Gå til innhold

Mærkelig problem med Seagate disk. Strømissues

Anbefalte innlegg

har en seagate disk som står i ett eksternt kabbinett. denne har begynnt og oppført seg merkelig i det siste. det har seg sånn at når jeg føre handa over kabinettet blir det statisk elektrisitet. hva kan være feilen?. har skjekket disken og det luktet svidd. tok av kretsbordet men kunne ikke se noe som helst tegn til svidde kretser o.l.

har også en misstanke at det har noe med selve lokket som er overdisken og gjøre, siden det ikke er hull dær hvor luften kan gå igjennom, noe som i gjen resulterer i en veldig varm disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er blitt skjekket. ingen jordingsfeil. hmm ny psu blir vanskelig da denne harddisken står i ett ekstern harrddiskkabinet og ikke en stasjonær pc. . jeg har prøvd to eksterne harddiskkabinetter og begge får strømsumming. jeg har skjekket disken og det luktet svidd elektronikk.

Endret av Airbeam
Lenke til kommentar

skjekket garantien, den er ennå ikke utgått., men siden disken må sendes for og få ny så er det liten vits, da jeg i dag kan få en 320 gb for 500 kr. så da går vinninen opp i spiningen

og sende disken ned koster vel fort en 300 til 600 kr

edit: så det er ikke lånnsomt

Endret av Airbeam
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det vil jo uansett lønne seg, for du sender den jo inn til forhandler, ikke seagate. koster vel en kanskje 50-80,- eller noe tenker jeg, og du betaler jo selvfølgelig ikke noe for frakten for den nye disken. kan til og med hende forhandler dekker fraktkostnadene dine om du spør om det.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...