Villmink Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har nettopp skrudd sammen en maskin av deler jeg hadde liggende. Når jeg har startet den fryser den når den begynner å søke etter harddisken. Det samme skjer når jeg prøver å "finne" den i BIOS. Er det fordi disken er ATA100 og hovedkortet ATA33? Jeg har prøvd to forskjellige disker men har ikke annet enn ATA100 disker. Har også prøvd med ATA66 kabel med samme resultat. Har også prøvd prøvd å sette den som slave. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Sjekk at BIOS støtter så stor HD som du har. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Enkelte harddisker er bare bakoverkompatibel til 66 tror jeg, ikke 33... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Funket ihvertfall fin med Barracuda 80gb på mitt gamle ata-33 kort. Brukes til simpelt lager i et scsi-system... Det kan være en ide å oppdatere til siste biosutgave før installasjon. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har selv opplevd BIOS som fryser fordi den ikke taklet en stor HD. Funket fint etter BIOS oppgradering. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Fant en gammel 4GB ATA33 som ser ut til å fungere. Det er den nyeste bios'n jeg har brukt hele tiden. Takk for alle tips Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Enkelte harddisker er bare bakoverkompatibel til 66 tror jeg, ikke 33... Nei alle er bakoverkompantible. Hvordan det er med s-ata til seagate er eg ikke sikker på om den støtter ata33? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Er det noen som vet om jeg kan lage flere små FAT32 eller Linux partisjoner for å få brukt denne disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå