Enceladus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg hater spillet og de inkompetente utviklerene som har produsert det. Spillet går meg på nervene. Dette er ørtende gang jeg tar det frem for å gi det en ny sjanse. Men det presterer å gjøre meg like forbannet hver gang. Av mangel på noe annet er jeg støkk med dette spillet til noe bedre dukker opp. Herregud hva er det med alle disse listene og menyene i spillet. Hvorfor kan de ikke bare lage en mer oversiktelig layout på alle funksjonene! og flere bilder som illustrerer hva alt er. Alle menyene består utelukkende av tekst på tekst og meny på meny. Ikke noe grafisk eller oversiktelig i det hele tatt. Og hvorfor kunne det ikke vært en skikkelig inventory på skipet ditt? Der alt du eier ligger pent tilgjengelig fremme, og et bilde av skipet ditt + det utstyret skipet måtte være utstyrt med? Alt dette på samme bildet på skjermen. Men neida, her må du somle deg gjennom ørten tusen menyer som ikke forklarer en dritt om noe somhelst. Hadde i det minste bare dette vært fikset så skulle jeg gått god for andre mangler! Faen! Jeg blir så oppgitt! Kan dette endres med mods? Finnes det like omfattendes spill? bare bedre? Endret 23. juli 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror vel egentlig at dette blir et whine emne derfor tro jeg vel egentlig ikke dette emnet har noe å gjøre i PC-Spill kategorien Men for all del bare skriv ikke noe vondt ment bare en advarsel for resten av brukerne Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg tror vel egentlig at dette blir et whine emne derfor tro jeg vel egentlig ikke dette emnet har noe å gjøre i PC-Spill kategorien Men for all del bare skriv ikke noe vondt ment bare en advarsel for resten av brukerne 9128593[/snapback] Jeg søker hjelp til en løsning på problemene med spillet, om det da finnes noen. Eventuelt finne et alternativt spill. Men også få ut litt frustrasjon ettersom jeg har kastet vekk mange timer på dette håpløse spillet. Edit: Hvor hører den hjemme da? I whine kategorien? Endret 23. juli 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Gravemaskin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 X3 Virker uoversiktelig i starten, samme gjør X2 også, menneh hvis du henger ut en stund får du kontroll over greiene. går du på forumene får du gode starter tips, også tips på hvordan man kan plassere en stasjon ved og rotere den, osv, hjelper hvis du lager komplekser. Spillet har en høy læringskruve men når du har mestret det vil du kose deg. Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Mulig dette blir litt off-topic, men siden det engang er diskutert X3; lurer jeg litt på om dette kan være en erstatning for Eve Online? Jeg har spilt sistnevnte i tre år, men pga. tid og mye annet dill rundt spillet, så har jeg kuttet det ut. Regner ikke med at X3 er noe mindre tidkrevende sånn sett, men alle som har ventet tre timer på at en flåte skal samle seg, for så å sitte to timer og skyte på en POS skjønner hva jeg mener Så; dere som eventuelt har spilt begge; er det sammenlignbart? Og ikke minst; verdt pengene? Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ta en titt på Spaceforce:Rogue universe. Kan aldri erstatte X, men er kanskje mer i deres stil? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ta en titt på Spaceforce:Rogue universe. Kan aldri erstatte X, men er kanskje mer i deres stil? 9129586[/snapback] Laster ned en demo nå, takker Gjør et forsøk til på X3. Jeg er sikker på at jeg klarer å mestre det tilsutt. Men spillet er fortsatt ideotisk designet. Det står jeg på. Forige gang jeg spilte det var med min bror, han har mer erfaring med denne type spill enn meg. Han ga det opp av samme grunner som meg. Og da hadde vi begynt å få litt teken på det. Edit: Hvordan selger jeg skipet mitt? Endret 23. juli 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg søker hjelp til en løsning på problemene med spillet, om det da finnes noen. Eventuelt finne et alternativt spill. Men også få ut litt frustrasjon ettersom jeg har kastet vekk mange timer på dette håpløse spillet. Edit: Hvor hører den hjemme da? I whine kategorien? 