Gå til innhold

Slette mappenavn som begynner med det samme

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et script som skal slette alt temporært på maskinen. Alle oppdateringer til Windows legges i mapper med navn $xxx$ hvor xxx er navnet på oppdateringen.

jeg har tidlieger brukt denne koden for å slette inholdet i temporære mapper. dette scriptet sletter også alle undermapper uten å spørre. Skal du med andre ord teste dette så legg det i en tom mappe - jeg vil ikke ha skyld hvis du uforholdsmessig sletter noe under testing på din maskin.

cd "C:\WINDOWS\"
del /s /q *.* 
for %%A in (dir . ) do (rmdir /q /s %%A)

hvordan skal jeg endre dette slik at det går igjennom alle mappenavn som begynner med $ nedover i mappestrukturen?

når du har fått oppdateringer på maskinen får du ofte muligheten til å Installere oppdateringene for å at maskinen blir skrudd av. legges dette som et shutdown-script på maskinen vil dette scriptet bli kjørt etter at oppdateringene er installert, ikkesant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet bare ikke om $ er et berskyttet tegn

jeg vet ikke om dette er fordi jeg sitter på en nettverk med wsus men alle oppdateringer som blir rullet ut blir lagt i windows-mappen som mapper med navn $(navn på oppdatering)$. Det er disse som skal slettes da de kun tar opp plass etter de er installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...