Gå til innhold

Forslag til ny pc - passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gi en liten kommentar.

Syns du har valgt greie komponenter, men tror du skal ta en tur på nettet og sammeligne litt priser. Komplett har tilbud på den rammen du har satt opp til 899.-

Se om andre har erfaringer med det kabinettet du har satt opp og 8800 kortet. Vet en del sliter med å sette inn så store kort i enkelte kabinetter

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Skal sjekke litt rundt i butikkene jeg.

Kabinettet burde derimot ikke være noe problem, størrelsesmessig er det mellom maxi-tower og midi-tower.

I dag har jeg en Intel Pentium 4 på 2,8 GHz, 1 GB ram, PowerColor 9800SE og slikt så ingen tvil om at det 3 1/2 år gamle pcen trenger å skiftes ut.

Har fulgt med svært lite i det siste så jeg er veldig usikker på valg av hovedkort og skjermkort. Prosessorer har jeg lest en del om nå, men usikker på om jeg burde på for Q6600 eller E6850.

Noen som har alternativer til kort?

Jeg har hvertfall vært veldig fornøyd med Abit og Corsair før.

Lenke til kommentar

Lag handleliste her: https://prisguiden.no

Personlig har jeg aldri hørt om FOX+. Vil nok anbefale ASUS Striker Extreme som hovedkort ja. Når du kjøper Striker Extreme, trenger du ikke det externe lydkortet. Det som sitter på hovedkortet er mere enn bra nok.

DVD-brenner: https://prisguiden.no/product.php?productId=58368 (Billigere og like bra).

Lykke til med ny PC :) Kommer nok til å følge videre med i tråden.

Lenke til kommentar

Hvis du mener han fikk lite, kunne du gjerne sette opp et bedre system. Mener nå selv at det var kanskje litt overpriset, men ikke noe særlig. Et flott system som sikkert vil dra de nyeste spillene helt okay. Selv om det var en del merker jeg ikke har hørt noe om.

Lenke til kommentar

FOX+ er Foxconn. De har levert deler til mange kjente og store merker. (til Playstation, Xbox, HP osv...)

Bluegears og EVGA kjenner ikke jeg heller til. Valgte kun et kort som var på lager til rundt den prisklassen jeg tenkte meg.

Striker Extreme - hvor godt er lydkortet på? Skal ha det til et Bose Companion 3 (2.1 sett).

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det virkelig er verd pengene å kjøpe et hovedkort til over 2000 kr? Det som er oppgitt som det rimeligste valget i prisguiden er en demovare, noe som forklarer den lave prisen i forhold til de andre butikkene.

Nå skal jeg ikke ta over tråden til datating, men jeg vurderer å skaffe meg ny pc i nær fremtid også, og er usikker på hvilket hovedkort jeg bør velge. Jeg ser at flere anbefaler Asus Striker Extreme, men er det noe vits om man ikke planlegger å overklokke, og hvilke alternativer er i så fall gode?

Lenke til kommentar

Litt ned på siden, under "Sound with Clarity". Personlig tror jeg det virker som et kjempeflott lydkort. Er et ekstern som du setter i en egen PCI-E slot.

9134131[/snapback]

Du kan da virkelig ikke mene at et internt lydchip som amn kobler inni data'n er extern !!!!

Internt = Inni sleve data'n/kabinettet

Externt = Utenfor Data'n/kabinettet eks. på USB ....

Men har selv hatt ASUS P5N32-E SLI og det har akkurat samme lydkort og det knatra noe for j*****

Også er det ikke et "ekstra/avtagbart" lydkort da selve lyd(kort) chipen sitter på HK og utgangene kan man velge å ta bort om man vil ....

Selv liker jeg HD Audio serien til Intel har brukt det på 975X chipsett og P35 chipset (intengrert) helt parfekt lyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...