Gå til innhold

Studenthybel,deres erfaringer(spesielt i hedemark)

Anbefalte innlegg

1) Hvordan er det med hybler der? Har sett litt på de på Rena, og de ligger på ca. 2400 kr eksl. strøm. Så at man deler bad med en, og kjøkken med 3. Og hvordan er møblene som er der fra før av? Noen som har noen erfaringer med disse? Jeg skal studere på Rena, så må ha et sted å bo dersom jeg ikke vil pendle halvannen time hver dag. Er jo også mulig å bo lengre unna dersom det er et bedre tilbud, har bil..

2) Lurer også fryktelig på hvordan dere studenter som plutselig må begynne å betale strømregningen tok det. Sugde PC-en eller TV-en mer strøm enn dere hadde ventet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekker på boligtorget nå, er i regi av studenskipnaden i Hedemark. Vet at Rena ikke er svære saken, men ble det da jeg ikke kom inn i Oslo.

EDIT: Tar gjerne i mot generelle tips fra dere rutinerte studenter. Er het fersk, sikkert en masse jeg ikke kommer til å tenke på, som sikkert er lurt å tenke på.. :tease:

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Samskipnadshyblene på Rena hører man ikke mye positivt om. Dårlig økonomi og prioritering av andre studeisteder, har ført til at standarden ikke akkurat er høy. Jeg heller prøvd å finne noe privat, var jeg deg. Med mindre de har gjort en skikkelig oppussingsjobb der i sommer, finnes det nok bedre alternativer, selv om du kanskje må litt opp i pris.

Lenke til kommentar

Er selv student på Rena. Du bør ikke velge skipnaden, det er usentralt. Prøv heller http://www.krismarine.no/index.htm. Fra 2300 inklusiv strøm og nett. :)

EDIT: Og tenk deg om TO ganger før du velger å bo i Studentgården. Med så mange som deler på fellesareal blir det fort rot og krangling. Generelt sett har skipnaden bedre standard enn de andre alternativene, men det er ca. 10min gange fra "selve" Rena.

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar

Takk for fint svar.

"Studentgården" virket ikke helt topp, synes kanskje denne virket like grei da. (EDIT: lLinken lever igjen! )Deler ikke med fullt så mange. Det står forresten begrenset kapasitet på internett der, vil det si ISDN? Og har de andre stedene bare det også?

"Parkgården" så bedre ut, må finne ut pris da.. Får ringe de i morgen.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Takk for fint svar.

"Studentgården" virket ikke helt topp, synes kanskje denne virket like grei da. (EDIT: link fungerer ikke, faen :p )Deler ikke med fullt så mange. Det står forresten begrenset kapasitet på internett der, vil det si ISDN? Og har de andre stedene bare det også?

"Parkgården" så bedre ut, må finne ut pris da.. Får ringe de i morgen.

9143317[/snapback]

Som sagt, det virker som de fleste angrer etter å ha valgt skipnaden. Internett er ikke all verden. ca. 4-5mbits linje/ delt på alle som bor der (gjelder krismarine), men om du velger parkgården er det 30 meter unna skolen som har 100mbit.

Lenke til kommentar
Hvor bor du hen, da? Vet du pris på parkgården?

9143369[/snapback]

Har bodd ett år i Studentgården, nå flytter jeg sammen med folk jeg kjenner i et privathus. Det er ganske vanlig at folk går sammen etter første året for å leie noe annet. Litt usikker på pris, men vil tro ca. 2300- 2500.

Lenke til kommentar
Vanskelig, burde nesten dratt opp og sett på dem selv. Du sier folk angrer etter å ha valgt skipnaden, er det bare fordi det er usentralt? Virker litt rart for min del å dele plass med så mange, på skipnaden er det færre folk som deler.

9146609[/snapback]

Hovedsaklig ja. Det er kun bakker opp til skipnaden og tungt å springe opp og ned mellom forelesninger, men det er sikkert noen som trives der også.

Lenke til kommentar
Vanskelig, burde nesten dratt opp og sett på dem selv. Du sier folk angrer etter å ha valgt skipnaden, er det bare fordi det er usentralt? Virker litt rart for min del å dele plass med så mange, på skipnaden er det færre folk som deler.

9146609[/snapback]

bare å tjuvlåne seg inn i et rom på Rena Leir, mange kaserner står åpne hele tida og det er bare å overnatte :thumbup:

Rena er et greit sted å bo, få med deg quizen på Pub1 på torsdager :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...