Gå til innhold

1.90 PS3 Firmware Update Hits Japan

Anbefalte innlegg

helvete heller, ingen tilgang til XMB likevel nei. Er heilt ubrukelig dette her altså, eg hater det rett og slett. Å ikkje ha mulighet til å sende og lese meldinger etc. Musikk delen her er jo også totalt skadd. Litt skuffet egentlig, men det kommer jo. Ein eller anna gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sende film med 60Hz oppfriskningshastighet må man konvertere 24Hz film til 60Hz. Denne konverteringen kalles 3:2 pulldown

Denne konverteringen gjør at hvert orginale bilde fra filmrullen vises med forskjelle lengde på tiden. Orginalt vises hvert bilde på filmrullen i 4,167 millisekund, mens ved 1080p 60Hz varierer dette. Annenvært bilde vises i 3,33 eller 5 millisekunder. Dette gjør at man får ujevn hakking som man ser ganske godt ved panoreringer.

Ved at Blu-Ray spilleren eller HD DVD spillere kjører ut signalet som 1080p24 slipper man dette

Nedenfor vises et eksempel som illustrerer forskjellene. Hvis man ser nøye ser man at 60 Hz bildet hakker mer ujevnt.

post-13196-1185195587_thumb.jpg

post-13196-1185195622_thumb.jpg

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Ingen store nyheter for min del. Nå har jeg vel egentlig ikke så mye å utsette på det nåværende opplegget, men det finnes noen steder det er forbedringspotensiale.

Bl.a. burde det være mulig å ha mer Windows-aktig sortering (miniatyrbilder, detaljer etc.) og ikke bare listevisningen som er over alt nå.

Lenke til kommentar

Har ikke ord på hvor skuffet jeg er over at de fortsatt ikke har med mulighet for å sende/lese meldinger in-game.

Det å måtte gå ut av spillet(og først save/nå slutten av brettet i værste fall) bare for å se en melding er helt høl i huet.

:realmad:

Er fint å kunne endre oppskalering og sånt in-game og ha muligheten til å bytte bakgrunn, men faen da!

Lenke til kommentar
Noen som vet om man får lastet ned updaten hvis man lager JP-acc?

9127454[/snapback]

EU, US og JAP maskiner har alle sine egne firmware, overlapping av disse er ikke særlig lurt

9127478[/snapback]

viste ikke det jeg ;) men den er uansett ikke nedlastbar fra jpacc nå :)

Lenke til kommentar
helvete heller, ingen tilgang til XMB likevel nei. Er heilt ubrukelig dette her altså, eg hater det rett og slett. Å ikkje ha  mulighet til å sende og lese meldinger etc. Musikk delen her er jo også totalt skadd. Litt skuffet egentlig, men det kommer jo. Ein eller anna gang.

9125739[/snapback]

Jeg har ikke ord engang... for 3 firmware updates siden sa jeg nok er nok. Altså hva er det de venter på ? Home ? Virker sånn siden ved versjon 2 skal vel Home legges inn tror jeg. Fy flate asså, miljøet trenger XMB drastisk.

Lenke til kommentar
helvete heller, ingen tilgang til XMB likevel nei. Er heilt ubrukelig dette her altså, eg hater det rett og slett. Å ikkje ha  mulighet til å sende og lese meldinger etc. Musikk delen her er jo også totalt skadd. Litt skuffet egentlig, men det kommer jo. Ein eller anna gang.

9125739[/snapback]

kan ikke du opprette eget ms fanboy forum? :)

Lenke til kommentar

9125739[/snapback]

9127947[/snapback]

Kan du ikke opprette et eget "kaste-fanboy-titler"-forum et annet sted? Gjerne laaangt unna diskusjon.no ;)

Ellers så har jeg trua på 2.00.. Folk må da ha litt is i magen ;)

Lenke til kommentar

9125739[/snapback]

9127947[/snapback]

Å nei huff Mala.. Du er så teit at du påpeker åpenbare mangler ved PS3... Da er du selvsagt MS-fanboy.. Du må nok bare selge PS3 og Wii med en gang slik at Henrikr kan kose seg i sitt lille glasshus der han sitter og kaster stein i alle retninger...

Til og med Avean er enig i at dette er en stor mangel ved online-tjenesten til PS3... Det burde egentlig si det meste spør du meg.

Henrikr: har du sett deg selv i speilet i det siste?

:no:

Lenke til kommentar

9127947[/snapback]

Dette her folkens, se på dette her. Dette er forumet vi er på i dag. Heilt utrolig. Premien har du fortjent henrikr.

Tror du eg virkelig har brukt 5000,- for PS3 + 2 spill for å teste den ut slik at eg kan komme inn på eit forum å leike idiot? Er det virkelig for mye å forvente at dette her skal snart komme på plass? Gang på gang har eg lest samtlige PS3 eigere her inne bli skuffet over Sony sine "oppdateringer". Eg er glad eg ikkje har rukket å irritere meg over dette lengre enn de ukene eg har hatt konsollen, som eg da elsker. Du tåler altså ikkje at vi her inne kommet med godt fortjent kritikk mot noe så essensielt som å kunne sende meldinger mens vi spiller? MS fanboy? Jøss eg har visst Gamertag i signaturen gitt. Men da er det jo greit eller? Ser du litt nærmere så står det jo eit PSN nick der også. :ph34r:

Seriøst når folk ikkje tåler å se litt god kritikk mot ein konsoll,og må servere Fanboy-stempelet i trynet på folk...da blir eg litt irritert altså. Tenk deg om neste gang du henrik :)

Beklager, men eg måtte bare blåse ut litt irritasjon for slike brukere. Siden eg var så snill å legge mine ord i spoiler-tag ber eg moderator la disse ordene stå,slik at folk kan se kor gale denne konsolljabbinga her blitt. :whistle: Så istedet for å spinne videre på mitt innlegg i tråden, venligs PM meg om nødvendig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...