Bjaro Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Heisan! Jeg går med planer om å investere i en digitalt speilrefleks, og det har tippet frem og tilbake mellom Canon 400D og Olympus E-510. Og når jeg nå av diverse grunner nesten har bestemt meg for E-510, oppdager jeg at utvalget av objektiver til Olympus ser ut til å være dårligere fra produsenter som Tamron og Sigma. Kunne nemlig tenkt meg Tamron 18-250mm, men finner ikke denne for Olympus. Er det noen spesielle grunner til at det er slik, og vil dette bedre seg på sikt? Noen som vet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 FourThirds systemet som Olympus bruker, er relativt nytt. Det fører til at det er størt sett Sigma som har begynt å lage passende optikk. I og med at FourThirds har en crop faktor på 2, så er det andre brennvidder som passer bedre. f.eks 14-160. (Som desverre ikke finnes). Jeg synes at ting har blitt mye bedre det siste året, og jeg tror det vil fortsette å bedre seg da fler vil være med. Foreløpig kan lønne seg å kjøpe E-510 kit'et med 2 objektiver. Objektivene til Olympus er bedre enn tilsvarende fra Canon, Nikon og Sony - det er vel kun Pentax som også leverer gode kit-objektiv. Tom PS. Jeg sikter da til Nikon's 18-55. Lenke til kommentar
Bjaro Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for svar. Med en crop faktor på 2 er jo Olympus sitt objektiv Zuiko Digital 18-180mm også interessant. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for svar. Med en crop faktor på 2 er jo Olympus sitt objektiv Zuiko Digital 18-180mm også interessant. 9129256[/snapback] Helt klart. Er litt lite vidvinkel for min smak. En E-410/E-510 med det objektivet er vel det nærmeste en kommer er super-zoom kompakt! Men med bedre bildekvalitet og mange fler muligheter... Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå