Fjelldal83 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei! Når jeg skal lage hdrbilder i Photomatix får jeg grønne artifakter i bildet. Teknikken jeg bruker er et stk rawbilde som jeg lager tre forskjellige eksponeringer på. I følge en guide skal dette fungere ganske bra, men uansett hva jeg gjør blir ikke bildet bra. Bruker nyeste versjon av programmet. Legger et bildet som vedlegg som et eksempel. Takker for svar Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Bruk heller tre (eller fleire) forskjellige bilete, i staden for tre utgåver av same RAW-fil. HDRsoft (som lager Photomatix) anbefaler iallfall det. Akkurat kva som gjer at du får slike resultat veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg fulgte en guide der de tok opp et rawbilde vs 3 eller flere og konklusjonen var at forskjellen var ikke så stor. Stod hvertfall ingenting om at det skulle bli grønnskjær i bildene... Merkelig.. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det støy eller noe, har opplevd lignende men med andre farger på RAW filer jeg har tynt for mye i de mørke partiene. Det er der på orgfiler men blir så mye mer framtredene I HDR prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå