Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg plutselig uten grunn..

Anbefalte innlegg

Heisann.

Sliter en god del her med mediapc'n min, den har fått en tendens til og henge seg helt uten noen spesiell grunn.

Jeg fikk nye komponenter til den for ca 2uker siden.

Skjermkort: HD2400pro

HK: Asus P5V-VM SE DH

CPU: Intel E6300 (kjøpt brukt, men ubrukt)

Minne: KINGSTON 2048MB 667MHZ DDR2

(virkelig hurtig versjon nederst)

Til og begynne med så la jeg kun inn nye drivere etter installasjon, og formaterte ikke, og alt funket fint med Windows media-center.

Så fant jeg ut nå for 4dager siden at jeg skulle formatere den så alt blei fresh, og tenkte enda at jeg skulle teste med Vista.

Så la inn vista, etter og ha sletta alle partisjoner på harddisken så den blei helt ren.

Men blei fort mye tull med vista, og jeg følte at jeg hadde liten kontroll over maskina:(

Så dagen etter så formaterte jeg på nytt, ved og slette hele disken og legge inn windows media-center og alt funket ok, ingen problemer.

Men dagen etter så syntes jeg at stock kjølern bråket litt, så tok fra verandre hele pc'n og monterte inn vannkjøling på prosessoren og satte den sammen igjenn.

Og nå begynte problemene, for helt uten vidre så har den begynt og henge seg, og om jeg prøver og starte opp PowerDVD så henger den seg med engang.

Så formaterte på nytt resetet hovedkortet, sletta hele harddisken, og la inn win media-center på nytt, men nei, fortsatt likens, og innstallerte powerdvd på nytt og samme skjer så fort jeg starter den opp henger den seg, og plutselig bare ellers.

Skjønner jo ikke helt hva som skjer siden det eneste jeg har gjort er og montere på en ny kjøler, ingenting annet + hadd alle komponentene i fra verandre..

Hittil testet:

memtest OK

Formatert HJALP IKKE

Tatt opp og sett at alt er ok OK

Så kan dere tenke dere noe annet som kan være galt?

Vær så snill og si i fra holder på og slenge hele skiten ut av vinduet nå:(

Kort versjon:

Nye komponenter ALT OK

Formatering med vista IKKE OK

Formatering med windows mediacenter ALT OK

Montert ny kjøler tatt fra hverandre komponenter IKKE OK LENGERE

Formatert på nytt FORTSATT IKKE OK

Forsalg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturen ligger på 30-40grader.

Får lagt inn windows uten problemer, og kan bruke programmer i windows, men helt plutselig uten forvarsel henger den seg bare:(

Ska demontere alt og prøve og kjøre uten kabinettet og se...

Lenke til kommentar

Da var løsningen her.

Problemet var det at når jeg tok vekk cpu viften og erstattet den med vannkjøling så var det ikke lengere noe som blåste lyft ned på hovedkortet og det gikk varmt.

Så satte på stock kjølern igjenn og alt fungerer utmerket...

Så må klø meg litt i hodet her for en løsning, blir vell antagelig en mere stille cpu kjøler antar jeg..

Sodige er jo at N/B temperaturen aldri viste mere enn 37-40grader..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...