Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bytte av skjermkort driver førte til probler

Anbefalte innlegg

jeg fjernet de gamle nvidia driverne til mitt pow 78800gt kort gjennom kontrollpanel og restartet maskinen. Da jeg etter langt om lenge kom inn i windows som selvfølgelig så ut som en versjon for svaksynte pga den lave oppløsningen, spratt det opp meldinger fra systray om at ny maskingvare var funnet. Denne kom 3 ganger ganger i rask rekkefølge (jeg rakk ikke å x ut den første før de neste kom)..

Plutselig begynte diskettstasjonen min å lyse! Den har aldri vært i bruk så jeg skvatt litt! Så kom melding om at bus-controll eller noe lignende, ikke virket?

Jeg ble litt smådesperat da jeg ikke fikk gjort noen ting pga alle meldingene om "funnet ditt" og "finner ikke datt". Men etter noen minutter roet ting seg og jeg fikk endelig åpnet mappen jeg hadde lastet ned og lagret de nye driverne, men de var borte?? det samme var de andre filene som lå i mappen. Heldigvis var ikke det noe viktige ting, bare gamle patcher osv.

Jeg åpnet IE for å laste ned nyeste driverne på nytt, men selvfølgelig kom jeg ikke på nett. Alt så greit ut på cablemodemet så jeg gikk inn på nettverkstilkoblinger for å se om jeg kunne gjøre noe der....Men der var allt,,,allt!! borte som dugg for solen.. Ingen tilkoblinger og når jeg prøvde å sette opp en ny gikk ikke det heller.

Nå var jeg gått fra nervøs og smådesp til gjennomsvett og skjelven! Hva i huleste heita skjer??

Heldigvis kom jeg på at jeg hadde en cd som fulgte med pc`n når jeg fikk den fra komplett en gang i tiden. Den hadde jeg heldigvis tatt vare på i en eske sammen med alle andre disker og cdr som fulgte med. Der mar det en som het utilities/drivers msi/k8n eller noe lignende.

Jeg stappa den inn og heldigvis funket cdrommen så jeg kunne browse den. Etter å ha innstalert alt fra msi lan program til et par ting til jeg enda ikke vet hva var så spratt det plutselig opp igjen mange meldinger fra systray om at blandt annet ethernet gbit var funnet, og om jeg ville instalere drivere. bus-control saken var funnet igjen og om jeg ville instalere driver..osv osv med et par meldinger til om chipset drivere og jeg vet ikke hva!! Jeg svarte ja til hele sulamitten og gikk igjen inn på nettverksinntillinger for å sjekke om det hadde skjedd noe......yes!! der var det nå 4 nettverkskoblinger... Jeg kasta meg på IE igjen og ca 1,5 sekunder etterpå var jeg på google.no :w00t:

skjermkortet funket igjen og disketstasjonen gikk i svart igjen...alt virket å være ved sitt gode gamle :roll:

Hva i alle verdens dager er det jeg har gjort? Jeg har da oppdatert skjermkortdrivere før uten denne røra her...

os=xp sp2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...