Gå til innhold

Endelig ny PC for gaming! Forslag til endringer?

Anbefalte innlegg

Da var det vel på tide og sette sammen noe jeg kan leke meg med noen år frammover :)

Har snust rundt i forumet nå i noen måneder for og finne ut hva jeg skal ha.

Har etter hvert kommet fram til dette oppsettet her --->Handlevogn

Det jeg da lurer på er om det er noe i oppsettet som burde vært byttet om?

Valgte og bytte om RAMen min i dag til to stk. 2GB brikker istedet for 4 1GB brikker. Blir vel mindre trøbbel av sånt vil jeg tro, men passer de til hovedkortet?

Som CPU kjøling satser jeg på Thermalright ULTRA120 Extreme med en 120mm Noctua vifte. Regner med den vil duge godt som kjøling hvis (når) jeg starter og overklokke.

Ellers? Noen forslag om forbedringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke de 4 kjernene kjønner du ;)

Skal nesten kun brukes til gaming likevel, og til dags dato er det ingen spill som støtter det. Og det tar vel noen år før det er det og regner jeg med.

Dessuten er E6850 raskere enn Q6600 :tease:

Utviklerene i Crysis teamet har også sagt at de ville ha lagt mer vekt på RAM enn kjerner hvis de skulle bygge en ny PC til det spillet.

Lenke til kommentar

Pc'n var jo meget bra da. Men for en pris på 19 000 bør den jo også være det. Ville nok kjøpt et billigere kabinett da. Sjekk http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44198.

Med så mye penger, bør du vurdere quad prosessor. Selv blir jeg sannsynlig å kjøpe e6750, men med så mye penger som du har må du nesten vurdere quad.

Du snakket om overklokking og til det trenger du meget god kjøling. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46037. Hardware sa vel selv at dette var kongen på haugen når det gjaldt prosessorkjøling.

Ville byttet ut strømforsyningen med en ocz 700W som er utrolig bra og er mye mulig at den er bedre enn den 850W du planla å kjøpe. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1591151;c:36376

Personlig ville jeg ikke brydd meg om å kjøpe Vista, enda. Ville heller brukt pengene på en litt bedre produsent av det GTX kortet, eller rett og slett bare spart de.

Håper dette hjelper litt, men er jo ditt valg og du må få lov til å kjøpe det du vil.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der. Tror muligens den der strømforsyningen blir litt overkill. Jeg ville anbefalt en Corsair HX620.

Eneste annet jeg savner er en skjerm. Antar du har en bra skjerm allerede?

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Pc'n var jo meget bra da. Men for en pris på 19 000 bør den jo også være det. Ville nok kjøpt et billigere kabinett da. Sjekk http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44198.

Med så mye penger, bør du vurdere quad prosessor. Selv blir jeg sannsynlig å kjøpe e6750, men med så mye penger som du har må du nesten vurdere quad.

Du snakket om overklokking og til det trenger du meget god kjøling. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46037. Hardware sa vel selv at dette var kongen på haugen når det gjaldt prosessorkjøling.

Ville byttet ut strømforsyningen med en ocz 700W som er utrolig bra og er mye mulig at den er bedre enn den 850W du planla å kjøpe. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1591151;c:36376

Personlig ville jeg ikke brydd meg om å kjøpe Vista, enda. Ville heller brukt pengene på en litt bedre produsent av det GTX kortet, eller rett og slett bare spart de.

Håper dette hjelper litt, men er jo ditt valg og du må få lov til å kjøpe det du vil.

9124564[/snapback]

Veldig god plass i det stacker kabinettet + at det er veldig god lufting i det. Det var ihvertfall det jeg så etter når jeg leta.

Den noctua kjøleren så jeg var opp til 10 grader varmere enn den Thermalright kjøleren jeg har lagt til. Tror ikke HW har testet den enda.

Og Vista trenger jeg hvis jeg skal kjøre DX10 spill som Crysis.

Kunne kanskje gått for ASUS sitt GTX kort. Det er jo ikke så veldig mye dyrere :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser bra ut det der. Tror muligens den der strømforsyningen blir litt overkill. Jeg ville anbefalt en Corsair HX620.

Eneste annet jeg savner er en skjerm. Antar du har en bra skjerm allerede?

9124605[/snapback]

Har en Dell UltraSharp 2407WFP :thumbup:

9124624[/snapback]

Bra. Det er deilig å spille i 1920x1200.

Håper du er oppmerksom på at det kan være problematisk å få spill til å fungere perfekt med 64bit Vista og så har noen spill (spesielt eldre) problemer med bredformatsoppløsninger i tillegg.

Uansett, 64bit er fremtiden og et must hvis du skal ha mer enn 3 GB primerlager.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Men ja. Anngående strømmforskyning.

Så på en slik strøm kalkulator på nettet. Den sa at systemet ville dra rundt 700W (sikkert på max load). Og rundt 1000W hvis man skulle ha SLI.

Noen tanker rundt det?

Har bytta hovedkort til Striker extreme nå. Det var jo faktisk billigere enn det jeg hadde valgt i utgangspunktet. Kanskje det bare er komplett som har tilbud på det nå?

Lenke til kommentar

Ingen som helst grunn til å bytte produsent av GTX kortet. Det er det samme kortet, ville helt klart gått for det billigste.

Stacker er stort og godt. Ville tatt en liten titt på p18x serien til Antec som alternativ. Skikkelig fint og stille kabinett ikke minst.

Ville også vurdert å droppe raptorharddisken, gir lite ytelse/plass i forhold til pris.

Oppsettet ditt kommer ikke til å dra så mye som du sier nei. En Corsair 620W vil duge i massevis, og den er meget stillegående. Veldig pent oppsett forresten, må si jeg misunner deg litt nå ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Er ikke bare effekten som har noe å si. Strømstyrken er også veldig viktig og HX620 har ampere så det holder. Den er ikke sertifisert for GF8 GTX SLI men Corsair sier at den skal kunne klare det hvis ikke systemet har altfor mange komponenter som trekker strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...