ilpostino Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg holder på med et script som skal slette alt temporært på maskinen. Alle oppdateringer til Windows legges i mapper med navn $xxx$ hvor xxx er navnet på oppdateringen. jeg har tidlieger brukt denne koden for å slette inholdet i temporære mapper. dette scriptet sletter også alle undermapper uten å spørre. Skal du med andre ord teste dette så legg det i en tom mappe - jeg vil ikke ha skyld hvis du uforholdsmessig sletter noe under testing på din maskin. cd "C:\WINDOWS\" del /s /q *.* for %%A in (dir . ) do (rmdir /q /s %%A) hvordan skal jeg endre dette slik at det går igjennom alle mappenavn som begynner med $ nedover i mappestrukturen? når du har fått oppdateringer på maskinen får du ofte muligheten til å Installere oppdateringene for å at maskinen blir skrudd av. legges dette som et shutdown-script på maskinen vil dette scriptet bli kjørt etter at oppdateringene er installert, ikkesant? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 for %%A in (dir $*. ) do (rmdir /q /s %%A) jeg vet bare ikke om $ er et berskyttet tegn Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 jeg vet bare ikke om $ er et berskyttet tegn jeg vet ikke om dette er fordi jeg sitter på en nettverk med wsus men alle oppdateringer som blir rullet ut blir lagt i windows-mappen som mapper med navn $(navn på oppdatering)$. Det er disse som skal slettes da de kun tar opp plass etter de er installert. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) del $*$. /S /Y rd $*$. /S kanskje noe slikt? edit: vær oppmerksom på at det blir gjort oppføringer rundt windows oppdateringer i registry også. Endret 23. juli 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 edit: vær oppmerksom på at det blir gjort oppføringer rundt windows oppdateringer i registry også. det er ikke selve oppdateringene jeg sletter men temporære mapper som brukes under nedlasting/installasjon av disse. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er ikke disse mappene rollback mapper? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 de blir testet innad i it-avdelingen før de blir rullet ut til resten av maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå