Gå til innhold

PNY USB 2.0 Flash Drive

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på Lefdal og kjøpt en 2 Gb PNY USB 2.0 Flash Drive.

Når jeg plugger den i PCen (Windows Vista) får jeg opp melding om at Windows må installere driver for ukjent enhet. Kjører "Finn og installer driverprogramvare" men uten resultat.

Under "Trygg fjerning av maskinvare" står det USB Flash Memory USB Device" under USB Mass Storage Device.

I Enhetsbehandling får jeg opp Ukjent enhet under Andre Enheter, men jeg får den ikke opp i filbehandleren som en egen stasjon.

I bruksanvisninga for minnepinna står det at den ikke trenger egne drivere, men kan bruke den interne som er i Vista.

Minnepinna fungerer fint mot en ekstern NAS-boks (med Linux) og mot bilstereoen (Blaupunkt MP57)

Jeg har også en annne minnepinne (Kingston 256 Mb) som virker ok.

Noen som har forslag på hva som må til får å få PNYen til å funke i Vista ??

Endret av chald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men fikk det forsåvidt til.

Etter at jeg restarta PCen satte jeg inn den nye pinna inn først. Fikk feilmeldinger om at den hadde funnet en ukjent enhet, men den valgte jeg avbryt på - og da kom den opp som en egen disk.

Har fremdelse en melding i enhetsbehandlern om at jeg har en ukjent enhet, men skitt - så lenge jeg får pinna opp så spiller det vel ikke noen rolle?

Ser forresten ut til at hvis jeg setter inn Kingston-pinna inn før jeg setter inn PNY-en så skjærer det seg. Merkelige saker !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...