tmbn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Bildet skal bli bedre med HDMI enn VGA. Ikke omvendt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? 9192374[/snapback] Jaha? Og hvordan kom du frem til den slutningen om jeg må få spørre? forøvrig 1920x1080 på en 40'' går helt fint Endret 2. august 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? 9192374[/snapback] Og hvorfor han skal ha den sykt gode oppløsningen? For å få 1:1 pixelmapping selvfølgelig. Kan ikke få pixelmapping i noen andre oppløsninger. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? 9192374[/snapback] Og hvorfor han skal ha den sykt gode oppløsningen? For å få 1:1 pixelmapping selvfølgelig. Kan ikke få pixelmapping i noen andre oppløsninger. 9209881[/snapback] Der sier du noe viktig. De fleste TV'er i dag støtter ikke 1:1 pixelmapping via HDMI, dermed blir det bare noe jalla. Men de fleste som har 15pin VGA-input støtter jo 1:1 pixelmapping, og da blir resultatet alltid krystallklart! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Mange skjermer støtter ikke 1:1 via HDMI, men denne gjør det. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? 9192374[/snapback] Og hvorfor han skal ha den sykt gode oppløsningen? For å få 1:1 pixelmapping selvfølgelig. Kan ikke få pixelmapping i noen andre oppløsninger. 9209881[/snapback] Der sier du noe viktig. De fleste TV'er i dag støtter ikke 1:1 pixelmapping via HDMI, dermed blir det bare noe jalla. Men de fleste som har 15pin VGA-input støtter jo 1:1 pixelmapping, og da blir resultatet alltid krystallklart! 9225514[/snapback] Kan man kun få 1:1 pixelmapping på full oppløsning via HDMI?? Glad jeg har holdt meg unna HDMI i PC-sammenheng. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? 9192374[/snapback] Og hvorfor han skal ha den sykt gode oppløsningen? For å få 1:1 pixelmapping selvfølgelig. Kan ikke få pixelmapping i noen andre oppløsninger. 9209881[/snapback] Kan man kun få 1:1 pixelmapping på full oppløsning via HDMI?? Glad jeg har holdt meg unna HDMI i PC-sammenheng. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nei, nå misforstår du . Man kan kun få 1:1 pikselmapping på denne skjermen ved å ha oppløsning 1920x1080. Samme om du bruker vga eller DVI --> HDMI. Om du har fått satt rett oppløsning så har HDMI klart bedre bildekvalitet enn VGA. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kjøpte denne tven for 2 dager siden og alt absolutt fornøyd. Skulle koble til PCen i dag og hadde gått til innkjøp av HDMI ledning + DVI-HDMI converter. koblet til og kjørte på med 1920*1080, det bød selvfølgelig på problemer. bildet ble noe overscan i alle retninger. mangler 1 ikon på hver side. fant ut at om jeg stilte oppløsningen til 1808*9XX passet bildet.. Prøvde mye forskjellig + litt knoting i Powerstrip men fikk ikke til.. koblet fra alt og prøvde for moroskyld med en VGA kabel, og da gikk det smertefritt! any ideas? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Kjøpte denne tven for 2 dager siden og alt absolutt fornøyd. Skulle koble til PC-en i dag og hadde gått til innkjøp av HDMI ledning + DVI-HDMI converter. koblet til og kjørte på med 1920*1080, det bød selvfølgelig på problemer. bildet ble noe overscan i alle retninger. mangler 1 ikon på hver side. fant ut at om jeg stilte oppløsningen til 1808*9XX passet bildet.. Prøvde mye forskjellig + litt knoting i Powerstrip men fikk ikke til.. koblet fra alt og prøvde for moroskyld med en VGA kabel, og da gikk det smertefritt! any ideas? Jeg vil faktisk bumpe denne tråden. Jeg gikk til dag til innkjøp av et nytt 8800 GT kort, og jeg har fortsatt problemer med dette. Jeg får kun 720p. Endret 26. november 2007 av Athelas Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Veldig interessant tråd Vurderer å kjøpe lillebror på 37'', regner med at det er akkurat den samme greia. Det med at du ikke kan kjøre høyere oppløsning pga. pc-skjermen din hørtes litt rart ut. Nå har ikke jeg så mye peiling, men hvor høy oppløsning du kan kjøre avhenger av hvilket grafikkort du har og tv'en vel? Tviler på at pc-skjermen skal ha noe med dette å gjøre, er jo tross alt ikke den som produserer bildet. For meg ville det ihvertfall virket rart, men som sagt jeg er ingen ekspert så man vet jo aldri... Endret 9. november 2007 av Dancin' Devil Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Veldig interessant tråd Vurderer å kjøpe lillebror på 37'', regner med at det er akkurat den samme greia. Det med at du ikke kan kjøre høyere oppløsning pga. pc-skjermen din hørtes litt rart ut. Nå har ikke jeg så mye peiling, men hvor høy oppløsning du kan kjøre avhenger av hvilket grafikkort du har og tv'en vel? Tviler på at pc-skjermen skal ha noe med dette å gjøre, er jo tross alt ikke den som produserer bildet. For meg ville det ihvertfall virket rart, men som sagt jeg er ingen ekspert så man vet jo aldri... Yup. Enig i det. Så håper at et geni kan ramle innom tråden her og avsløre hva som skal til. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Synd at TVen ikke har DVI tilkobling, ettersom det da bare hadde vært og bruke en DVI kabel rett fra skjermkort til TV. Slik kjører jeg det på min Samsung 32R72 og jeg får perfekt bilde. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Synd at TVen ikke har DVI tilkobling, ettersom det da bare hadde vært og bruke en DVI kabel rett fra skjermkort til TV. Slik kjører jeg det på min Samsung 32R72 og jeg får perfekt bilde. Vel, jeg er ganske sikker på at det ikke er kabelen som er problemet, i og med at jeg får bilde når jeg velger Samsung som hovedskjerm. Det er et eller annet sted det stopper opp her. Det rare er at selv da kan jeg kun velge 720p, noe som igjen gir seg utslag i at bildet på monitoren blir samme oppløsning. Kan altså ikke kjøre 1920*1080 uansett hva jeg gjør. =/ Det skal jo gå. Har prøvd forskjellige HDMI-innganger også, men det virker som om det er 3eren som funker best. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Synd at TVen ikke har DVI tilkobling, ettersom det da bare hadde vært og bruke en DVI kabel rett fra skjermkort til TV. Slik kjører jeg det på min Samsung 32R72 og jeg får perfekt bilde. Vel, jeg er ganske sikker på at det ikke er kabelen som er problemet, i og med at jeg får bilde når jeg velger Samsung som hovedskjerm. Det er et eller annet sted det stopper opp her. Det rare er at selv da kan jeg kun velge 720p, noe som igjen gir seg utslag i at bildet på monitoren blir samme oppløsning. Kan altså ikke kjøre 1920*1080 uansett hva jeg gjør. =/ Det skal jo gå. Har prøvd forskjellige HDMI-innganger også, men det virker som om det er 3eren som funker best. Ok. Liten breakthrough her! Det viser seg at man må bruke HDMI 2 inngangen på Samsung M8 da denne tydeligvis er skreddersydd for PCtilkobling. Alt går strykende da. Har prøvd å kjøre et par HD filer, men det blir ørelite antydning til tearing i bildet på TVen fra tid til annen. Imidlertid sliter jeg fortsatt med å splitte bildet på riktig måte, slik at jeg har en 1280*1024 desktop på PC-monitor og 1920*1080 på TV. Jeg får bare dette til ved å ha begge på 1280*720. Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg løse det? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) *Mine innlegg* Jeg skal kjøpe sammen tv`n, og får sikkert problemer jeg også. Henger meg på for å se om du finner ut av det... Har et lite spørsmål, så tar det her istedet for å lage egen tråd. Når du kjører HD filmer fra pc til tv; blir det da like god kvalitet på bildet som om man kjører det fra en HD-DVD spiller f.eks? Eller er det mye forskjell? For jeg har hverken PS3 eller HD-DVD spiller pr i dag, så pc blir eneste mulighet til å spille av HD filmer. Endret 10. november 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 *Mine innlegg* Jeg skal kjøpe sammen tv`n, og får sikkert problemer jeg også. Henger meg på for å se om du finner ut av det... Har et lite spørsmål, så tar det her istedet for å lage egen tråd. Når du kjører HD filmer fra pc til tv; blir det da like god kvalitet på bildet som om man kjører det fra en HD-DVD spiller f.eks? Eller er det mye forskjell? For jeg har hverken PS3 eller HD-DVD spiller pr i dag, så pc blir eneste mulighet til å spille av HD filmer. Vanskelig å si. Jeg har bare prøvd å kjøre litt Heroes episoder i 720p over HDMI-kabelen, og den tilkoblingen opererer (som sagt) for tiden ikke under helt optimale forhold. Det virker på meg som om HD-DVDspilleren til Xbox360en gjør seg bedre så langt. Der får jeg hvertfall stabil bitstream på 1080p/i. Når jeg får tilkoblingen til å fungere som den skal, kan jeg uttale meg på nytt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Skriv gjerne også hvordan du fikk det til. Er jo ikke umulig at jeg får samme problem. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Skriv gjerne også hvordan du fikk det til. Er jo ikke umulig at jeg får samme problem. Vel, for det første, ikke ta problemene på forhånd. For det andre, les tråden, der står vel det meste som har skjedd så langt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vel, da er skjermen i hus, og jeg har problemer. Når jeg kopler tven til laptopen via HDMI - DVI så begynner skjermen på laptopen å skru seg av og på hele tia. Tven har bilde i ett sekund, også mister den signalet. Slik holder den på noen ganger, men tilslutt blir det bare "No signal". Skjermen på laptopen fortsetter å blinke. Må starte den på nytt for at den skal slutte. Opplevde du dette? Jeg har et GeForce Go 7400 skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå