colddeck Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ok her er situasjonen. Har 2 maskiner i hus de er koblet med netverkskabler til switch som kobler de til et modem. Dette gir begge maskinen Internett forbindelse men får ikke til og koble de mothverandre..? skjønner ingenting dette virket for 2 dager siden. . men nå altså ikke vet ikke hvorfor , men har byttet mye deler i den ene maskinen (prossesor , hardisker) begge maskinen har samme workgroup dene ene er vista og den andre er xp(den til xp har foresten instalert en programvare som skal gjøre at den virker mot vista i nettverk) er det noen som har peiling på dette ?? er sikkert veldig enkelt og fixe , vet bare ikke hvor jeg skal leite . foresten når jeg ser på netverkskartet i vista så får jeg opp den 2 maskinen min (Kontor) men kan ikke gå inn på den.. alle branmurer er av .. Hjelp er det noen som kan ? Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Den Pc'n du har problemer med, er den reinstallert fra scratch siden du har byttet harddisker etc? Hvis ikke, logger du på med samme bruker og passord på begge Pc'ene i Workgroupen? Lenke til kommentar
colddeck Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Den Pc'n du har problemer med, er den reinstallert fra scratch siden du har byttet harddisker etc? Hvis ikke, logger du på med samme bruker og passord på begge Pc'ene i Workgroupen? 9128466[/snapback] er ikke helt med på hva du mener. Har ikke reinstalert noen av pcene, bare sotte i 2disker i den maksinen + byttet cpuen. har tilkobling mellom maskinene men klarer ikke gå inn på de hvis du skjønner. bruker ikke noe passord men har sotte workgroupen til HOME på begge maskinene, testet nettopp med og pinge den ene maskine vedhjelp av kjør kommandoen der fikk ping tilbake... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå