Gå til innhold

Intel Core 2 Quad Q6600 VS Intel Xeon X3220

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X3220 G0 (85 grader | 100W)

Q6600 G0 (71 grader | 95W)

Den X3220 med G0 steppinga er nok enda bedre enn Q6600 G0 ja! Tåler høyere temperatur, som igjen betyr at du har bedre sjangs til å overklokke den enda mer.

9525135[/snapback]

Ja, men prosessoren er allikevel lik :) De er bare testet på forskjellige måter. Xeon er som sagt testet litt hardere enn Q6600. Uansett, så er det jo store variasjoner på hvor langt man kan klokke begge disse, så det går nok mer på flaks/uflaks enn om du har en Xeon 3220 eller en Q6600.

Selv kjøpte jeg en Q6600 G0.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Vel forskjellen er nokk litt mer enn det og.

For å informere om hvordan prosessor BRANDINGA fåregår, så har vel alle her sett en rund plate når man viser frem nye type prosessorer. Det har seg slik at det er sånn prosessorene produserers, og de som er nermest midten av en slik sirkel har oftest bedre evner enn de prosessorene på kanten. Derfor blir de prosessorene i midten ofte merket som Extreme edition osv. Mens de helt på kanten bli til dags dato Celeron eller Pentium. Forskjellene trenger i prinsipp ikke være så himmelsfarende store, men ved hendelser så kan det være at prosessoren er kaldere/varmere, bedre/dårligere hz en standar. Og alt dette differerer på hver prosessor. Slik jeg forstår det så er xeon litt nermere midten en det standar core 2 er. Og derfor så er det litt større sjangse at du blir litt mer fornøyd med din prosessor.

Og så går det en legende at folk som eier en Xeon prosessor ofte går fortere gjennom systemet til Intel om noe skulle gå feil.

Så ytelses messigt så kan det bli null forskjell, men sjangsene er større at du får en tipp topp prosessor når du kjøper Xeon ;)

BTW, blir Xeon X3220 på meg ;) og et stacker tower ^^

I tillegg så støtter xeon multiCPU vel og merke 771...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...