Gå til innhold

[løst]Laptop med ubuntu til vgs =)[LØST]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med linux nå på denne stasjonære pcn min som har et nvidia geforce 7900 gs.

ingen problemer med det nei :D

fikk installert driverne lett som bare det. så jeg tror ikke noe det med at ati og nvidia er dårlig å kjøre linux med.

Har nettopp bestil DENNE pcn jeg skal ha linux på som skal være skole laptop :)

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

Jeg tror nok du gjør smart i å høre på hva folkene på dette forumet har å si. Dette forumet har et gjennomsnittlig høyt kompetanse nivå, og de som svarer har somregel god greie på det de sier. Din uttalelse om at du ikke tror ATI og nVIDIA er noe problem på linux bare fordi du en gang var heldig med et kort du har, sier litt om din useriøsitet. Det har vert et helt hav av tråder om problemer med dette, og det er ikke uten grunn. Jeg synes du skal tenke deg litt om før du trekker konklusjoner.

Lenke til kommentar

Får elever lov å ha andre OS en WinXP på VGS også nå? Eller kan man ha andre OS men ikke forbindelse til skolenettverket om man har det? :hmm:

I kontrakten vi fikk stod at både PC'er leid av skole og private PC'er måtte kjøre WinXP for å bruke skolens nettverk ...

Tror jeg må spørre admin når skolen starter igjen (selv om han sikkert tror linux er et slags virus :p )

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Får elever lov å ha andre OS en WinXP på VGS også nå? Eller kan man ha andre OS men ikke forbindelse til skolenettverket om man har det? :hmm:

I kontrakten vi fikk stod at både PC'er leid av skole og private PC'er måtte kjøre WinXP for å bruke skolens nettverk ...

Tror jeg må spørre admin når skolen starter igjen (selv om han sikkert tror linux er et slags virus :p )

9135794[/snapback]

pc kraven på skolen jeg skal gå på

Lenke til kommentar
Jeg tror nok du gjør smart i å høre på hva folkene på dette forumet har å si. Dette forumet har et gjennomsnittlig høyt kompetanse nivå, og de som svarer har somregel god greie på det de sier. Din uttalelse om at du ikke tror ATI og nVIDIA er noe problem på linux bare fordi du en gang var heldig med et kort du har, sier litt om din useriøsitet. Det har vert et helt hav av tråder om problemer med dette, og det er ikke uten grunn. Jeg synes du skal tenke deg litt om før du trekker konklusjoner.

9135732[/snapback]

useriøs ?

ehh han kompisen min er faktisk drit flink med pc.

du har ikke peiling du akkurat på hva han kan ;)

Lenke til kommentar
useriøs ?

9135844[/snapback]

ATI suger på alle andre OS enn Windows, med mindre du har gamle kort. De er støttet med frie drivere, men samtidig er de jo også gamle og yter elendig (jeg har bl.a. Radeon 9200 i en maskin).

Skal du ha frie drivere bør du heller satse på Intel-grafikk. Eller nvidia hvis det ikke plager deg å tainte linux'en din med proprietære drivere. Isåfall får du topp ytelse :)

Lenke til kommentar

9135732[/snapback]

useriøs ?

9135844[/snapback]

Hvis han mener ATI ikke er noe problem på linux, så har jeg vertfall peiling på at det vet han ingenting om.

Lenke til kommentar

9135732[/snapback]

useriøs ?

9135844[/snapback]

Hvis han mener ATI ikke er noe problem på linux, så har jeg vertfall peiling på at det vet han ingenting om.

9136424[/snapback]

"Kompisen" din vet tydeligvis ikke hva han snakker om.

Lenke til kommentar

At folk man kjenner godt later som om de sitter inne med mer kunnskap enn de egentlig gjør er ikke akkurat noe nytt fenomen. Kjenner flere slike.

Jeg falt for en Lenovo 3000 C200 etter å ha saumfart nettet i dagesvis etter en brukbar laptop til Linux.

Mitt eneste problem var at jeg måtte kompilere nyeste alsa fra source for å få lyd. Ellers fungerer alt "out-of-the-box". Jeg tviler på at du vil være så heldig med den HP-en.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at du vil være så heldig med den HP-en.

9136935[/snapback]

Jeg har hatt litt blanda erfaring med Pavilion laptoper ja. Det meste av hardwaren skal nok gå greit, men litt plunder må man nok regne med. Har ikke vært borti akkurat denne modellen, men tør jeg tippe den har Broadcom-wlan?

Lenke til kommentar

Uten og vite hva slags lan og wlan-chipset det er så gambler man vilt på om man i det hele tatt får opp det tråløse nettverket i dag eller i fremtiden. Det kan også være problemer med å få minnekortleseren til å funke i HP Pavilion dv6240.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

ska jeg si deg noe? jeg driter meg langt oppi den minnekort leseren. pga jeg skal ha ubuntu på pcn. og skal KUNN bruke den til surfe på nette med, og skrive på. KUNN skole pc. men det har tydeligvis ikke mange her skjønt.

men steng tråd. rapporter hjelper jo ikke :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...