Snoft Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Da er alle 3 konsoller ute, ps3, xbox 360 og wii, jeg har personlig hatt alle 3 (Er kvitt Wii) og har en stor følelse av at dashboardet \ game os'et var så og si halvveis på nesten alle.. Xbox360 skal ha skryt for å få med alt fra stund 1, tenker på xboxlive, gamercard osv osv. de har jo hatt spring \ fall updates, men dette er updates som ikke var annonsert fra starten av og nye nyttefunksjoner som MSN osv.. Men på PS3 og Wii har det jo vært helt håpløst. Før etter et par dager, uker og måneder så kommer helt standard ting som burde vært der fra dag1. Kan starte med PS3, der er PSN store helt latterlig, makan til dårlig navigering skal man lete lenge etter og den byr på svært lite av titler. ikke kunne spille av sanger mens man spiller, dårlig online support i div spill(utviklerne sin feil tho), ikke kunne chatte in-game osv. Når det gjelder Wii er Wii Store, eller hva det heter på helt likt nivå med PSN Store, men her er chattemuligheter \ Wii-Kode noe av det dummeste systemet noensinne, heller ikke her har de fått til no online i spill, kanskje fikset nå? Er lenge siden jeg hadde Wii'n \ har fulgt med, så husker ikke helt, men husker jeg irriterte meg over et par ting.. altså.. mye av dette er rettet på \ kommer til PS3 \ Wii, men dette er helt basis ting man skulle fått fra dag 1. Folk snakker om at spillutviklerne burde heller utsette en spill i XX antall måneder, fordi de selv (forbrukerne) ikke gidder å betale 500 kr for å "betateste" et spill, men jeg føler det har blitt slik i konsollverden nå, at vi så og si betatester konsollene, for dashboards og gameOS har vært utrolig halvveis ved release, utifra mitt synspunkt ihvertfall. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 PS3's XMB virket litt uferdig ved lansering, og den har et par håpløse mangler, som f.eks mulighet til å skrive meldinger og se friendslista mens man spiller. Men med de siste oppdateringen føler jeg virkelig at Sony er på riktig vei med XMB. Jeg håper bare de fortsetter å oppdatere XMB selv når Home kommer. Wii skal jeg ikke uttale meg om, men Wii har jo et fokus som tilsier at det er spillene som er viktig og alt det andre kommer litt i andre rekke. X360's dashboard føler jeg virket ganske komplett ved lansering og vi har fått en del fine forbedringer etterhvert. Likevel er det også her rom for forbedringer. Både X360 og PS3 gir helt klart inntrykk av å ha blitt lansert en stund før programvaren var ferdig utviklet. Sony og MS følte vel at det ikke var så farlig så lenge de kunne oppdatere via nett. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Men samtidig er det også vanskelig å vite hva folk vil ha, hvordan de vil ting skal se ut osv. Regner med en rekke av oppdateringene til Xbox360 f.eks er gjort på bakgrunn av tilbakemeldinger fra kjøperne. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Er ingen som tvinger deg å oppdatere om du ikke vil. Du kan fint kjøpe spill i butikken, å spille de akkuratt slik du gjorde med gamle konsoller, evt. nødvendig oppdateringer følger med spillet. Riktignok, så har du ikke tilgang til markedsplassen, eller PSN uten de nyeste sikkerhetsfunksjoner, o.l. men det hadde du heller ikke på konsollene i gamle dager, som ikke oppdaterte firmwaren jebvnt og trutt. Personlig synes jeg at jeg har mye mere bruk for å kunne surfe på nettet i en webbrowser, enn f.eks. å kunne sende meldinger samtidig som jeg spiller. Egentlig kunne jeg tenkt meg å slå av når jeg får beskjed om venner kommer online eller ikke. Men om de respektive konsoll-makerene ønsker og legge til mere brukerfunksjonalitet, synes jeg bare det er kjempegreier. Selv om du ikke føler du trenger alt av oppdateringer er det sikkert mange andre som gjør det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Enig i førsteposten, Sony ha hatt såpas lang tid å se på Xbox Live og dens funksjonalitet at det rett og slett er håpløst å se kor dårlig de har fått det til på PS3. Det føles utrolig amputert. Og det er irriterende å sitte å spille Motorstorm uten å kunne sjekke meldingen som popper inn. Ja det er tiltak å avslutte spillet for og så måtte finne frem til den meldingen. Web browseren på PS3 er eit flott lite tiltak, men er no eg neppe orker å bruke særlig mye. Samma med Wii sitt håpløse bidrag. Straks Sony har fått fingen ut og fikset på disse svært nødvendige tingene blir alt så fantastisk mye bedre. Håper for all del de ikkje venter til Home kommer, da blir eg bare irritert. Men Sony har ihvetfalll vist at de er flittige med sine oppdateringer, sjøl om innholdet i disse kan diskuteres. Ang. Wii har eg egentlig gitt opp Mii`s og alt det styret der. Eineste eg bruker er VC og der gjør konsollen jobben slik den skal. Mute knappen er også flittig brukt her da Nintendo alltid må strø rundt seg med lyder og annet faenskap Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ja enig i posten, selv om konsollene er bra ellers. Er vel dette som er det store med 360, og at den har mange bra spill akkurat nå, i motsetning til wii og ps3 der de lover at det skal komme i fremtiden. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Wii og PS3s internnett må suge så mye. Jeg mener, det kan da ikke være det vanskeligste å få til i verden? Den vanlige xboxen har jo fortsatt bedre internettmuligheter enn de to konsollene. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) MicroSoft har som dere alle vet veldig god erfaring med software og ikke minst operativsystem. I tillegg koster det jo for Xbox Live Gold så det skulle egentlig bare mangle. Den største frustrasjonen min over PS3 har nettopp vært dette at OS-et ikke fungerer og online-spillinga er elendig integrert i OS-et. Det føles som PS2, at hvert spill har sin egen online-funksjon. Dette var hovedgrunnen til at jeg ike kjøpte PS3 tidligere og heller lurte på Xbox 360. Men så kom GDC og jeg skjønte at med litt tålmodighet så får jeg noe som jeg mener er bedre enn Xbox live. edit: De flittige oppdateringene fra sony gjør også godt. Selv om mange av de ikke betyr noen ting for meg så fikser det mye og man nærmer seg raskere en helt tall som tilsier en større oppdatering. Endret 29. juli 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Er utrolig lenge siden siste Software update på Wiien nå Noen som vet sånn ca. når spring (mener fall ) updaten til X360 kommer? Endret 29. juli 2007 av LucarioX Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Nå skal du ikke gi Xbox 360 så mye skryt syns nå jeg. Background downloading f.eks var riktignok noe 360 hadde da PS3 ble lansert, men ikke noe som var der fra starten av. Du klager på at PS3 storen er ganske tom, det var også XBLM i begynnelsen, den eneste som har hatt en eksplosjon i innhold på den fronten er Shop Channel på Wii. Wii sitt dashboard virker mer eller mindre ferdig slik den ble omtalt før lanseringen og det som legges til er nye kanaler og den slags, ny funksjonalitet, det samme du sier er helt greit for Xbox 360 med sine spring/fall updates, da må vel akkurat det samme være greit for Wii syns nå jeg. PS3 har skrøtet av funksjonalitet som den ikke hadde når den lanserte, men den har sakte men sikkert begynt å ta igjen for noe av det, f.eks som å kunne laste ned spill til PSP og remote play og dette greiene der. Jeg syns det er litt morsomt med et mer dynamisk dashboard, iogmed at det oppdateres med ny funksjonalitet. Så lenge de ikke skryter for mye av ting som skal være der før konsollens lansering som ikke er der før flere måneder senere så er det helt greit for meg at de oppdaterer det. Det er ikke som at det er et uferdig dashboard når du får konsollen, men at de kommer på idèer under veis om hvordan de kan utbedre det, og har nå i forhold til tidligere generasjonen mulighet til å oppdatere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå