Gå til innhold

Har ikke HDTV - nødvendig med PS3?

Selvin

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Ja nå har jeg fått jobbet litt i sommer og tjent meg litt gryn, så lurer jeg på om jeg rett og slett skal investere i et PS3 Pakke Tilbud ------> PS3 Pakketilbud - Elkjøp.no

Men så er da problemstillingen: Jeg har ikke HDTV! Vil jeg alikevel kunne nyte fin grafikk og smooth framerate på en helt vanlig bakprojeksonsTV? Det hadde jo vært flott om det faktisk så litt bra ut grafisk sett! Den er jo et Hardware monster :p

Takk på forhånd!

Selvin :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle må begynne et sted, eller hva?

Jeg kjøpte ps3 til min vanlige 100hz 32" Sony Widescreen. Faktisk syntes jeg det var dritfett likevel.

Kort tid etter, kjøpte jeg en RGB scart for signalenes skyld og det var billig og hjalp mye. Ble med andre ord, enda mer imponert.

Ps3'en kjøpte jeg ved lansering og nå, noen måneder etter, er jeg eier av lcd tv 40" i full hd.

Jeg må jo være ærlig å si at forskjellen er fenomenal.

Poenget er vel likevel, at man kan ha det fett med "gammel" tv og.

Du får i allefall nytt liv i spillene dine om du bytter til ny tv etterhvert.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar! :)

Da ble håpet om en PS3 i heimen litt sterkere. Nå skal jeg bare rådføre meg med gamlingene og høre hva de sier, det koster tross alt litt! Men fint å høre at gamle TV'er fortsatt duger :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Bruker for det meste en SDTV selv(26") og det funker veldig bra. Ikke så detaljert selvølgelig, men fortsatt milevis over PS2 når det gjelder grafikk.

Men husk for all del å kjøp en RGB-kabel hvis du vil ha best mulig bilde. Er enorm forskjell fra kompositt!

Lenke til kommentar

HDTV er på ingen måte et must, selv om det er å foretrekke selvsagt. Grafikken blir jo kraftig overhalt og mer realistisk en tidligere selv om det ikke er HD. SD tv har gitt oss imponerende bilde med DVD i lange tider. Som forsåvidt ser bedre ut en noen spill. Så enda en lang vei å gå der. HD gjør bare linjer tydeligere og klarere. Eneste problemet er muligens at skrift kan virke litt uleselig på skjermen av og til grunnet at spillet er laget for HD. Noe som er dårlig planlegging av utviklere. Merket det i PGR3 til 360 som ble mye mer leselig etter jeg fikk HDTV.

Lenke til kommentar

Kompositt er IKKE de tre fargede kablene!

Komponent er rød, grønn og blå kabel.

Kompositt er en enkel gul og KAN levere til tider litt jalla bilde.

RGB-scart er for syns skyld en kabel som ser ut som en vanlig scart.

Komponent kabler skal visstnok være hakket vassere enn RGB scart.

Lenke til kommentar
Kompositt er IKKE de tre fargede kablene!

Komponent er rød, grønn og blå kabel.

Kompositt er en enkel gul og KAN levere til tider litt jalla bilde.

RGB-scart er for syns skyld en kabel som ser ut som en vanlig scart.

Komponent kabler skal visstnok være hakket vassere enn RGB scart.

9131856[/snapback]

Det sier seg selv litt, component støtter jo 1080p noe RGB ikke gjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...