sondrev Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fant en slik en her en dagen, og synes den var fristende på grunn av den innebygde BitTorrent funksjonen. Har aldri sett en nettverkskomponent med innebygd BT før, og ble interesert i dette. Googlet litt og prøvde å finne andre produkter med BT innbygd, men fant ikke mye. Så spørsmålet mitt er vel om det finnes produkter som kan laste ned BT filer for deg uten at maskinen står på. Slik som rutere. Skal helst kunnes kjøpes i en Norsk nettbutikk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 NSLU2 har muligheten med tredjeparts programvare. Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Fungerer den bra da? Tenker på ytelse. Mange torrents samtidig? Fart? Funker den ellers greit som NAS? Er åpen for så mange alternativer som mulig. Så alle som vett om en komponent som støtter dette; link takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har ikke brukt denne funksjonen, men den støtter Ctorrent når den er Unslunged (Linux). http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/CT...nslung.CTorrent Selv har jeg satt opp hjemmeside med ftp aksess, filserver mm. Det krever endel innsats å sette opp denne boksen, men er givende selv for meg som ikke har peiling på Linux Strømforbruket er kun noen få watt og den er helt lydløs. Bruker en 320GB USB-disk som går i dvale når den ikke er aktiv med filoppgaver. Lenke til kommentar
broadpark Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Asus sin WL-700gE støtter blant annet BitTorrent. Den leveres med 160GB innebygd disk, men den kan man bytte i noe større ved å skru litt Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Asus sin WL-700gE støtter blant annet BitTorrent. Den leveres med 160GB innebygd disk, men den kan man bytte i noe større ved å skru litt 9126985[/snapback] Takk og velkommen til forumet ,men ble litt forelsket i NSLU2 Hvor lydløs er den? Bokstavelig talt, eller veldig stille? Om man skal installere OpenSlug på den, vil det lønne seg å ha OSet på en minnepenn eller samme eksterne som resten av filene ligger på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 ,men ble litt forelsket i NSLU2 Hvor lydløs er den? Bokstavelig talt, eller veldig stille? Om man skal installere OpenSlug på den, vil det lønne seg å ha OSet på en minnepenn eller samme eksterne som resten av filene ligger på? 9134403[/snapback] Den er totalt lydløs, den bruker kun 2-3W så behøver ikke vifte. Openslug vet jeg lite om, men Unslung krever minnepenn for å få plass til ekstra funksjoner. Du kan også lagre data / hjemmeside på pennen... Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tviler på at den NSLUen er noe særlig til å kjøre BitTorrent, tenk deg når den skal begynne å sjekke 4,4GB Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Tviler på at den NSLUen er noe særlig til å kjøre BitTorrent, tenk deg når den skal begynne å sjekke 4,4GB 9140613[/snapback] Om det er en lettvint klient kan det gjerne gå greit nok Grunnen til at jeg vil ha det på en ruter eller NAS er at da bruker den veldig lite strøm, og er helt lydløs. Det vil si at jeg uten noen problemer kan la den stå å svive 24/7, og så langt er den det beste alternativet. Om du har et annet (Bedre eller dårligere), så kom med det Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Et VIA-system bruker lite strøm og har endel bedre prosessor enn en NSLU. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Går det ikke ann og sette PC'en til og laste ned i bakgrunnen mens den står i dvalemodus eller "skrudd av". (Som Xbox 360 sin "background downloads" funksjon) Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Et VIA-system bruker lite strøm og har endel bedre prosessor enn en NSLU. 9141345[/snapback] VIA? Hadde vært fint med en bedre beskrivelse, i det minste en link takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå