Iceman22 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Dette er litt off-topic kanskje men jeg fikk ikke starta et nytt emne. Det jeg lurer på er hvis du har en vanlig S-ATA harddisk og en Raptor hva lønner seg da best. Systemet på raptoren og spill på den vanlige eller omvent? 9170574[/snapback] Operativsystemet og spill på raptor lønner seg best. Alt annet, lagring etc... tar du på vanlig disk. Da starter pcen fortere og spill loader mindre. 9172694[/snapback] OK takk for tipset. Jeg har vurdert Raptor men det er litt dyrt. Er det virkelig en veldig stor forskjell? 9172859[/snapback] Er ikke ultimate forskell, men det er en forskell som man merker særlig ved loading. Ta battlefield 2 f.eks., er alltid jeg som er først inne når servern bytter map, og hvem får flyet/helikopteret først? Edit: Fant en test som kanskje kan hjelpe litt, Trykk HER Endret 30. juli 2007 av Iceman22 Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ok hvis det bare er loading som er forskjellen så vet jeg ikke om jeg foreløpig gidder og punge ut for en Raptor. Kanskje senere en gang. Tenkte mere på ytelse og om det var en forskjell der. Lenke til kommentar
rallern Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 jeg har den minste raptorn, å jeg syns den bråker ganske så mye. Så det kan jo hende de som er større bråker mindre. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hadde 2 X Raptor i raid 0 på min forrige PC (E6600, 2GB Ram, DH5 Deluxe, ++), og har nå byttet dem ut til 2 X Samsung 400GB disker. Det ble veldig hørbar forskjell. Nå ble jeg immun etterhvert, men raptorene bråker veldig mye i forhold til mine samsung-disker. Skal ikke ha Raptor-disker i kabinettet mitt flere ganger. Liker å ha det "litt" stille :-) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 jeg har den minste raptorn, å jeg syns den bråker ganske så mye. Så det kan jo hende de som er større bråker mindre. 9173167[/snapback] De bråker omtrent like mye alle sammen. Hvis du ikke har vibrasjonsisolerende fester så bråker de noe sinnsvakt.. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 For ordens skyld kan jeg nevne at jeg valgte å gå for en 500GB S-ATA disk, isteden for Raptor til min nye maskin; fordi "load-tid" -- i spill eller OS -- ikke er en viktig faktor i forhold til pris for meg. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Synes ikke min raptor bråker mye, men den knatrer litt når jeg ikke har isolert. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er en av de kjappeste ute når jeg spiller bf2, selv om jeg kjører E6600 og en 400GB samsung disk jeg. Var en av de kjappeste med raptorene også, så jeg merker ikke sååå stor forskjell at det gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå