miXer Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei Jeg er på utkikk etter ny bil. Blir nok mest sannsynlig en Audi A3 1.8T, og jeg lurer på hvor det er billigst å forsikre en bil. Jeg er selv 22 år så jeg tenkte kanskje jeg skulle forsikre den på min far som har forsikring i Vesta. Ringte dem, men de ville ikke forsikre den forde den hadde turbo! Er det noen flere forsikringsselskap som er like teite? Uansett, hvor er det billigst å forsikre? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har du prøvd Spare Banken 1? De skal nok forsikre denne for deg. Men om det blir billigt vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 jeg fikk bedre tilbud hos gjensidige enn hos sparebank 1. dessuten ville ikke sparebank 1 tyveriforsikre en Audi Coupe GT, kun del-kasko. de fleste jeg kjenner bruker Gjensidige. ville nok gått for det. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 gjensidige har en kalkis som lar deg få et anslag på hva forsikringen kommer til å koste hos dem på sine nettsider Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 gjensidige har en kalkis som lar deg få et anslag på hva forsikringen kommer til å koste hos dem på sine nettsider 9126115[/snapback] Det samme har IF... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 gjensidige har en kalkis som lar deg få et anslag på hva forsikringen kommer til å koste hos dem på sine nettsider 9126115[/snapback] Vil ikke akkurat si at kalkisen dems var veldig bra! Når jeg skulle beregne pris for forsikring på en Audi A3 1.8T, fikk jeg denne meldingen: Bilen du har valgt er spesiell. For å kunne gi deg riktig pris trenger vi noen flere opplysninger. Ta kontakt med oss og vi vil sammen finne den beste løsningen for deg. Teit! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Sånn er det på mange biler, har jeg funnet ut ... Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette er et problem med mange biler ja. Jeg hadde problemer med å få forsikret min Mini Cooper S når jeg var under 25 år. Banken min ville ikke forsikre den. De tilbød seg å være "snill", og forsikre den mot ca 19000 kr året :!: Prøvde diverse selskaper, men alle skulle ha horibelt mye i forsikringspremie. Fikk avslag fra de fleste, pga "stor" motor. Latterlig.... Endte opp med Gjensidige. Kan anbefale de! Hyggelige folk.... Ringte 3-4 ganger, og de gikk ned i pris hver gang. Bruker du den kalkulatoren på nettsiden, og skriver inn personalia, lagres dette i systemet til Gjensidige tror jeg. Når jeg ringte, så hadde de hvertfall all info jeg hadde trykket inn. Så trikset de litt til, og jeg havna på rundt 5500 kr inkl full kasko.... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er selv 22 år så jeg tenkte kanskje jeg skulle forsikre den på min far som har forsikring i Vesta. Ringte dem, men de ville ikke forsikre den forde den hadde turbo! Haha, dette er jo det beste argumentet jeg har hørt fra et forsikringsselskap så langt! :!: Det må jo bli kjedelig for dem etter hvert, men hvem vet, kanskje de sakte men sikkert forsøker å avvikle seg selv på denne måten? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er selv 22 år så jeg tenkte kanskje jeg skulle forsikre den på min far som har forsikring i Vesta. Ringte dem, men de ville ikke forsikre den forde den hadde turbo! Haha, dette er jo det beste argumentet jeg har hørt fra et forsikringsselskap så langt! :!: Det må jo bli kjedelig for dem etter hvert, men hvem vet, kanskje de sakte men sikkert forsøker å avvikle seg selv på denne måten? 9131390[/snapback] Hehe. Det var faktisk det jeg spurte om også. Forsikrer dere ingen biler lenger da da? Jo, de gjorde jo det. Bare det tydeligvis ikke var audi a3 med turbo og brukere under 24 år. latterlig. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Ringte inn til Gjensidige idag, og de er de desidert billigste til å forsikre en Audi A3 1.8T. Gjensidige skulle ha 7500 ca. DNBNOR skulle ha 9072 og det samme skulle postbanken ha. Så da blir det nok gjensidige som blir valgt. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Herlighet så billigt. Er selv 22 år og forsikret Golfe 5`en min i SpareBank 1 og det koster meg 12000,- årlig inkuldert full kasko. Men via jobben vil jeg få forsikringen ned i 6000,- Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Tror nok det blir Gjensidige på meg også. drøye 7000kr for en Audi S3 2001 (220hk) og jeg fyller 20 om noen uker. 19.000 med full kasko, leiebil og 4000 egenandel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg vet ikke om det tilbys lenger, men i fjor fikk jeg et 1-års forsikringstilbud jeg ikke kunne si nei til fra Enter da jeg kjøpte min A3 (2.0 2004-mod.) Det var i samarbeid med Audi-forhandlerne, og det var bilforretningen som håndterte alt. Det var et tydelig lokketilbud, ca. 75% av normal pris, og de la heller ikke skjul på at det ville bli dyrere å fornye forsikringen, så i år bar det tilbake til Gjensidige. Men jeg sparte da noen tusenlapper på det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Føler jeg betaler alt for mye for min Octavia (1,6 liter med 101 hk). Har forsikring hos Gjensidige og betaler 7 500 i året for del-kasko med maks kjørelengde per år på 8 000 km (400 kr ekstra for 12 000 km). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Føler jeg betaler alt for mye for min Octavia (1,6 liter med 101 hk). Har forsikring hos Gjensidige og betaler 7 500 i året for del-kasko med maks kjørelengde per år på 8 000 km (400 kr ekstra for 12 000 km). 9133838[/snapback] Skaff deg 80% bonus! (NB! Det kan ta litt tid å ordne.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå