hkon_t Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg skal ha et annlegg i snekka mi. Er ute etter noe ikke altfor dyrt og fint. Jeg vil ha god bass. Hvor mange høyttalere bør jeg ha? Noen som har noen tips om hvor jeg får tak i et annlegg som gjerne kan være hjemmelagd og som ikke er så altfor dyrt? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Du bør ha noe som er beregnet for bruk i marint miljø. Vet at bla.a. JL Audio og JBL har en del høyttalere laget spesiellt for båtbruk. Ellers så fungerer vel bilhøyttalere greit. Det skal holde med èn subwoofer på 12" og enten to komponentsett eller tre\fireveis høyttalere. I tillegg må du ha forsterker og batteri. Tror ikke du skal ha noen CD-spiller i båten, bruk heller en mp3-spiller eller en vanlig bærbar CD-spiller. Litt vanskelig å anbefale noe spsifikt, siden du ikke har oppgitt et budsjett, men jeg kan prøve. Disse / disse og Denne Som forsterker duger nok denne Subben kobles rett til strøm, men jeg vet ikke om den går på 230V eller 12/24V. Du skal ikke se bort i fra at den kan kobles rett på batteri, siden den er beregnet for båtbruk. Til slutt vil jeg anbefale deg å lage det til slik at du tar med deg høyttalere og resten av utstyret når du går hjem for kvelden, siden høyttalerene fort kan bli stjelt. EDIT: vil du ha det litt mer profft, så kan du bruke disse eller disse høyttalerene og denne subben. Endret 23. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå