngangen som heter PC på tven. Men det er fortsatt ikke håp. Jeg får bilde, men da er det "utvidet skrivebord" og så fort jeg velger å se det samme på begge skjermene så blir tven svart og går i en form for standby-modus. Om dette ikke skjer, så får jeg bare "Modus støttes ikke" på tven, uansett om jeg kjører 800x600 eller prøver meg på 1900x1080. Har prøvd med pcen til samboeren min også, men samme her, så jeg tror derfor ikke at det er pcene det er noe galt med. Hva nøyaktig har du gjort? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Har nå prøvd å bruke en overgang fra DVI til VGA og koplet meg inn på tven via VGA. Bruker nå den inngangen som heter PC på tven. Men det er fortsatt ikke håp. Jeg får bilde, men da er det "utvidet skrivebord" og så fort jeg velger å se det samme på begge skjermene så blir tven svart og går i en form for standby-modus. Om dette ikke skjer, så får jeg bare "Modus støttes ikke" på tven, uansett om jeg kjører 800x600 eller prøver meg på 1900x1080. Har prøvd med pcen til samboeren min også, men samme her, så jeg tror derfor ikke at det er pcene det er noe galt med. Hva nøyaktig har du gjort? Vel, jeg får fortsatt bare 720p, men da velger jeg klonemodus i nvidia driverne. Er ikke noe hokus pokus, men det er mulig du må vente på bildet et par sekunder. Lenke til kommentar
papo1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei. Har kjøpt meg en le40m86 nå.. Skulle koble laptopen til. koblet fra s-video utgang på pc til inngang på tv, jeg får bilde opp. Men det som vises på skjermen er veldig uklart, har stilt inn på pal-b men det blir ingen forandring. Noen som vet hva galt jeg gjør? Skjermkortet jeg har er geforce go 6200.. Har prøvd med kvinnfolket sin PC og det ble akkurat det samme. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hmm. Lurer på om det er noen som kan bekrefte at de har fått kjørt 1080p/i fra PC i det hele tatt? Når det gjelder problemet ditt, ville jeg evt. prøvd med VGA-kabler, og evt. å bytte S-videokabel. Sjekk også at du har prøvd alle ext kanalene. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ringte til Samsung nå, og det de sa var at jeg måtte bruke pc-inngangen for å få det til å fungere. Men jeg har da alltid hørt at man også kan bruke HDMI. Også sa de at jeg måtte skru av skjermen på laptop'en. Den kunne ikke stå på når jeg brukte tven. Syntes det var litt merkelig å høre dette fra teknisk avdeling hos Samsung... Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg ringte til Samsung nå, og det de sa var at jeg måtte bruke pc-inngangen for å få det til å fungere. Men jeg har da alltid hørt at man også kan bruke HDMI. Også sa de at jeg måtte skru av skjermen på laptop'en. Den kunne ikke stå på når jeg brukte tven. Syntes det var litt merkelig å høre dette fra teknisk avdeling hos Samsung... Det høres jo helt idiotisk ut. Kunne de henvise til manualen eller noe? Jeg nekter å tro at TVen ikke støtter 1080p via HDMI. Er det noen her på forumet som har M8 serien som har klart å få full HD fra PC med HDMI? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) De nevnte ingenting om manualen nei. Men jeg har også vanskelig for å tro det. Har fått pcen til samboeren min til å funke nå ihvertfall. Det var så enkelt som å kople den inn på pc-inngangen og skru av skjermen på laptopen. Da funket det. Men det gjør det fortsatt ikke på min. Selvom jeg gjør akkurat det samme. Skal prøve litt senere med min pc. Skal oppdatere her når jeg får nett hjemme. Kom over noe interessant da jeg Googlet litt. Har du prøvd dette Athelas? http://avforum.no/forum/tv-apparater/62898...tilkopling.html Endret 10. desember 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Har du prøvd dette Athelas? http://avforum.no/forum/tv-apparater/62898...tilkopling.html Har ikke sett dette før, skal sjekke det neste gang. