sixx Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 jeg har en jem gitar som jeg har et lite problem med den ene stemmeskruen på vibsystemet. Det skal være mulig å stemme gitaren både opp og ned ved å vri på disse skruene jeg har tatt bilde av. Men den skruen med ring rundt er det ikke mulig å stemme oppover. Det er kun mulig og stemme den så den går nedover i stemming. Dette er veldig irriterende. Noen som har hatt et lignende problem eller er kjent med denne type vibsystem?(ibanez Edge pro) Håper på svar her så slipper jeg dra ned til byen og sende den inn på service... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Det er ikke så enkelt at du må åpne strengelåsen, skru alle finstemmerene i midtposisjon, stemme gitaren og stenge strengelåsen igjen? Selv pleier jeg å skru finstemmerne til ca. 75% posisjon, fordi det er mer vanlig at strengen trenger å strammes enn slakkes. Da går det lenger tid mellom hver gang strengelåsen skal åpnes. Endret 23. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
sixx Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 har prøvd det... Men det virker ikke.det virker og stemme alle de andre skruene men ikke den til 3. strengen. Når jeg skal finstemme gitaren så er det kun mulig og stemme nedover, ikke oppover... Lenke til kommentar
haavarla Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det kan også være at gjengene på denne stemme skruen er skadet slik at du ikkje får den lengre ut enn det du beskriver her.. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 ok takk skal prøve og skru ut å sjekke etterhvert...takk for gode tips uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå