Hondaen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Heisann Har et lite problem; Jeg skal kjøpe meg en 30" Samsung eller HP monitor til dataen. I stua har jeg en 46" Sony kdl-46W2000 skjerm med hdmi inngang. 30" monitor krever at jeg bruker begge dvi utgangene på mitt skjermkort (asus 7800gtx). Hvordan skal jeg koble opp sony`en ? Går det fint å sette inn et pci skjermkort? Sony`en kjører jeg filmer på i 1080P, så trenger vel et kraftig skjermkort. Noen tips? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg skal ikke være bastant her, men jeg mener ganske sikkert at du ikke trenger noe heftig skjermkort for å vise film. Et middels skjermkort gjør nok jobben. CPU-en derimot, må ha litt mer krutt for å kjøre 1080p-oppløst video. Endret 24. juli 2007 av maedox Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Virkelig ingen som kan hjelpe meg her? Har ringt til flere databutikker også, de aner ikke Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Har du to PCIe x16 format porter så er vel ett av de minste Radeon HD (2400?) kortene optimale til bruk på tv/film? Det var jo en test av dem og de kom meget bra ut på videodelen av testen iallefall http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a..._2400_xt_/41302 Endret 26. juli 2007 av MrLee Lenke til kommentar
nappy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Vet ikke hvordan det er i windows, men i centOS (linux) kan man fint sette inn flere (2+) skjermkort og koble en tv opp til en av dem. siden jeg ikke er noe guru på windows hadde jeg fått tak i ett gamelt skjermkort og prøvd å koble tv'en opp mot den. bare for å sjekke om det går ann. kenneth Heisann Har et lite problem; Jeg skal kjøpe meg en 30" Samsung eller HP monitor til dataen. I stua har jeg en 46" Sony kdl-46W2000 skjerm med hdmi inngang. 30" monitor krever at jeg bruker begge dvi utgangene på mitt skjermkort (asus 7800gtx). Hvordan skal jeg koble opp sony`en ? Går det fint å sette inn et pci skjermkort? Sony`en kjører jeg filmer på i 1080P, så trenger vel et kraftig skjermkort. Noen tips? 9128309[/snapback] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 For å i det slik så bruker jeg en slik løsning i dag og kan bekrefte helt fint at det ikke er noen problemer forbundet med det. Nå har jeg riktignok 2 nVidia kort da, så med 1x ati og 1x nvidia kan det bli driverkrøll... jeg ville egentlig anbefalt 2x nvidia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå