Wattengård Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått? Det er ingenting som heter "en H.264 MPEG2" strøm. H.264 er en MPEG4 strøm, hverken mer eller mindre. Så hvis de har MPEG4, H.264 eller AVC aksellerasjon så støtter de dette. -C- Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er ingenting som heter "en H.264 MPEG2" strøm. H.264 er en MPEG4 strøm, hverken mer eller mindre. Så hvis de har MPEG4, H.264 eller AVC aksellerasjon så støtter de dette. -C- Takker for fin klargjøring av disse begreper Christian Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ok jeg har sett på disse kortene i prisguiden: Et GF8600GT og dette fra ATI HD2600Pro eller HD2600XT. 2600XT eller Pro? Vil XT versjonen utvikle mindre varme? Ser jo at disse kortene har noen tildels svære passive kjølere... Ligger det en mulighet for et skjermkort et sted i fremtiden uten slikt behov for kjøling... Takker for alle inspill i denne posten Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vil XT versjonen utvikle mindre varme? Mer (høyere core speed) Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Man kan jo spesifisere DVB-T og mye annet snax på prisguiden. Men ønsker man å motta noe mer enn NrK sine kanaler trengs også en kortleser. I følge Hjemmekino.no må disse tre oppfylles: Støtte for MPEG4 4 H.264 AVC video HD/SD Profil Plass til Conax CA modul Støtte for HE-AAC lydformat Hvor mange av prisguidends treff som oppfyller disse kravene aner jeg lite om, men hvis noen donerer meg nok penger kan jeg alltids prøve ut.. - Nesten rart hw.no-nettverket ikke tester ut noe slikt, er mange som ønsker ønsker mer informasjon rundt dette! støtte for MPEG4, sjekk hmm ja plass til conax ja med dvb-t som har kortleser støtte for he-aac ja, kom ikke så lenge siden libfaad2 har støtte nå For meg så lurer jeg på om det er forskjell på H.264 MPEG2 og H.264 MPEG4 streams. Kan ikke se av spesifikasjonene til kortene at de støtter MPEG4, er dette inneforstått? Det er ingenting som heter "en H.264 MPEG2" strøm. H.264 er en MPEG4 strøm, hverken mer eller mindre. Så hvis de har MPEG4, H.264 eller AVC aksellerasjon så støtter de dette. -C- kommer ann, det er noe som heter transport steam, og den ble laget for MPEG2 , men selve kodeken er MPEG-4 H.264/AVC, dvb sender i transport steam, osv Endret 11. januar 2008 av wiak Lenke til kommentar
rofl Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Slettet, var off topic. Endret 31. januar 2008 av rofl Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Forum > Hardware > Skjermkort > TV-kort > Tv-kort for digitalt bakkenett med mpeg-4 Det vi snakker om her er TV-kort til datamaskiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå