Gå til innhold

Hvordan er Western Digital 500GB? Bråk? Varm? etc.

Anbefalte innlegg

Hei lurer på åssen det er med Western Digital 500gb (WD5000AAKS) ang. varme, bråk og om den er treig ....

Tenker også å da sette dem opp i Raid0 for å lese og skrive til/fra HD 3 ganger så fort eller tar jeg feil nå ?

Skal ha vannkøling så det er litt viktig at de ikke støyer så, emn skal henge dem opp i O-ring så da er kanskje ikke det noe problem ?

De kommer ikke til å få så mye luft på seg så det er viktig at de ikke går så lett varme ;)

Vil gjerne ha noen innspill her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm dumt at det bare er lese hastigheten da, men det burdtye jo gå fortere å skrive også da det deler filen i 3 deler og lagrer en del på hver harddisk og de skriver vel samtidig ? .....

Men hva annet enn BF2 loading og OS oppstart er Raid0 godt for ?

Lenke til kommentar

nei det som ikke er bra med raid0 er at det ikke er sikkerthet da det samme deles opp i 2 og lagres over begge diskene (eller 3 om man har 3 disker) så om den ene disekn plutslig sier bang så har du eks. bare halve bilde igjen om du klarer å redde ut noe fra den overlevende harddisken ;)

skjekk wikipedia ;)

Lenke til kommentar

SilentPCreview var ikke fornøyd med noe annet enn en disk som var 1 plate a 80gb før de fikk testet denne 500gb fra WD. Det sier vel sitt. Er kjøligere enn andre 500GB og veldig stillegående. Jeg bestilte nettopp, nå i kveld, 750GB disken fra WD. Håper å ha den til onsdag/torsdag. Enhver harddisk bør ha en slags form for kjøling uansett dog, for å forlenge levetid.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at disker som står i ekstern box er varmere selv med vifte, spesielt når det er så trangt inni boxen at det blir ikke luft flyt over hele disken. Det er litt som når du steker noe mat på steikepanna og presser det ned til panna, f.eks burger. =) temperaturen i plata er den samme men effekten blir en helt annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...