Gå til innhold

[løst]Laptop med ubuntu til vgs =)[LØST]

Anbefalte innlegg

Skal jo begynne på vgs nå til høsten (i bodø, skal gå bygg og annlegg).

jeg trenger jo laptop da. skal ha ubuntu på den smile.gif

så lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med å finne en brukbar laptop til så billig pris som mulig.

krav: HER står kravene =)

men jeg vil ha laptop med nvidia kort. eller jeg SKAL ha nvidia kort =)

og 1 gb ram, dvd rom, trådløsnett og en hdd på ca 80-160 gb elns =)

Håper noen gidder å finne en ;D

takker

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de kravene er vel HP Pavilion dv62xx det nærmeste du kommer, men geforce 6150 er ikke så mye å skryte av.

Hvorfor skal du absolutt ha et nvidia-kort? Det er ikke mye som skiller mellom Intel GMA 900/950 og nVidias geforce 6150, bortsett fra at GMA-kortet har åpne drivere.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Med de kravene er vel HP Pavilion dv62xx det nærmeste du kommer, men geforce 6150 er ikke så mye å skryte av.

Hvorfor skal du absolutt ha et nvidia-kort? Det er ikke mye som skiller mellom Intel GMA 900/950 og nVidias geforce 6150, bortsett fra at GMA-kortet har åpne drivere.

9128013[/snapback]

jaja okei da. så finn en pc som er bedre da? med et annet skjermkort da. :)

Lenke til kommentar
Til den prisen vil Intel skjermkort være det beste, Intel's drivere fungerer etter min mening bedre enn nVidia's driver på Linux, et Intel gma 950 er mye kraftigere enn det nevnte nvidia kortet i denne tråden.

9128995[/snapback]

link til en brukbar pc da?

Lenke til kommentar
Til den prisen vil Intel skjermkort være det beste, Intel's drivere fungerer etter min mening bedre enn nVidia's driver på Linux, et Intel gma 950 er mye kraftigere enn det nevnte nvidia kortet i denne tråden.

9128995[/snapback]

link til en brukbar pc da?

9129121[/snapback]

CATO har allerede lagt ut link til en flott pc.

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på om den er bedre. Nettverkskortet er rimelig viktig og intel har åpne drivere. Da vil kortet funke med lite eller ingen fikling. Hvis den maskina du linka til nå har ett broadcom kort så kommer du kanskje til å masse problemer med å få det til å funke ordentlig. Det samme gjelder grafikk kortet.

Broadcom corporation er rett å slett pain in the a**, for de nekter å lage linux drivere.

Det er en ganske viktig ting å finne ut av ;)

Lenke til kommentar
ehh.. i den han andre ga meg link til var det ikke skjermkort i pcn. integrert skit. ;/

det suger. og han om fant denne pcn til meg. den jeg linka til sist nå. han har peil på ubuntu og laptop så ^^

9131010[/snapback]

Den pc du fant har faktisk dårligere skjermkort enn den jeg foreslo selv om den i din pc er frittstående, tillegg er drivern til intel skjermkortet bedre.

Lenke til kommentar

Viser seg at han ikke har like mye peiling som flere av de som har svart på tråden din.

Jeg kjører Linux på laptop, og det er _veldig_ kjekt å komponenter fra Intel.

Du kan forresten sjekke ut www.linux-laptop.com for informasjon om Linux på forskjellige bærbare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...