kaaasen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Heisann! Leser bøker innimellom, og lurer på om det finnes noen gode og ikke alt for dyre nettsider som selger bøker. Det spiller vel ingen rolle om det er en engelskspråklig side eller ikke. Jeg har selv bare bestilt bøker fra Play.com og Bokkilden.no tidligere, men er ute etter noen alternativer. Du bør helst ha positive erfaringer fra den anbefalte butikken når det kommer til levering, kundeservice (hvis det har vært bruk for det) og pris. Hvis dette er tatt opp tidligere beklager jeg det, og setter pris på en link til den aktuelle tråden Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 På engelskspråklige bøker er jeg flittig bruker av Amazon (både .com og .co.uk), alltid skikkelig pakket og god service den ene gangen posten i Tyskland rotet til forsendelsen min. Norske bøker kjøper jeg over disk. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg bestiller ofte bøker på www.haugenbok.no. De leverer raskt, jeg bestilte en bok onsdag kveld, og på lørdag lå den i postkassa. Pleier også å bestille på www.bokklubben.no og får 12 % rabatt som medlem. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kjøper bøker frå Norli på Lagunen i Bergen for det meste, men kan hende eg kjøper andre plassar om eg finn nokre gode bøker. Og nei, har ikkje og kjem ikkje til å kjøpe bøker på nett, viss eg ikkje finn ei skikkeleg god/morosam bok eg har lyst på. Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg kjøper bøkene mine hos amazon (.com, .de, eller .co.uk) avhengig av hvilke bøker jeg ønsker å kjøpe og hvor lang tid det kommer til å gå. Bøker fra amazon.com tar som regel lengre tid enn fra .de eller .co.uk . Jeg har aldri hatt noen problemer med amazon, og bøkene er bestandig bra innpakket, og kommer innen oppgitt tidspunkt. Av norske nettsteder har jeg brukt bokkilden og haugenbok, der går det somregel ganske raskt til jeg får boka i posten (avhengig om de har boka på lager eller må få den fra utlandet), men jeg er ikke så begeistret for at bokkilden har øket prisen som man må handle for å få fraktfri levering til 399 kr. I det siste har jeg begynt å bruke capris.no. De virker det som har ett større utvalg enn bokkilden og der får man fraktfri levering om man handler for over 195 kr, men de er ikke like hurtig å sende ut bøker sammenliknet med haugenbok og bokkilden. Har bestilt 3 bøker hos capris for litt over en uke side og fikk opggitt at leveringstiden var 3-6 dager som er over nå, men ordren min er fremdeles under behandling, synes det er litt dårlig. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Outland eller Bokkilden, men stort sett benytter jeg meg av et tilfeldig bibliotek. Har også rasket med meg noen bøker fra Narvesen når jeg har ventet på ymse kollektivtrafikk. Endret 24. juli 2007 av Iceman™ Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Amazon og Play.com, samt Bokkilden og Haugenbok. Av de norske vil jeg absolutt anbefale Haugenbok. Har opptil flere ganger oppdaget boken i postkassen dagen etter jeg bestilte den (da jeg bestilte tidlig på dagen vel og merke). Gratis frakt er det også. Er en stund siden jeg har kjøpt bøker over nett så dette er med forbehold om at disse fortsatt er like gode Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Takker! Får ta en titt på dette når jeg har tid senere i kveld. Savner en skikkelig god, fengene bok, og nå har jeg litt andre steder å lete enn bare bokkilden.no, hehe. edit: det høres jo ut som haugenbok har fått god kritikk her, så det er mye mulig jeg prøver ut denne butikken. Endret 25. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Selv har jeg kjøpt mesteparten av bøkene mine enten i butikken, eller handlet de online på bokkilden.no. Etter det jeg har opplevd, så har bokkilden utrolig god service. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg kjøper stort sett kun engelske bøker, med mindre norsk er originalspråket, og da handler jeg på Amazon. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Utelukkende Amazon her. Er enklest å forholde seg til en butikk, i tillegg er det så mye enklere å bestille derfra når en bruker deres anbefalingstjenester. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Over disk. Det er gøy å titte rundt i bøker som står på hyllene. Har også brukt amazon noen ganger ... Lenke til kommentar