9128699[/snapback] jepp helt klart whine kategorien Neida, jeg må da be om UNNSKYLDNING for at jeg var for rask ute og mistolket emnet, isåfall er jeg lei for at jeg brakte det opp Forresten kan du i stor nød kanskje prøve noe fra populous serien, ikke space, men en veldig underholdene sak hvis du som sagt er i VELDIG STOR NØD! Mvh Hockax Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg søker hjelp til en løsning på problemene med spillet, om det da finnes noen. Eventuelt finne et alternativt spill. Men også få ut litt frustrasjon ettersom jeg har kastet vekk mange timer på dette håpløse spillet. Edit: Hvor hører den hjemme da? I whine kategorien? 9128699[/snapback] jepp helt klart whine kategorien Neida, jeg må da be om UNNSKYLDNING for at jeg var for rask ute og mistolket emnet, isåfall er jeg lei for at jeg brakte det opp Forresten kan du i stor nød kanskje prøve noe fra populous serien, ikke space, men en veldig underholdene sak hvis du som sagt er i VELDIG STOR NØD! Mvh Hockax 9130072[/snapback] Hehe ikke noe å ta på vei for. Er det noen som skal beklage så er det meg for mitt lille raseriutbrudd før idag. Var kanskje litt krass i kritikken. Trengte å blåse ut litt damp. Spilte Populous: The Beginning en del i mine yngre dager. Gøyalt spill. Synd Bullfrog gikk dunken. Mistet en god spillutvikler der. Ontopic: Det er ikke ventet noen omfattende Rom RPGer ala X3 i nærmeste fremtid? Jeg følger så lite med på den fronten. PS: Hvordan reparer jeg skipet mitt i X3? Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Aldri spilt spillet, men det er svakt av utviklerne å gjøre en dårlig jobb på menyer og interface. Kan tenke meg at det er veldig viktig i sånne spill. :| Lenke til kommentar
Kawabonga Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Viss du hater det så mye, hvorfor gir du det da en ny sjangse ? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Så vidt jeg vet så kan du reparere skipet inne i en shipyard. Enten det eller så var Equipment Dock men jeg tror det var Shipyard. Det skal vel være en knapp eller noe sånt.. En annen ting er at jeg synes kampene kan bli litt vanskelige etterhvert. Spesielt hvis du spiller campaignen. Men det er vel bare jeg som ikke er så god på space-dogfights. Synes også at det er litt for mange menyer men man blir vel vant til det etterhvert. Skulle ønske det var et spill som hadde like stor frihet som Frontier: Elite 2 jeg da. Og det var halveis pågrunn av min lengsel etter noe sånt at jeg kjøpte X3: Reunion. Jeg ble litt skuffa da det ikke er like stor frihet i dette spillet som i Elite serien men det er fin grafikk og veldig bra lyd og musikk. Endret 24. juli 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Viss du hater det så mye, hvorfor gir du det da en ny sjangse ? 9131007[/snapback] Fordi det egentlig er veldig bra. Men enkelte aspekter av spillet gjør meg så utrolig irritert. Først og fremst fordi utviklerene ikke har valgt andre åpenbare løsninger på problemene. Dessuten føler jeg en veldig trang til å spille et slikt spill, og av mangel på alternativer... Ja og så er det jo veldig god grafikk også da! Så vidt jeg vet så kan du reparere skipet inne i en shipyard. Enten det eller så var Equipment Dock men jeg tror det var Shipyard. Det skal vel være en knapp eller noe sånt.. En annen ting er at jeg synes kampene kan bli litt vanskelige etterhvert. Spesielt hvis du spiller campaignen. Men det er vel bare jeg som ikke er så god på space-dogfights. Synes også at det er litt for mange menyer men man blir vel vant til det etterhvert. Skulle ønske det var et spill som hadde like stor frihet som Frontier: Elite 2 jeg da. Og det var halveis pågrunn av min lengsel etter noe sånt at jeg kjøpte X3: Reunion. Jeg ble litt skuffa da det ikke er like stor frihet i dette spillet som i Elite serien men det er fin grafikk og veldig bra lyd og musikk. 9131715[/snapback] Ok skal forsøke dette om jeg kommer meg helskinnet tilbake til en shipyard. Akkurat nå har jeg problemer med å ta over mine mine fienders overgitte skip. Jeg har prøvd å feilet ørten ganger nå. Forsøker å følge instruksjonene i manualen. Det er virkelig en tålmodighetsprøve. Endret 24. juli 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Er det slik at jo flere skjold enheter jeg har på skipet jo mer tåler det? Akkurat nå har jeg 4stk 5MJ Shilds. Trenger jeg 4 eller er det nok med 1? Nå begynner spillet å bli ganske artig siden jeg har begynt å få en del penger. Manglene med spillet får jeg bare forsøke å se forbi. Kjøpte også 4 Mass Driver gunnere til skipet mitt. Skal si de får jobben gjort! Endret 25. juli 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Forsøk deg noen år på EVE Online og se om X3 er like frustrerende. Jeg tenkte jeg skulle gi X3 en sjangse nå og har 3 kontoer på 3. året i EVE. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Forsøk deg noen år på EVE Online og se om X3 er like frustrerende. Jeg tenkte jeg skulle gi X3 en sjangse nå og har 3 kontoer på 3. året i EVE. Jeg kom litt etter litt inn X3, lang tid tok det. Nå stoppet jeg å spille det for en god stund siden, men har i det siste begynt å klø i fingrene etter å ta opp spillinga. Har jo fortsatt lagringene. Da skal jeg bli The Ultimate Ruler of The Universe! Muhahahaha! Jeg hater det heller ikke lengre. Det var frustrerende i begynnelsen men med tida til hjelp mestrer en det etterhvert. Jeg har en Eve konto men har ikke spilt så mye der. Venter til den DirectX 10 versjonen kommer. Kom aldri helt inn i det heller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har du noen kjappe start tips? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Har du noen kjappe start tips? Det er nettopp det som er så vanskelig! Jeg tror det handler mye om å finne sin egen strategi og ha svært god tolmodighet. Skal innstallere spillet nå så kanskje jeg kommer tilbake med litt flere fyldige tips når jeg har kommet inn i spillet igjen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Testet litt, og man blir egentlig slengt ut i space uten særlig tutorial, litt skuffende. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Testet litt, og man blir egentlig slengt ut i space uten særlig tutorial, litt skuffende. Bare spør her i tråden du så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan på det du måtte lure på. Men jeg må selv komme litt inn i spillet først. Noen nyttige kontroller: J - Forkorter ned tiden så du slipper all dødtiden når du er ute å reiser (Gå i options - gameplay - SETA factor, sett den til 10 x da går tida enda forere) , - kart over universet . - sektor kart x - setter opp farten (kan også bruke Tab) z - senker farten andre museknappen lar deg få frem en musepeker som du kan klikke rundt med. Ok, du befinner deg i sektoren "Argon Prime", det første du kan gjøre er forsøke å gjøre deg kjent med økonomien spillet. Dra til sektoren "The wall" som ligger like ved "Argon Prime". Der docker du på en av de to solcelle fabrikkene og kjøper så mye energy cells som mulig. forsøk å kjøp når de er billigest mulig. 12 og 13 er veldig billig. 19 er dyrt. Når du har fylt opp laterommet med energy cells drar du tilbake til "Argon Prime og selger de på et av de eksiterende satelitt fabrikkene for en høyere pris enn du kjøpte de. Prisene varierer hele tiden så om det ikke lønner seg å selge på et sted drar du videre til neste. Du tjener ikke så mye på dette, men det er fin øvelse. Ta noen turer frem å tilbake og opparbeid deg litt små kapital. spør om du lurer å noe Endret 26. oktober 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå