Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

rettigheter ved flyforsinkelse

storkers

Anbefalte innlegg

reiste med norwegian til gardemoen å skulle lande kl1345 flyet ble fårsinket og landet kl1415, fikk ikke bagasjen før kl1458!

problemet er at jeg skulle videre med klm kl1500 noe jeg selvfølgelig ikke nådde.

måtte kjøpe ny billett til senere fly osv...og norwegian fra skrev seg alt ansvar..

er dette rett? evt hvilke retigheter har man i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje du har lite med rettigheter her. Tror ikke noen kan kreve at de skal unngå 30 minutter forsinkelse.

Hvis du har ordnet deg slik at bagasjen må sjekkes inn igjen til annet flyselskap så synes jeg du planla litt vel trangt.

Men nå sitter ikke jeg på fasit...var bare litt synsing og tips fra en som reiser en del.

Skulle jeg sjekket inn til et annet flyselskap, så ville jeg planlagt slik at jeg hadde en time til innsjekking til neste fly, pluss en time "bumpertid".

Hvis du skulle videre med KLM klokken 1500, så ville jeg altså prøvd å skaffa meg fly som etter planen lander klokken 1300... selv om vi vet det er tvilsomt at det skjer...

Lenke til kommentar

Tror desverre ikke du har noen rettigheter hos Norwegian. De er tross alt et billig-selskap.

Akuratt det der er grunnen til at jeg aldri flyr med Norwegian når jeg skal videre med et annet fly!

Skal jeg bytte fly noe sted sørger jeg for at begge flyene er samme "alianse" (Star Aliance , Sky Team etc.) da har man bedre rettigheter. Flyr du innen samme alianse på så sjekker de vel også bagasjen din til endelig destinasjon, slik at du slipper å vente på bagasje...

Ta for eksempel en tur jeg hadde i fjord høst. Da kom jeg fra Hamburg med Lufthansa, og skulle mellomlande i København for å ta ett SAS-fly videre til Oslo. Landet 1 time og 30 minutter forsinket. SAS booket meg da over på neste fly til Oslo.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...