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Mulig det er meg som er håpløs, men jeg finner ikke ut hvordan jeg setter ned oppdateringsfrekvensen. Det er kun 60 Hz jeg kan velge i menyen. Men uansett; Jeg har ihvertfall kommet LITT lengre nå. Oppdaterer dere slik at kanskje det er noen her inne som har samme problemene, og som kan hjelpe meg litt videre. Jeg fant ut etter å ha lest i manualen til tven at den støtter 720p og 1080p men ikke 1200x800 som min oppløsning på laptopen er. Satt den ned til 1200x720 og fikk da opp bilde på både laptop og tv. Jippi! Men når jeg da prøver å sette oppløsningen til 1900x1080 så begynner den fantastiske blinkingen av skjermene som jeg har hatt problem med en stund. Og det eneste som da fungerer er å skru av pcen. Når jeg da skrur på igjen får jeg ikke til å kople til tven selvom oppløsningen er riktig. Står bare "Sjekk tilkopling". Vet ikke helt hva jeg gjør for å få det til igjen men etter å ha skrudd av tv og pc noen ganger, får jeg bilde igjen, men får altså ikke til noe bedre enn 1200x720 på tven. Jeg mistenker at laptop-skjermen også prøver å få til 1900x1080 noe den selvfølgelig ikke klarer og at det er derfor det går dårlig å sette denne oppløsningen. Nok en gang så måtte det litt nilesing til i manualen før jeg fikk det til (lærer aldri), men er fortsatt ikke helt i mål. På det beste har jeg klart å få til 1900x1080p, men da bare i 4-5sek før skjermene begynner å blinke... Det må da finnes andre her inne som har noe erfaring på området? og Athelas: I følge manualen så støtter den 1900x1080p ved både VGA og HDMI-tilkopling. Endret 11. desember 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) og Athelas: I følge manualen så støtter den 1900x1080p ved både VGA og HDMI-tilkopling. Ja, det var det jeg mente å ha lest. Derfor det overrasket meg sånn at Samsung sa noe annet. Forøvrig beklager jeg at jeg ikke nevnte det før at du burde ha kontrollert displayinnstillingene, tok det litt for gitt at du hadde prøvd det. Tror du kan stille inn hZ innstillingene under advanced settings og monitor. Endret 11. desember 2007 av Athelas Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg er ikke veldig god på å lese manualer kan du si. Spesielt ikke på dette med data/tv osv siden jeg syntes det er litt morro å prøve å finne ut ting selv. Men jeg merker at jeg burde lest i den litt tidligere enn jeg gjorde. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg gir snart opp, men vil holde liv i denne tråden for å se om det kan være noen andre som kan hjelpe. Kommer stadig lengre, men aldri helt i mål. Formaterte pc`en og la inn den nyeste driveren. Da funket det som en drøm! Det vil si; helt til jeg restartet pc`en. Etter restart er alt bra frem til jeg kommer inn i Windows. Jeg klikker Fn og F3 (ekstern skjerm) og hører da den tonen som Vista lager når man kopler inn noe / skrur på noe, men ett sekund senere hører jeg den lyden som kommer når man kopler ut noe / skrur noe av. På dette punktet tenkte jeg at det må være Vista som kødder med meg å som skrur på ekstern skjerm når jeg ber den om det, men at den skrur det av igjen med en gang. Det som fikk meg til gå bort i fra denne muligheten var at samboeren min også har Vista og der fungerte det veldig bra. Alt av kabler er helt nytt, og siden jeg flere ganger får bilder (i korte perioder) så er det ikke dette som er feil. Prøvde to forskjellige drivere etter at jeg hadde fortmatert, men ingen av de fungerer. På den eldste så begynner bare skjemen på laptopen å blinke mens på den nye driveren så er bildet på laptopen stabilt, men jeg får altså ikke koplet på tven her heller. Det eneste jeg kan tenke meg at denne tv-out (eller hva det heter) funksjonen er veldig ustabil og tenkte derfor å ta kontakt med de som har laget denne pcen (Cinet) for å høre om muligheten for å få de til å sjekke og evt bytte skjermkort om dette viser seg å være problemet. Håper det kommer noen innom her med en god ide snart. Er drittlei. Spesielt når jeg ser hvor digg dette hadde vært å hatt nå. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg gir snart opp, men vil holde liv i denne tråden for å se om det kan være noen andre som kan hjelpe. Kommer stadig lengre, men aldri helt i mål. Enig. Er veldig keen på å få dette til å fungere. Håper det er noen som kan stikke innom å avsløre hva som må til. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg snakket med Cinet som har laget pcen jeg har og den havner nok hos de på service på nyåret. Satser på å få byttet skjermkortet. Så får vi se om det kan gjøre ting litt bedre. I følge de var det en mikroskopisk sjangse for at pcen min og denne tven rett og slett ikke ville samarbeide. Lenke til kommentar
XioX Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 hei. Jeg har nå sittet å knotet med akkuratt samme problem.. Har en dell laptop med nvidia 8600. Bruker vga ut fra laptopen og vga inn på min samsung 40"m8. I clone mode og singel mode klarer den max 1280x1024. men ved å kjøre dualview, så takler den 1920x1080. Så jeg resulterer i at tven takler fint 1080 via vga, men dt er nvidia kortet som lager problermer. Så jeg får sett filmer i fra pc til tv i 1080, men dt er ett sabla knot med dualview.. Er det noen som har funnet ut hvordan man kan kjøre 1080 via vga uten å kjøre dualview? Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ok, nå har jeg lest gjennom hele tråden og det er en ting dere ikke har prøvd som jeg også skal prøve ikveld. Det jeg ihvertfall har gjort fram til nå: Prøvde vga fra latop og inn til min 40M87. Knallbra, men matt bilde i forhold til det man får med dvi>hdmi-kabel. Ellers blir bildet nøyaktig lik pc-desktopen. I pc-mode er just scan(pixelmapping) altså deaktivert men bildet blir automatisk tilpasset tv-skjermen så det går kant i kant. Etterpå prøvde jeg dvi>hdmi-kabel inn på HDMI2, og her er just scan aktivert. Problemet her er at jeg får LITT overscan i sidene, kanskje en lilten % eller to, men det er knapt merkbart. Ellers er bildet perrrrrrfect. På laptopen er desktopen satt til clone mode eller kun extern skjerm. Likevel er jeg ikke helt fornøyd siden bildet ikke går kant i kant. Uansett funket begge forsøkene med 1080p på TV'en... Sjekket et annet forum og fikk et tips om å nedjustere refresh raten fra 60 Hz til noe med 50 på laptopen. Skal altså prøve det i kveld. Men det som overrasket mest var at det ble foreslått å endre navnet på HDMI2-porten fra "HDMI2" til "PC". Da vil bildet bli perfekt og kant i kant med justscan og 1080p. TV'en vil da på en måte "ta innstillingene" fra PC mode. Test!!! Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ...å endre navnet på HDMI2-porten fra "HDMI2" til "PC". Da vil bildet bli perfekt og kant i kant med justscan og 1080p. TV'en vil da på en måte "ta innstillingene" fra PC mode.Test!!! Dette funket! Helt rått! Knallbra bilde som går kant i kant på 60 Hz og 1080p! Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan klarte du å få 1080p? Har prøvd alt! Bruker også DVI til HDMI kabel. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvordan klarte du å få 1080p? Har prøvd alt! Bruker også DVI til HDMI kabel. Jeg kjører Nvidia Quadro FX2500M skjermkort på laptopen, og den har dette Nview-kontrollpanelet som lar deg fikse på mye rart. Dersom du i kontrollpanelet setter maskinen til kun å kjøre ekstern skjerm og laptopen støtter minst 1920x1080, min støtter vel vel ca 1920x1200, da mener jeg det burde bra. Dessuten, setter du den til kun å kjøre tv'en din som ekstern skjerm, går den automatisk ned til høyeste oppløsning for tv'en, som da er fullt HD-format. Dersom du trykker på info på fjernkontrollen vil du se nederst i popup-vinduet at det står 1920x1080 60 Hz, dersom du har valgt 60 Hz... Merk deg også at det står ingen "p" etter 1080, i motsetning til at det står "i" når du ser på HD-ready format fra dekoderen din... Edit: Hmm, ser at noen sliter med full hd på single mode fra grafikkortet. Det skjønner jeg ikke. Det er liksom da det burde funke. Kan det være småforskjeller på kortene, for eksempel Quadro og vanlig? Endret 6. januar 2008 av pat2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå