Simen1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Denne tråden er splittet ut fra en annen tråd og i mangel av en god førstepost så skal jeg prøve å lage en innledning før jeg siterer det første innlegget som ble splittet ut og svaret mitt på det. Innledning Noen skifter ut mobiltelefonene sine flere ganger i året. Jeg lurer på hvorfor. Er virkelig kvaliteten på telefoner så dårlig at de ikke tåler normalt bruk eller spesielt røff bruk et eneste år en gang? Eller er det kjøpemanien som har gått til hodet på enkelte? *Må ha 3 megapixler i stedet for 2 osv* Jeg husker min første telefon, Ericsson T10s, en blå. Det var en billigere versjon av T18, som jeg også hadde. Eneste forskjellen på disse to utenom utseende mener jeg var hovedsaklig den der "Voice dialing" funksjonen. Fikk den også etter en stund.Hadde noen syndige år med Siemens C35, Siemens C55, Nokia 3330 og Nokia 3510. Men så tilbake til Ericsson T300, T610, T630, K700, W800, K800 så venter jeg spent på K850 inv_biggrin.gif En telefon jeg har STORE forventninger til! 9124454[/snapback] Hvorfor har du store forventninger til den? Det virker jo som du har en lang historie med misslykkede kjøp fra SE. Streiker de virkelig etter så kort tid eller blir du bare så missfornøyd gang på gang at du må kjøpe en ny telefon etter bare et halvt år eller noe sånt? Hvorfor fortsetter du med SE når konsekvensen er at du må/vil skifte telefon etter så kort tid? Hva får deg til å tro at K850 blir noe bedre på det punktet? Lenke til kommentar
laffus88 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hadde noen syndige år med Siemens C35, Siemens C55, Nokia 3330 og Nokia 3510. Men så tilbake til Ericsson T300, T610, T630, K700, W800, K800 så venter jeg spent på K850 En telefon jeg har STORE forventninger til!9124454[/snapback] Hvorfor har du store forventninger til den? Det virker jo som du har en lang historie med misslykkede kjøp fra SE. Streiker de virkelig etter så kort tid eller blir du bare så missfornøyd gang på gang at du må kjøpe en ny telefon etter bare et halvt år eller noe sånt? Hvorfor fortsetter du med SE når konsekvensen er at du må/vil skifte telefon etter så kort tid? Hva får deg til å tro at K850 blir noe bedre på det punktet? 9124731[/snapback] Jeg har et veldig stort mobilforbruk, er litt vims å litt slepphendt. Har min andre K800i nå pga, at den første ble ødelagt etter noen litt for harde fall i bakken, så kjøpte en lik siden jeg er så godt fornøyd med den. Jobber i telefonbutikk, å har gjort det i flere år så har jo problemer med å ha en gammel modell da det fins nyere. Men klarte å la være å kjøpe K810i da. Jeg sjekket antall K800i vi hadde solgt i butikken det var ca 60 stk. Så sjekket jeg alle k800i som hadde komt inn på service, det var kun en. Dette sjekket vi på nyåret. Å feilen på den var den velkjente svakheten som faktisk er mye bedre på k800i, joysticken. Den har jeg også skiftet på min nyeste k800i en gang. Uten at jeg syns det er dårlig, Tilsvarende nokia N73 har veldig mange flere problemer enn K800i Lenke til kommentar
poe Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvorfor har du store forventninger til den? Det virker jo som du har en lang historie med misslykkede kjøp fra SE. Streiker de virkelig etter så kort tid eller blir du bare så missfornøyd gang på gang at du må kjøpe en ny telefon etter bare et halvt år eller noe sånt? Hvorfor fortsetter du med SE når konsekvensen er at du må/vil skifte telefon etter så kort tid? Hva får deg til å tro at K850 blir noe bedre på det punktet? 9124731[/snapback] Dette må være dagens. Jeg kunne ramset opp alle mobiltelefonene jeg har eid bare det siste året, og skulle du ut fra det trekke konklusjonen om at det var feil ved kvaliteten som gjorde at jeg eide mange mobiltelefoner? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Hvorfor har du store forventninger til den? Det virker jo som du har en lang historie med misslykkede kjøp fra SE. Streiker de virkelig etter så kort tid eller blir du bare så missfornøyd gang på gang at du må kjøpe en ny telefon etter bare et halvt år eller noe sånt? Hvorfor fortsetter du med SE når konsekvensen er at du må/vil skifte telefon etter så kort tid? Hva får deg til å tro at K850 blir noe bedre på det punktet?9124731[/snapback] Dette må være dagens. Jeg kunne ramset opp alle mobiltelefonene jeg har eid bare det siste året, og skulle du ut fra det trekke konklusjonen om at det var feil ved kvaliteten som gjorde at jeg eide mange mobiltelefoner? 