Morgaine Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Enig med de som skryter av Haugenbok. Bruker dem endel. Ellers er jeg gjerrig nok (hehe) til å sjekke pris flere steder før jeg bestiller, og blant annet capris.no har vist seg å være billigere noen ganger. Er gratis frakt der også såvidt jeg vet (evt hvis du bestiller for en viss sum). Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg bruker www.sfbok.se til sf/f saker. Synes prisen der er hyggelig, men så pleier jeg å kjøpe en kasse bøker om gangen så det blir rabatterte priser. Ellers er både amazon og haugenbok fine. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva har det seg at det er så ekstremt lang leveringstid på bøker? Når jeg kjøper pc-deler fra utlandet (USA/Europa) så tar det mye kortere tid enn om jeg kjøper fra norske butikker, men har tilgode å se en bokhandel på nett med under 1 uke leveringstid... Det beste amazon kunne love meg (med med mindre jeg ville betale fire ganger så mye i porto) var 6-22 dager, og Amazon.com var en av de få som hadde bøkene mine på lager. Var igjennom flere utenlandske og norske bokhandler uten å finne noen som hadde Harry Potter-serien i hardcover og på engelsk... Er det bare jeg som er på feil nettbutikk, eller er det like dårlig overalt? Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hva har det seg at det er så ekstremt lang leveringstid på bøker? Når jeg kjøper pc-deler fra utlandet (USA/Europa) så tar det mye kortere tid enn om jeg kjøper fra norske butikker, men har tilgode å se en bokhandel på nett med under 1 uke leveringstid... Det beste amazon kunne love meg (med med mindre jeg ville betale fire ganger så mye i porto) var 6-22 dager, og Amazon.com var en av de få som hadde bøkene mine på lager. Var igjennom flere utenlandske og norske bokhandler uten å finne noen som hadde Harry Potter-serien i hardcover og på engelsk... Er det bare jeg som er på feil nettbutikk, eller er det like dårlig overalt? 9216440[/snapback] Harry Potter i hardcover på engelsk kan du kjøpe på capris.no her får du alle 7 bøkene samlet, men blir ikke utgitt før i november eller her, her er de 6 første bøkene samlet i adult hardover edition med untak av bok nr 7 som du da kan kjøpe ekstra. Når det gjelder leveringstid så bruker haugenbok å levere på 2-7 dager, capris sier 3-6 dager når de har bøkene på lager. Måtte vente litt lenge der på 3 bøker som jeg bestilte der, men ble tilslutt opplyst om at grunne til a bøkene var forsiket var at de ikke fikk de fra forlaget i tide. Bokkilden pleier også å levere på under en uke når de har bøkene på lager. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 jeg leser bare engelske bøker og kjøper for det meste fra amazon.com og .co.uk også noen ganger fra play.com Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Aller først, sjekker jeg om biblioteket har den. Hvis ikke, besøker jeg samtlige bokhandlere og sjekker der. Hvis det er en bok jeg virkelig trenger eller vil lese, tyr jeg til internett. Siste bok ble kjøpt fra bokkilden.no. Haugenbok.no skal jeg aldri handle mer fra. Hvorfor, kan dere finne ut her Lenke til kommentar
enl Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Først og fremst biblioteket. Leser forholdsvis fort, så lånefristen er ikke noe problem Skole- og faglitteratur blir kjøpt på bokkilden/andre nettbutikker. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Disse bokhandlene anbefales: Frakt: Amazon (.com, .co.uk, .de), bokkilden.no (A-post), Norli (under 199?) Frakt inkludert: Play.com, bookdepository.co.uk (best på pris, godt utvalg, linker til amazon.co.uk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå