Anelka39 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis jeg setter resolution over 800*600 pixler, så dras teksten mot høyre, og det går dermed ikke ann å lese det som står på skjermen. For meg virker det som om skjermkortet tar kvelden mildt sagt. Jeg får ikke tatt screenshot av dette, da ting ser normalt ut i word. Jeg har testet skjermen, og det samme problemet kommer opp hvis jeg kobler den med TV`en min. Skjermkortet er et ATI Radeon 9800 XT. Har lastet ned nye drivere, oppdatert BIOS, og prøvd det meste. Hva sier dere, er det game over? Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror ikke at dette skyldes skjermkortet ditt, men selve skjermen. Det er nok neppe noe galt med skjermen, men den er ikke justert for din valgte skjermoppløsning. På mange skjermer må man justere billedstørrelsen og billedplasseringen ifra skjermmenyen. På min nye skjerm så skjer dette automatisk når jeg setter en ny oppløsning eller hastighet på skjermoppfriskningen. Det er mulig at du må justere dette manuelt på skjermen din. Kan du gå inn i skjermmenyen og se på de ulike valgene du har der? Lenke til kommentar
ThaDude Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ja, dette er ganske vanlig når du endrer oppløsning. Men som regel retter skjermen det automatisk, slik at vi brukere ikke merker noe til det. Men som "Stauffenberg" skriver, kan du sikkert gå inn i menyen og gjøre dette manuelt eller lete etter noe slags "auto ajustment" valg. Alternativt kan du i ATI's catalyst control center (advanced mode) ofte stille posisjonen mauellt, men dette avhenger av kortet ditt (f.eks x800xt kan justeres x1650pro kan ikke). Sist men ikke minst, bør refresh rate alltid settes til 60hz om du har LCD (og typisk så høyt som mulig (vanligvis 85 hz) om du har CRT skjerm). Refresh rate påvirker plasseringen av bildet på skjermen. Lenke til kommentar
Anelka39 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Det ser ut til at det løste seg nå. Så får vi se om det holder seg sånn, eller om det bare var tilfeldig Takk for hjelpen ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå