Athelas Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Finnes det en egen driver for å bruke denne TVen som skjerm? Er det noen spesielle instruksjoner som må til? Jeg bruker mitt Nvidia 7800GT kort med to DVI utganger. Jeg har kjøpt en vga kabel og DVI adapter på Clas Ohlson. Problemet er at jeg ikke klarer å sette oppløsningen til 1920*1080 på PCen. Jeg bruker til vanlig en Viewsonic VX910. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kjøp deg en DVI --> HDMI-kabel, det er det du trenger . Koble denne til HDMI (DVI) bakpå tven. Så laster du ned dine nyeste nvidiadrivere, slår på tven og setter den på HDMI (DVI). Se så i skjerminnstillingene på pcen din. Da skal det ha kommet opp 2 skjermer, ene skal få navnet til tven din. Aktiver denne, velg feks "utvid skrivebordet til denne skjermen". Huk av for "hovedskjerm" om du skal bruke denne til vanlig bruk også. Hvis ikke, ignorer. Kommer det ikke opp 2 skjermer, restart pcen din. Når du nå har gjort dette, skal du kunne sette rett oppløsning . Sett så samsungen på "justscan" eller 1:1 om det finnes. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Kjøp deg en DVI --> HDMI-kabel, det er det du trenger . Koble denne til HDMI (DVI) bakpå tven. Så laster du ned dine nyeste nvidiadrivere, slår på tven og setter den på HDMI (DVI). Se så i skjerminnstillingene på pcen din. Da skal det ha kommet opp 2 skjermer, ene skal få navnet til tven din. Aktiver denne, velg feks "utvid skrivebordet til denne skjermen". Huk av for "hovedskjerm" om du skal bruke denne til vanlig bruk også. Hvis ikke, ignorer. Kommer det ikke opp 2 skjermer, restart pcen din. Når du nå har gjort dette, skal du kunne sette rett oppløsning . Sett så samsungen på "justscan" eller 1:1 om det finnes. 9129758[/snapback] Ah, genialt. Tusen takk. Skal prøve det. Hvor anbefaler du at jeg laster ned drivere fra? Direkte fra nvidia, eller via 3dje part? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_94.24_2.html <-- Windows XP http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.24_2.html <-- Vista 32Bit Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg kan bekrefte at dette fungerer gull på M86/87 det blir litt overscan, men det kan du korrigere i nvidia driverene Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Genialt, folkens. Tips til rimelige DVI-HDMI kabler? Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Genialt, folkens. Tips til rimelige DVI-HDMI kabler? Clas Ohlson? 9134888[/snapback] Da har jeg kjøpt en 5m HDMI kabel + en DVI->HDMI adapter hos Clas Ohlson. Den gode nyheten er at jeg får opp et veldig fint bilde på skjermen på 1280*720. Den dårlige nyheten er at "that's about it". Jeg har valgt dual display i clone-modus, men det som vises på Tven (som forøvrig blir korrekt identifisert som Samsung av PCen) er bare wallpaper på desktop, ingenting annet. Det vises med andre ord ikke noe komplett skrivebord. I tillegg sliter jeg med at signalet går av og på hele tiden. Er dette en dårlig innstilling på PC el. TV, eller er det kabelen som har brudd? Hadde håpet dette skulle være litt enklere. PS. Hvilken HDMI inngang på TVen skal jeg bruke? Uansett hvilken jeg bruker, får jeg ikke tilgang til "PC" i menyen til TVen. Endret 1. august 2007 av Athelas Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 hmm Jeg har en DVI-HDMI 5m uten overgang (innebygd i kabelen) og hos meg kunne jeg sette TV'en på 1920x1080 direkte i nvidia driverene. signalet er perfekt og kommer opp som extended desktop. Har du dual view satt opp eller bruker du horizontal span eller noe slikt? har du satt opp nyeste drivere fra nvidia? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Du må høyreklikke på skrivebordet og velge Egenskaper. Og så gjør du følgende: (altså fjern haken på "Utvid skrivebordet....." Endret 1. august 2007 av datating Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Du må høyreklikke på skrivebordet og velge Egenskaper.Og så gjør du følgende: (altså fjern haken på "Utvid skrivebordet....." 9185332[/snapback] Hvis jeg fjerner haken der, så blir det ikke noe signal. hmm Jeg har en DVI-HDMI 5m uten overgang (innebygd i kabelen) og hos meg kunne jeg sette TV'en på 1920x1080 direkte i nvidia driverene. signalet er perfekt og kommer opp som extended desktop. Har du dual view satt opp eller bruker du horizontal span eller noe slikt? har du satt opp nyeste drivere fra nvidia? 9185331[/snapback] Kan du linke til kabelen du har, eller fortelle hvor du kjøpte den/pris etc? Bruker Dual View med nyeste drivere fra nvidia. PS. Hvilken inngang skal jeg bruke på TVen? Er det det samme? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og du har trykket på "ekstern skjerm-tasten"? (Fn + F5 eller noe slikt) Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Og du har trykket på "ekstern skjerm-tasten"? (Fn + F5 eller noe slikt) 9185477[/snapback] Vel. Bildet av desktop vises som sagt, men ikke noen ikoner eller startlinje eller noe. Når jeg drar musa til høyre, kommer den ut på denne skjermen. Har stadig problemer med det som later til å være et ustabilt signal, dvs at bildet flakker sporadisk, eller i verste fall forsvinner helt. I tillegg, hvorfor i all verden vil den ikke vise 1920*1080? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Men da bruker du jo skjermen til å utvide skrivebordet ditt... Sett evt. skjerm 2 (tv'en) som primærskjerm. Har koplet utallige pcer til tv'en og det har aldri dukket opp problemer for meg når jeg vil ha samme bilde på begge skjermene. Det er jo ofte det som er standard. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Men da bruker du jo skjermen til å utvide skrivebordet ditt...Sett evt. skjerm 2 (tv'en) som primærskjerm. Har koplet utallige pcer til tv'en og det har aldri dukket opp problemer for meg når jeg vil ha samme bilde på begge skjermene. Det er jo ofte det som er standard. 9185513[/snapback] Ah, nå skjønte jeg hva du mente. Jeg måtte sette Samsung+PC-skjerm i stedet for omvendt. Da fungerte det faktisk, men fortsatt så dukket PC skjermen opp som en slags forlengelse. Sykt. Det ideelle er jo å se alt sånn som det skal på PC skjermen, og se det samme på TVen, bare i en annen oppløsning (og i 16:9). Syntes imidlertid det ble ufattelig lyst på TVskjermen når jeg spilte av video. PS. Er det noen måte jeg kan få tilgang til PC innstillingene via HDMI2 inngangen på TVen som jeg bruker nå? Endret 1. august 2007 av Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Legger ved et par skjermbilder fra TVen etter jeg fikk det til å fungere. Skal det virkelig være sånn? Det ene bildet er av bare desktopen når den blir "extended". De prikkene går bort etter litt, men kommer og går sporadisk. Det andre er fra et spill. Prikkene var der konstant. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) prøve en annen kabel, dvi port eller hdmi port? Endret 1. august 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 prøve en annen kabel, dvi port eller hdmi port? 9186015[/snapback] Hva mener du? Jeg bruker jo en HDMI kabel. TVen har bare VGA og HDMI input, ikke DVI. Jeg bruker en DVI til HDMI adapter på skjermkortet, så går HDMI kabelen inn i TVen. Har prøvd alle tre HDMI portene på TVen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 ja jeg menete at du kunne prøve å bytte kabel altså hdmi kabel... prøvd begge dvi portene på skjermkortet? Selv mistenker jeg kabel eller dvi->hdmi adapter som problemet. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 prøve en annen kabel, dvi port eller hdmi port? 9186015[/snapback] Hva mener du? Jeg bruker jo en HDMI kabel. TVen har bare VGA og HDMI input, ikke DVI. Jeg bruker en DVI til HDMI adapter på skjermkortet, så går HDMI kabelen inn i TVen. Har prøvd alle tre HDMI portene på TVen. 9186657[/snapback] Har du brukt "JustScan" funksjonen på TV som er pixelmapping ? Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Vær obs på at bildet ikke blir like klart via hdmi som via vga. Hvorfor skal du ha den sykt gode oppløsningen? Klarer du å lese skriften på skjermen da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå