Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, Svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

hei, håper noen kan hjelpe meg.

Har kjøpt ny pc, som en venn byggde og sendte til meg gjennom posten.

Når jeg skrur på pc'en så starter den opp og alle dioder lyser, pcen sviver.

Men skjermen er helt svart, ingen respons fra skjermem (OG JA, skjermen funker på min gamle pc).

Helt likt problem som han her har : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800201

Speccs i min nye pc:

* Intel Core2Duo E6600

* 2gb ddr2 5300

* 450W Strømforsyning

* Nvidia 8800GTS

* Shuttle

* Usb2, Lyd, LAN osv.

I tillegg får eg ikkje te speakeren inni pcen. Den lager ikke lyd.

Jeg har byttet til forskjellige skjermer, byttet RAM brikker plassering på brikkene, reseta bios, og masse aent.

I tillegg prøvde eg skjermkortet intigrert i hovedkortet (istedenfor 8800GTS kortet), og det funka heller ikke da.

Har hørt fra noen at di mener, at noen gamle skjermer ikke takler overgangen fra VGA til DVI, noen som også bekrefte om dette kan være et mulig problem?

please help :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske mye som kan være feil her. Mulig at noen av varene er defekte, du må stille inn riktige innstillinger osv. Hvis du prøver å få til den høyttaleren og slått på maskinen og hørt etter koder hadde det vært mye enklere. Men jeg skal sette opp en liten liste over hva som kan være galt:

- Skjermkortet ditt kan stå i feil spor og hvis du har SLi-hovedkort er det alltid en liten brikke som sitter mellom to av PCI-E-sporenen (ene siden står det Normal mode og på den andre siden SLI-mode), prøv å snu på denne eller skift spor på skjermkortet.

- Det kan også være at RAM-brikkene dine er satt feil ned i sporene, altså at de ikke står i riktige spor. Hvis du har 2 brikker ville jeg først prøvd å sette de i samme farge, og hvis det ikke fungerer prøvd så sett de i hver sin farge. Prøv flere ting.

- Sjekk at strømmen står inni for både skjermkortet, og begge kontaktene til hovedkortet. Mange glemmer å sette inn strømkabelen som gir strøm til prosessoren i maskinen.

- Ta ut batteriet på hovedkortet ditt i 5 minutter før du setter det inni igjen. Dette vil restarte cosmos og dermed kommer alle standard innstillingene frem i biosen din igjen. Dette pleier å fungere.

Hvis du får høyttaleren din til å virke, så kan jeg fortelle deg akkurat hva koden betyr ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...