9126340[/snapback] Du må gjerne forklare hvilke andre motiver du har for å forkaste nye telefoner etter få måneders bruk. laffus88 forklarte jo godt hvorfor han gjør det. Han sa at han var vims og slepphendt i samme setning som han sa at han har stort mobilforbruk. Noe jeg tolker til at han klarer å miste de i bakken eller i vann stadig vekk og må kjøpe nye. Videre sa han at han jobbet i mobilbutikk og dermed blir fristet av nye modeller hele tida. Noe jeg ikke får helt til å henge på greip med den første forklaringa for hvorfor han kjøper mobiler ofte men det er nå så. At butikken han har lav returprosent på sin siste anskaffelse ser jeg mer på som en måte å rettferdiggjøre ovenfor seg selv det siste kjøpet. Hva er dine grunner? Redigert: Kanskje vi skulle ta dette i en annen tråd. Jeg flytter denne grenen av avsporing over til en ny tråd. Den gamle tråden som dette er splittet ut fra heter Hvor ble det av Ericsson? Lenke til kommentar
poe Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du må gjerne forklare hvilke andre motiver du har for å forkaste nye telefoner etter få måneders bruk. laffus88 forklarte jo godt hvorfor han gjør det. Han sa at han var vims og slepphendt i samme setning som han sa at han har stort mobilforbruk. Noe jeg tolker til at han klarer å miste de i bakken eller i vann stadig vekk og må kjøpe nye. Videre sa han at han jobbet i mobilbutikk og dermed blir fristet av nye modeller hele tida. Noe jeg ikke får helt til å henge på greip med den første forklaringa for hvorfor han kjøper mobiler ofte men det er nå så. At butikken han har lav returprosent på sin siste anskaffelse ser jeg mer på som en måte å rettferdiggjøre ovenfor seg selv det siste kjøpet. Hva er dine grunner? Redigert: Kanskje vi skulle ta dette i en annen tråd. Jeg flytter denne grenen av avsporing over til en ny tråd. Den gamle tråden som dette er splittet ut fra heter Hvor ble det av Ericsson? 9126386[/snapback] Ikke noen annen grunn enn at jeg er over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner og andre dingser. Har ofte ikke telefonene så lenge, men selger dem etter relativt kort tid. Har selvfølgelig noen jeg bruker daglig som jeg ikke bytter så ofte. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Er virkelig kvaliteten på telefoner så dårlig at de ikke tåler normalt bruk eller spesielt røff bruk et eneste år en gang? Eller er det kjøpemanien som har gått til hodet på enkelte? *Må ha 3 megapixler i stedet for 2 osv*9124454[/snapback] *kremt* .. Jeg legger inn en stemme på kjøpemanien. Marginalt kulere, marginalt bedre, marginalt "revolusjonerende" appellerer veldig til den gjennomsnittelige gadget-freaken, deriblant meg selv. Har ingen problemer med å innrømme at det tar overhånd litt oftere enn forsvarlig. Samtidig må jeg si at telefoner er ikke hva de en gang var. *sukk* Hva pokker skjedde f.eks. med de gode gamle Ericsson telefonene? Damn you Sony!! De telefonene jeg har hatt mest glede av er imidlertid Nokia 3210 og Nokia E61 (sistnevnte blei altfor brått revet fra meg i ferien av en Tyrker med litt for mye baller og litt for lange fingre, må skaffe en til). Mellom de to har jeg hatt mye rare telefoner med kort levetid og liten grad av tilfredsstillelse. Men at jeg byttet fra 6680 til N70, fra 3210 til 3330 og fra 6230 til 6230i var kun pga marginale forskjeller og en umettelig lyst på det siste og "hotteste". Kort sagt; bare surr. Vi lar oss overbevise av smekktette markedsførere som desverre kan jobben sin "litt for godt". EDIT: Ser nå at det finnes en "hvor ble det av ericsson" tråd. Se DET er et mysterium vi burde bruke mer tid på enn den evige jakten på litt raskere hastighet og litt bedre kamera, nemlig mobiler som var mobiler og gjorde jobben som mobiler godt! Endret 23. juli 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå