Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mellomservice, må jeg?

Anbefalte innlegg

I dag da jeg startet bilen kom det opp at det var tid for service. Jeg sjekket opp med servicehåndboken, og så at det var 10 000 igjen til min 150' serice. Ringte derfor et Saab verksted, og spurte hva jeg burde gjøre. Svaret jeg fikk var at de kunne ta en mellomservice, og at denne ville koste 2800...

Er dette noe jeg er nødt til å gjøre, eller holder det at jeg bare bytter oljen på den i år, og så tar servicen nesteår? Har null erfaring på området, så takker stort for hjelp :) !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det dem gjør på mellom servicen og hvor lenge har det gått siden du har gjort de tingene sist?

9126446[/snapback]

I telefonen så sa han så greit: "Bytte olje, og se litt på bremsene"... Var da jeg fikk litt hetta, når dette var en 2800,- jobb... Forrige service var i slutten av mai i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du lurer på dette fordi du fortsatt har garanti på bilen? Hør med forhandler først. Hvis servicen ikke er en som er spesifisert på forhånd, så burde det ikke ha noe å si om du gjør den selv.

Har du en 9-5 med B205/B235 bensinmotor? Husk i såfall å fylle syntetisk olje på bilen om du tar oljeskiftet selv, ikke halvsynt. eller mineralsk. Forøvrig tror jeg dette allerede er spesifisert i instruksjonsboka. Jeg har hørt at disse motorene forringer oljekvaliteten ganske mye ved mye småkjøring, slik at det kan legge seg oljeslagg i bunnpanna. Syntetisk olje er best egnet til å motstå dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...