Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styre stasjonær PC ifra annet rom via nettet?

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvilket forum denne skal i..

Men har en stasjonær PC som bråker mye jeg hadde ønsket å ha i eget rom, og ha skjerm, tastatur og mus i et annet rom. Er det mulighet for å få en fullverdig løsning her med to DVI dual view skjermer? Har et gigaspeed nettverk som skal settes opp imellom, kan evt. andre kabler som kan strekkes for å fikse dette?

Det finnes KVM switcher over TCP/IP, men ingen av de vanlige KVM switchene jeg har satt håndterer doble DVI-koblinger til skjerm. (bare VGA). Man kan jo ha en stillegående pc som kjører terminal server, men den funker vel ikke med dual view heller.(Og blir ikke veldig optimalt med bilde?)

Noen andre forslag?

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes slike dual dvi extendere over cat x kabel. Men de koster en god del.

Hvis avstanden ikke er alt for lang og du har store nok hull så kan du jo strekke Dvi kabel og muligens en usb hub gjennom..

9125661[/snapback]

Jeg prøvde å søke på dual dvi extendre på google og få opp reklame penisforlenger i google ads... :D

Det blir ifra 2. etasje ned til U.etasjen. Hvor lang kan man ha en DVI kabel?

Med en DVI extender så man man ha en USB-kabel i tillegg for tastatur og mus da.. Så det var noen enkle DVI extendere så man kunne ha brukt to stykker.

Mulig det blir bedre å skaffe en strømforsyning som støyer mindre også...resten er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Remote Desktop innebygget i Windows funker veldig bra! Har du en bærbar el. annen stasjonær i det andre rommet kan du jo styre den slik =)

9145074[/snapback]

Med 2 skjermer?

Uansett, 10 m DVI bør ikke være noe større problem.

Cat5 konvertere er forholdsvis dyre, og det vil nok koste deg mer enn hva pc'n er verdt ;)

Lenke til kommentar
Hvis du bare skal ha remote control, så kan du sjekke ut www.logmein.com

Da logger du på maskinen og får opp skjermbildet. Hvis du bruker dette får du i tillegg tilgang til maskinen uansett hvor du er.

9125801[/snapback]

Bruker du dette selv?

Vet du hvor sikkert dette programmet er?

9145016[/snapback]

Jepp, jeg bruker det selv.

Vet at flere her på forumet også gjør det (Det var her jeg fikk tips om programmet).

Det trengs ett passord for å logge inn på kontoen din, så trengs det ett passord for å koble til en maskin. (Du kan ha flere maskiner)

Og alt kjøres kryptert!

Så jeg vil påstå at det er rimelig sikkert hvis du velger forskjellige passord på konto og maskin.

Det beste er at maskinen blir tilgjengelig uansett hvor du er. Det er ingen brannmur som stopper trafikken pga det går som vanlig web-trafikk :D

Lenke til kommentar

verdien til PCen har jo ingenting å si i denne sammenhengen da, da det rett og slett går på hvor mye han ønsker å betale for å bli kvitt absolutt all støyen fra PCen, hehe.

Selv har jeg kastet PCen på loftet, og trukket kabler igjennom taket, og det fungerer helt fint, men sliter noe med støy frem til skjermen (CRT), som forøvrig bruker 10M VGA kabel og kjører i 1920x1440@85Hz. vet ikke hvordan DVI er i forhold, men.

Kunne anbefalt remote admin for fjernstyring, men ulempen med dette er jo at det kun viser en av skjermene. i allefall versjon 2 som jeg bruker. mulig dette er rettet opp i versjon 3 som er ute nå, men. men uansett ville jo dette krvd at du hadde en annen maskin på rommet som du brukte til fjernstyring, og det er vel nettopp dette du ønsket å bli kvitt? i såtilvelle tror jeg eneste løsningen er lange kabler, eller noe lignende det som ble linket til tidligere her i tråden.

Lenke til kommentar
Det jeg ønsker, er å komme meg inn på min maskin, når jeg ikke er hjemme (jobb, ferie o.l).

Hvordan fungerer programmet? Får jeg da opp skrivebordet på maskinen min hjemme, på den maskinen jeg er på?

9145657[/snapback]

Jepp du får opp skrivebordet, og kan velge fullscreen så blir det som å sitte foran den aktuelle maskinen.

Det beste er at det er gratis også. (Velg Free-versjonen)

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Så bra ut, dumt det var kun var 1600X1200 oppløsning, kjører 2X DVI med 1920X1200.

9145790[/snapback]

Se på denne. koster ikke hele sjorta men du trenge vel sikkert 2 stk..

http://www.networktechinc.com/cat5-dvi.html#

Med en avstand mindre enn 100 ft. så kjøre den 1920x1200

9152389[/snapback]

Takk for info. Strekker jeg 4 cat kabler i tillegg til en USB kabel burde man være oppe og kjøre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...