Airbeam Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 har en seagate disk som står i ett eksternt kabbinett. denne har begynnt og oppført seg merkelig i det siste. det har seg sånn at når jeg føre handa over kabinettet blir det statisk elektrisitet. hva kan være feilen?. har skjekket disken og det luktet svidd. tok av kretsbordet men kunne ikke se noe som helst tegn til svidde kretser o.l. har også en misstanke at det har noe med selve lokket som er overdisken og gjøre, siden det ikke er hull dær hvor luften kan gå igjennom, noe som i gjen resulterer i en veldig varm disk. Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 kjører i skrivende øyeblikk HD Tune for og skjekke Damage Blocks. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 skjedde dette helt plutselig, eller kom det gradvis? og er det sånn at du får støt om du tar i disk-kabinettet? Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 hmm, hører strømsumming når jeg drar handen over kabbinettet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 tror jeg ville sjekket for jordingsfeil i det elektriske i guset ditt. om det ikke er neo feil her - kjøp ny PSU! Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) dette er blitt skjekket. ingen jordingsfeil. hmm ny psu blir vanskelig da denne harddisken står i ett ekstern harrddiskkabinet og ikke en stasjonær pc. . jeg har prøvd to eksterne harddiskkabinetter og begge får strømsumming. jeg har skjekket disken og det luktet svidd elektronikk. Endret 27. juli 2007 av Airbeam Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ah, ja, stemmer det. Glemte plutselig at det var eksternt kabinett, hehe. Om du fremdeles har garanti på den, ville jeg tatt backup av det du har på den, og byttet den. Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) hvordan får jeg skjekket om det fortsatt er garanti på den? edit: har tatt backup av den allerede Endret 27. juli 2007 av Airbeam Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) http://support.seagate.com/customer/warranty_validation.jsp men ta det med de du kjøpte den hos, det er ofte det billigste ettersom du ellers må sende inn disken til seagate i sverige. Husk også på at som privatpersjon har du 5 års reklamasjon, selv om den er utenfor garantien. Endret 27. juli 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) skjekket garantien, den er ennå ikke utgått., men siden disken må sendes for og få ny så er det liten vits, da jeg i dag kan få en 320 gb for 500 kr. så da går vinninen opp i spiningen og sende disken ned koster vel fort en 300 til 600 kr edit: så det er ikke lånnsomt Endret 27. juli 2007 av Airbeam Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 det vil jo uansett lønne seg, for du sender den jo inn til forhandler, ikke seagate. koster vel en kanskje 50-80,- eller noe tenker jeg, og du betaler jo selvfølgelig ikke noe for frakten for den nye disken. kan til og med hende forhandler dekker fraktkostnadene dine om du spør om det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå