Gå til innhold

Wii og projektor/lerret

Trancton

Anbefalte innlegg

Dette er helt sikkret et superbanalt spørsmål, men lurer likevel på det...

Når man bruker projektor og lerret, vil det f.eks. siktingen med remoten fungere med "siktefunksjonen"? Er det sensoren som ligger under/over TV'en som styrer hvor man peker eller vil dette ikke fungere med proejktor/lerret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du spør om Wiiremote vil fungere på prosjektor/lerret så er svaret ja, det fungerer utmerket. Spiller selv bare slik på alle mulige konsoller.

Husk dog at rekkevidden på pekefunksjonen ikke er lengre enn et par meter, så om sitteplassen er veldig langt unna skjermen så må du nesten flytte deg litt nærmere.

Min sensor henger på veggen rett under der lerretet slutter.

Lenke til kommentar

Aaah, fett! En ny verden venter. Skal lenge i gang projektoren så snart jeg kommer inn døren da, Zelda på 2 meter bredt lerret blir en fin opplevelse, for ikke å snakke om RE4!

En ting til... Hvoran løser du plasseringen av sensoren i forhold til Wii-konsollen og projektoren og lerret? Kjører du kabel fra Wii og helt bak til projektoren eller? Har en komponenkabel på rundt ti meter, men litt lunken til å ha den feite, svarte kabelen ligge langs veggen i stuen... Lurte på om jeg skulle sette konsollen bak med proejktoren, men må jo uansett ha en lydkabel gående der, så... Skulle vært DVI plugg på konsollen, hadde blitt lettere da, kunne brukt kabelen til DVD-spilleren.

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Hehe, jeg har som du sier "den feite svarte kabelen ligge langs veggen". Men så er "kinorommet" et helt eget rom, så det gjør ikke noe om det ligger noen kabler her og der.

9125343[/snapback]

Sant det, får bite i det sure eplet tenker jeg og finne frem 10 meter'n. En av fordelene å være singleer jo at jeg kan gi en god F i alt som har med WAF å gjøre :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Tenkte jeg skulle ta i bruk denne tråden, da jeg har et problem med å bruke Wii i lag med projektor.

Kjøpte meg en Wii i går som et impulskjøp hos Elkjøp (skulle egentlig bare se etter en DVD...), og dro hjem og koblet den opp mot et 1,78m bredt lerret. Wii Sports fungerer helt greit, siden det ikke krever noen nøyaktighet eller peking mot skjerm, men problemet kommer da når man skal navigere rundt på menyer og også spille spill som krever presisjon.

Pekeren skjelver (dvs. den dirrer frem og tilbake), og det fungerer ikke å peke rett på lerretet for å indikere hvor man faktisk vil sikte. Det hele føles unøyaktig, og det er utrolig slitsomt å navigere på menyene, da man må være veldig forsiktig med pekeren og lite skal til før man trykker feil.

Er det noen kalibrering eller tiltak for å forbedre dette, eller vil ikke Wii fungere skikkelig på et såpass stort bilde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tenkte å lage en tråd om dette i går, men bruker denne jeg også :p

Skal nok kjøpe meg en Wii, men vil plassere den ved siden av Xbox360, projektor og alt sånt som står 5 meter fra lerrete. Hvordan skal jeg gjøre det med den sensoren da?

Gangsterpanda: hvis den skjelver så er det litt dårlig signal tror jeg.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle ta i bruk denne tråden, da jeg har et problem med å bruke Wii i lag med projektor.

Kjøpte meg en Wii i går som et impulskjøp hos Elkjøp (skulle egentlig bare se etter en DVD...), og dro hjem og koblet den opp mot et 1,78m bredt lerret. Wii Sports fungerer helt greit, siden det ikke krever noen nøyaktighet eller peking mot skjerm, men problemet kommer da når man skal navigere rundt på menyer og også spille spill som krever presisjon.

Pekeren skjelver (dvs. den dirrer frem og tilbake), og det fungerer ikke å peke rett på lerretet for å indikere hvor man faktisk vil sikte. Det hele føles unøyaktig, og det er utrolig slitsomt å navigere på menyene, da man må være veldig forsiktig med pekeren og lite skal til før man trykker feil.

Er det noen kalibrering eller tiltak for å forbedre dette, eller vil ikke Wii fungere skikkelig på et såpass stort bilde?

Under "setting" i Wii menyen kan du kalibrere\stille inn Wii kontrollen slik at den blir mye mere presis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

LucarioX, vi har vært inne og stilt på sensitivity, og det har blitt bittelitt bedre enn hva det orginalt var. Det mest irriterende er jo at det ikke fungerer å peke på selve bildet, men man må nesten lete seg frem for å se hvordan forholdet mellom sensorbar og bilde er, noe som gjør det til en litt frustrenrede opplevelse til tider. Er det noen måte å få Wii til å fatte hvor stor skjerm den blir brukt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...