Gå til innhold

MPF - kræsjer ved endt kryptering..

Anbefalte innlegg

Hei. Kjører Microsoft Private Folder 1.0, og har fått ett seriøst problem.

Etter å ha lagt til endel bilder i den krypterte mappa begynte programmet å jobbe for å kryptere all data`en.. ved "slutt" låste hele programmet seg og måtte avsluttes via taskmanager (det stod på i flere timer for å være sikker på at det ikke bare jobbet).

Nå ser det ut som om jeg har mistet alle dataene som ligger i mappa. Ved restart får jeg spørsmål om å skrive gammelt og nytt passord inn på ny, og programmet krypterer igjen dataene på ny. Men hver gang den kommer til slutten (og jeg har testet dette MANGE ganger) så låser programmet seg.

Har forsøkt:

-umulig å hente data tilbake ifra vanlig disk, siden de ble flyttet og ikke kopiert (og slettet på gammel lokasjon)

-ved safemode kommer du inn i MPF, men da som en annen bruker og du får ikke tilgang til orginal mappa

-ved oppstart (og ved å kjøre undelete programmer) har jeg fått hentet ut dataene, men det ser ut som om de er krypterte (klarer i alle fall verken se bilder eller lese dokument filer)

noen som har ett tips? Jeg har rimelig kritisk data liggende her (i know, backup, det er en forklaring på dette også.. men den får vi ta en annen gang)

Klarer noen å løse denne blir jeg både imponert og glad! Burde være mulig å kjøre algoritmen som MPF har kjørt på filene for å kryptere de opp igjen (regner med at alle filene blir korrekt kryptert, men at noe skjer ved avslutningen)

edit: endret emnetittelen

Endret av tigergutten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...