Heineoen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei! Kjøpte meg en Hitachi 250GB Deskstar T7K500 SATA2 for en liten stud siden.. Så langt har den fungert, men i dag etter ca 2 mnd i bruk bare stoppet den.. Dvs. får den ikke opp i Windows eller i Bios.. Hva kan ha skjedd? Kjøpte den av Mpx.no og de sier jeg må sende den inn for å eventuelt få en ny en.. Problem 1: De kom ikke til å ta vare på innholdet på hdden Problem 2: Kommer til å ta sikkert en stund før jeg får tilbake en ny Mpx ville heller ikke sende meg en ny og den gammle tilbake slik at jeg får forska litt på hvordan jeg skal få ut filene.. Noen tips? Veldig kjipe greier! Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hei!Kjøpte meg en Hitachi 250GB Deskstar T7K500 SATA2 for en liten stud siden.. Så langt har den fungert, men i dag etter ca 2 mnd i bruk bare stoppet den.. Dvs. får den ikke opp i Windows eller i Bios.. Hva kan ha skjedd? Kjøpte den av Mpx.no og de sier jeg må sende den inn for å eventuelt få en ny en.. Problem 1: De kom ikke til å ta vare på innholdet på hdden Problem 2: Kommer til å ta sikkert en stund før jeg får tilbake en ny Mpx ville heller ikke sende meg en ny og den gammle tilbake slik at jeg får forska litt på hvordan jeg skal få ut filene.. Noen tips? Veldig kjipe greier! 9126163[/snapback] Ville sjekket om alle ledninger til disken har løsnet. Men hvis disken er ødelagt er også dine data sannsynligvis tapt. For å unngå tap av data bruker jeg RAID 1 + incr. backup som går 1-2 ganger i uka. Endret 23. juli 2007 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
KAS Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Mpx ville heller ikke sende meg en ny og den gammle tilbake slik at jeg får forska litt på hvordan jeg skal få ut filene.. 9126163[/snapback] Trist at de ikke vil gjøre dette for deg, selv om jeg kan forstå det. Det bør ikke gå mer enn en uke fra du sender til du får ny. Det kan hende at det bare er elektronikken som har røket, slik at det kunne hjulpet å bytte kretskort fra en identisk disk. Og som alltid, så er det ingen disker som er så sikre at det er unødvendig å ta backup. Endret 24. juli 2007 av KAS Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Takk for hjelpen:) Eventuelt hvis jeg skulle sendt den inn til et firma først for å få ut innholdet, hva ville en slik opprasjon kostet ca? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du sjekket sata kabelen ordentlig? Evt prøvd med en annen en? Mange har dårlige sata kabler. Sata hodet tåler generelt mye mindre enn ide kabler. WD har f.eks laget egne kabler for noen av sine sata disker. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Det vil nok være billigere å kjøpe en likens disk for å bytte kretskortet. Dette kan du gjøre selv, det er bare en liten skrujobb. Prøv disken på en annen pc også. Endret 25. juli 2007 av KAS Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Disken lagde noen slags høye tikkelyder (ikke normalt på disse diskene) ved skriving i blandt har jeg ikke nevnt!... Da høres dt vell ikke ut som elektronikken? Endret 25. juli 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå