RIP Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vi har kjøpt en liten hytte, og der er det ikke strøm. Hytta skal brukes til fester og ev. sommer bolig, så må ha nok strøm til å kunne drive en tv\stereo + lys. Holder 125w til dette? Er bare et rom, så trenger ikke mange lamper. Og med batterier, holder det å kjøpe inn vanlige bilbatterier? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Siden det var så få svar, så endrer jeg spørsmålet til. Hva skal du ha til middag og hvor mange watt kan man ta ut av et 80amp bilbatteri over tid? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Pizza ... Hva slags stereo mener du, snakker vi fult annlegg så tror jeg ikke 125w holder (med et par deasent høytalere så drar annlegget mye mer). Av de få solcelleannleggene jeg har sett mener jeg å huske at det har blitt brukt bilbatterier. Hva med kjøleskap? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Har skaffet et propan kjøleskap, viktigere med kald øl, enn lys hehe. Det beste er kanskje å bruke et bil anlegg? Har et anlegg her hjemme jeg kan bruke, det er jo 12v http://www99.epinions.com/Kicker_2_Way_Spe...lay_~full_specs Blir de høytelerene og en standard bil-cd\mp3 spiller. Hvor mye strøm trekker det i timen? Må ha det slik at man kan spille ca 10timer, uten at strømmen går. Høres godt ut med pizza hehe Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Siden det var så få svar, så endrer jeg spørsmålet til. Hva skal du ha til middag og hvor mange watt kan man ta ut av et 80amp bilbatteri over tid? 960 W i en time, 1920 i en halvtime, 192 i 5 timer o.s.v. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Lenge siden det var innlegg her,men.. Hva slags TV har du? Er det en sort-hvitt (bra for batteriet, da den trekker bare 5 AmpH) men hvis det er en farge TV trekker den MYE mere. Faktisk så mye at det er liten vits å ha bare batteri. Hvis du ikke har noen U-båt batterier liggende da :!: Hyttenaboen min har en farge-12 V TV, den trekker 30 Amph.... Jeg hadde håpet at de nye LCD flatskjerm TVene skulle trekke mindre, men nå har jeg hørt at de for det første trekker like mye strøm som en CRT. At de er sensible for spenningsforskjeller (et "bilbatteri" begynner jo gjerne på 14,4 V fullt ladet og går vel helt ned i 11 V (tar sikkert litt feil her!) Og det takler de ikke. Finnes det spenningsutlignere for 12 V? Finnes det 12 V flatskjerm-TV som trekker lite strøm? Har 120 W solstrømanlegg med det 155 Amph batteri. Kjører lys (halogen og LED) samt radio (en gammel Tandberg som trekker ca 1 Amp) og en 12 tommers svart-hvitt TV som trekker 5 Amp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå